مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. شهريور 1396 - 16:09   |   کد مطلب: 22512
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنان وقیحانه ترامپ در سازمان ملل، خوی استکباری نظام سلطه و دولت جنایتکار آمریکا را به تصویر کشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل ازخبرگزاری فارس، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنرانی رئیس جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر چهره واقعی و ماهیت پلید شیطان بزرگ را در معرض دید و ارزیابى جهانیان قرارداد. سخنان گستاخانه و لحن وقیحانه ترامپ و تهدید رسمی و آشکار نقض تعهدات بین المللی، خوی استکباری نظام سلطه و دولت جنایتکار امریکا را به تصویر کشید که تمایل دارد دنیا را طبق قانون جنگل اداره کند.

در این بیانیه آمده است: ترامپ بدون پای‌بندی به ضوابط پذیرفته شده و عرف بین المللی باطن خبیث و نیت فرعونی خودرا ظاهر ساخت تا آئینه تمام نمای سیمای واقعی و بزک نکرده امریکا باشد. در کنار همه تحلیل‌ها و اظهارنظرهایى که این روزها در محکوم کردن گفتار نابخردانه و ابلهانه ترامپ مطرح می‌شود به گونه‌ای که صدای اعتراض تاپشت درهای کاخ سفید رسیده است و حتی از سوی همپالکی‌های اروپایی نکوهش شده است، توجه به شرایط زمانی بیان این سخنان محل تأمل و بررسى است.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در این بیانیه آورده است: ترامپ که یک امریکایی تاجر مآب و دلال مسلک است با تقلید ناشیانه از فیلم‌های گانگستری و کابویی بیشتر در حال و هوای ایفای نقش هفت تیرکش‌هاى تگزاسی است، اگر فرصت مطالعه اجمالی تاریخ اسلام، مکتب عزت آفرین اهل بیت(ع) و ایران معاصر به ویژه انقلاب اسلامی را داشت، متوجه می‌شد ملت سرافراز ایران اعتنایی به این رجزخوانی‌ها و عربده کشی‌ها نمی‌کند و راه روشن خود را که برگرفته از قیام، مقاومت، فداکاری و حماسه حسینى است باصلابت و اقتدار ادامه مى دهد و در قاموس قهرمانان و دلاوران و ملت رشید ایران عقب نشینى و خوف و هراس معنا و مفهومی ندارد. در ادامه این بیانیه عنوان شده است: فرزندان عاشورایی حضرت روح الله (ره) و امام خامنه‌ای بی صبرانه منتظر آماده شدن زمینه و فرصتی مغتنم هستند تا انتقام تاریخی مظلومان و آزادگان و حق طلبان را از ستمگران سفاک و خون آشامان قسی القلب بگیرند و طلوع خورشید محرم اوج غلیان این شعور و بصیرت الهى و عواطف و احساسات پاک و قدسى است.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اعلام کرد: با این اهانت‌های بی سابقه اینک حجت بر همگان تمام است حتى خوش بینان افراطى و شیفتگان دلداده غرب و سهل اندیشانی که خواب سازش با کدخدا را می‌دیدند انگشت به دهان و متحیر مانده‌اند و از توجیه این همه رذالت عاجز شده‌اند و ناگزیر دل آرامی را کنار گذارده و با نیروهای دلسوز همراه و هم سخن شده‌اند!

در ادامه این بیانیه آمده است: حال که طشت رسوایی امریکای جهان خوار از بام سازمان ملل برزمین افتاده است دیگر مجال فرصت سوزی و ژست‌های دیپلماتیک در مقابل این جرثومه ظلم و فساد به پایان رسیده و بر دولتمردان است که با اتکال به قادر متعال و اتکای به عزم و اراده ملی، چهره مقتدر نظام اسلامی را به نمایش گذارند و در مواضع منفعلانه قبلی تجدیدنظراساسی کنند.

در پایان این بیانیه اعلام شد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به نمایندگی از اساتید مومن و انقلابی کشور ضمن دعوت عموم مردم شریف ایران برای شرکت در راهپیمایی انزجار از آمریکا و واکنش قاطع در برابر یاوه‌گوئی‌های ترامپ،از همه تصمیم سازان و تصمیم گیران نظام اسلامی انتظار دارد با اقتدار به مشی و سلوک حکیمانه و عزتمندانه حضرت امام و مقام معظم رهبری با تجربه تلخ اعتماد به امریکا وداع نمایند،و تنها راه پیشرفت و تعالی کشور را بهره گیری از توان داخلی و ظرفیت‌های کشور بدانند و با الهام از سرور آزادگان جهان مقاومت و ایستادگی را جایگزین سازش و تنزل از مواضع انقلابی سازند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار