مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. شهريور 1396 - 23:21   |   کد مطلب: 22462
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متأسفانه میزان بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی در کشور ۵/ ۲ برابر بیکاری افراد عادی است؛ بنابراین بازنگری در رشته‌های دانشگاهی بر اساس آمایش سرزمینی نیاز مبرم کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، علیرضا منادی، معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است و افتخار می‌کنیم که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی یک میلیون و ۷۱۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
منادی میزان مساحت دانشگاه‌های آزاد اسلامی را ۲۰ میلیون متر مربع و بزرگتر از مساحت ۵ تا ۶ کشور کوچک دنیا عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان، دارای ۴۰ هزار کارمند و ۶۰ هزار استاد تمام وقت، پاره وقت و مدعو است.
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رتبه علمی کشور با وجود دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴ دنیا و در صورت عدم لحاظ تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، ۲۷ خواهد بود، خاطرنشان کرد» توسعه و دانش‌بنیان کردن امور دانشگاه، جامعه و صنعت وظیفه دانشگاه‌هاست؛ چراکه اگر بخواهیم در مسیر پیشرفت گام برداریم با تکیه بر درآمدهای شهریه‌ای، این پیشرفت حاصل نخواهد شد.
وی وجود استادان پرتلاش را محور اصلی آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: متأسفانه میزان بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی در کشور 2/5 برابر بیکاری افراد عادی است و این موضوع نشان می‌دهد که خروجی مراکز آموزشی عالی ما مشکل دارد و بازنگری در رشته‌های دانشگاهی بر اساس آمایش سرزمینی نیاز مبرم در کشور است.
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای فعالیت‌های پژوهشی و حمایت از نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص یافت که در نوع خود قابل توجه است.
احمد آذین، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و از خودگذشتگی مدافعان حرم گفت: آرامش و آسایش امروز ایران را مدیون فداکاری شهدا و ایثارگرانی هستیم که با جانفشانی و ایثار، از مرزهای مادی و آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و معنوی کشور حفاظت کرده و امنیت و آسایش را برای ما فراهم آورده‌اند تا بتوانیم در کمال آرامش به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه‌ها بپردازیم.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اهداف کلان رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه و تعالی دانشگاه می‌اندیشیم؛ توسعه به معنای پیشرفت در همه حوزه‌های دانشگاهی اعم از آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و غیره، تعالی دانشگاه با زیرساخت قراردادن ارزش‌های دینی و معنوی و فرهنگ و توجه ویژه به فرهنگ اسلامی- ایرانی.
آذین، فلسفه وجودی دانشگاه‌ها را دانشجو دانست و افزود: وظیفه ما در مقابل دانشجویان و جوانان با فطرت پاک، احترام به مقام بلند دانشجویی و راهنمایی و هدایت آنان هم در مسیر پرورش علمی و آموزشی و هم در مسیر پرورش دینی و اخلاقی است.
وی مناصب و مسئولیت‌های دنیوی را راهی برای خدمت به خلق دانست و اظهار کرد: قرار گرفتن در جایگاه مدیریت‌های دانشگاهی وظیفه‌ای خطیر بوده و خوشحالیم که امروز دکتر مهدی اخباری موفق و سربلند از این آزمایش الهی تکریم شده و ادامه مسیر پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان توسط مدیری جوان و توانمند همچون دکتر حسین زینلی با تجربیاتی فراوان، پیموده خواهد شد.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم مهمترین ویژگی دانشگاه آزاد اسلامی را زائیده انقلاب بودن این دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود و این مهم با همکاری جامعه دانشگاهیان و با مشارکت حداکثری کارکنان، استادان و دانشجویان این دانشگاه تحقق می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری افزود: در نگرش دینی و الهی، کرسی ریاست یک فرصت بزرگی برای خدمت‌گزاری به مردم است و نگاه یک انسان مومن و متکی به ارزش‌ها این است که این فرصت‌ها بسیار زود و سریع می‌گذرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی با دوراندیشی دکتر ولایتی عملی کردن فرمایش‌های مقام معظم رهبری در رأس امور و خدمات این دانشگاه قرار گرفته است.

حیدری با اشاره به جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه با محیطی جوان، روشن بین، پرانرژی، خلاق و نوآور محل بیم‌ها و امیدهاست. هم دشمنان و بیگانگان به آن چشم طمع دوخته اند و آمال خود را از دریچه آن واکاوی می کنند و هم احباب و دوستان برای پیشرفت جامعه و امت اسلامی چشم به آن دارند و این وظیفه یک رئیس دانشگاه را دو چندان می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: یکی از راهبردهای این نهاد، راهبری فرهنگی و حمایت‌های معنوی از دانشگاه‌ آزاد اسلامی است.

 

 

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان الگویی برای سایر دانشگاه‌های آزاد اسلامی در حوزه پژوهش است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیازمند افزایش کیفیت است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با بیان اینکه این دانشگاه ظرفیت عظیمی دارد، اظهار کرد: شروع فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در کاشان با کمک خیران آغاز شده و این ویژگی از خصوصیات بارز واحد کاشان است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان یک ضرورت است و امید است در دوره مدیریت جدید بتوان این دانشگاه را به کیفیت مطلوب و در خور نام و جایگاه این دانشگاه رساند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه‌های کاشان رقابت در جذب دانشجو وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تفاوت ریاست دانشگاه آزاد با دانشگاه دولتی آن است که رئیس آن واحد علاوه بر دغدغه مدیریتی دغدغه تأمین مالی نیز دارد که خود موجب افزایش مسئولیت و حجم کاری وی می‌شود.

 

حمیدرضا مومنیان، فرماندار ویژه کاشان نیز در این آیین با بیان اینکه در راستای ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، اظهار کرد حقیقتا تلاش‌های زیادی برای ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان صورت گرفته که امروز به واحد برتر پژوهشی در سال 95 تبدیل شده است.

 

فرماندار کاشان با بیان اینکه این دانشگاه در برخی رشته‌ها برند بوده و همیشه دانشجویان متعددی متقاضی آن بودند، افزود: تاریخ کاشان فقط رقم 7000 ساله نیست؛ بلکه یک تاریخ و دوره 7000 ساله است و بنابراین باید به این مهم افتخار کرد.

 

لازم به ذکر است، در این مراسم با اهدای لوح سپاس از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و دیگر مسئولان استانی و شهرستان کاشان از زحمات مهدی اخباری قدردانی به عمل آمد و حسین زینلی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان معرفی شد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار