به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 4. مهر 1396 - 10:38   |   کد مطلب: 22567
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان تهران گفت: متاسفانه ما در مذاکرات شاهد مسامحه، سهل انگاری و مماشات بوده‌ایم و یاوه گویی‌های آمریکا هم به دلیل این سهل انگاری‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،حجت‌الاسلام نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان تهران در گفت‌وگویی مشروح با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع خبرگان، گفت: کسانی که با ادبیات مقام معظم رهبری و منظومه فکری معظم‌له آشنا باشد می‌‌دانند که ایشان همواره به دنبال پیشرفت عزت‌مندانه جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، پیشرفتی که همراه با عقل و تدبیر باشد.

وی در ادامه با قدرت بالای ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و افزود: مسلما همانطور که رهبری هم فرمودند این عزت و قدرت ما به سبب مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان ما و در عصر حاضر هم به خاطر مجاهدت‌های مدافعان و شهدای مدافع حرم و شهدایی همچون محسن حججی به دست آمده است.

نبوی در ادامه با اشاره به یاوه‌گویی‌های ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: اگر امروز می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا اینگونه با عصبانیت علیه ایران سخن می‌گوید و سعی می‌کند به قول سیاسیون با پروپاگاندای رسانه‌ای ایران را ناقض برجام نشان دهد به دلیل این است که بخوبی متوجه قدرت جمهوری اسلامی اریان شده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان تهران تاکید کرد: آمریکا امروز به دنبال این است که ایران را در منطقه محدود کند و با توجه به پیروزی ایران در منطقه و تاثیرگذاری ما در سوریه، عراق و برخی از کشورهای منطقه سعی می‌کند در مقابل اقتدار ایران بایستد.

وی تصریح کرد: رهبری در بیانات اخیر در رابطه با ترامپ جملات بسیار کلیدی را مطرح کردند و همانطور که ایشان هم فرمودند علتِ نطق ابلهانه و بسیار زشت و با ادبیات گانگستری و سراسر دروغ محض رئیس‌جمهور آمریکا، عصبانیت و درماندگی و سبک مغزی آنهاست. 

نبوی یادآور شد: از آنجایی که طرح آمریکا برای خاورمیانه بزرگ با محوریت اسرائیل محقق نشد و نقشه‌های آمریکایی‌ها علیه ایران یکی پس از دیگری نقش برآب شد به همین دلیل ترامپ حق دارد این چنین عصبانی باشد. عدم تحقق نقشه‌های آمریکا در منطقه و در کشورهایی که ایران در آنها تاثیرگذار است باعث شده که آمریکا امروز بیش از بیش آشفته شود.

وی ادامه داد: مردم امریکا امروز باید از داشتن چنین رئیس‌جمهوری احساس شرمندگی کنند، رفتار ترامپ در سازمان ملل به هیچ وجه در شان مردم آمریکا نبود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اریان با 1+5 گفت: هدف کلی جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات هسته‌ای برداشتن تحریم‌های ناجوانمردانه بود ولی متاسفانه نه تنها چنین موضوعی محقق نشد بلکه آمریکایی‌ها از همان ابتدا سعی داشتند از برجام و پسابرجام به عنوان معبر نفوذ و ابزار فشار استفاده کنند، امروز هم با پررویی و با قلدری تمام به دنبال فشار به جمهوری اسلامی ایران هستند.

نبوی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تاکید داشتند مسئولان باید با قدرت تمام در مقابل آمریکایی‌ها بایستند، امروز انتظار تمام مردم ایران از قوای سه‌گانه، هیات نظارت برجام و مسئولان زیربط این است که در مقابل نقض برجام توسط آمریکا بایستند و عکس‌العمل مناسبی را به عهدشکنی‌های آمریکا داشته باشند.

وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود تاکید رهبری، ما در رابطه با نقض برجام از سوی امریکا اقدام مناسبی را از سوی مسئولان شاهد نبودیم. مسئولان ما باید تلاش کنند که عزت ملت ایران حفظ شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان تهران افزود: متاسفانه ما در مذاکرات شاهد مسامحه، سهل انگاری و مماشعات بوده‌ایم و یاوه گویی‌های آمریکا هم به دلیل این سهل انگاری‌ها است. امروز دیگر زمان مماشعات نیست و مسئولان باید با قدرت در مقابل اقدامات گستاخانه امریکا‌ بایستند. البته این روزها شاهد موضوع‌گیری های برخی مسئولان در این رابطه هستیم، امیدواریم آنها با جدیت بیشتری در این خصوص اقدام کنند.

نبوی ادامه داد: اینکه رهبری فرمودند پای قدرتمند خودتان را با عصای بیگانه عوض نکنید، بسیار مهم است. توصیه رهبر معظم انقلاب به مسئولان این است که بجای نگاه به بیرون و امید داشتن به اروپا و غرب به توانمندی‌های داخلی خودمان و مردم کشورمان تکیه کنند.

وی در خاتمه گفت: ما هرجا به جوانان و دانشمندان خود تکیه کرده‌ایم با اقتدار جلو رفته ایم و هرجا نگاه ما به غرب بوده با مشکل مواجه شده‌ایم. امیدواریم مسئولان این توصیه رهبری معظم را بسیار جدی بگیرند و به قدرت مردم و جوانان خودمان تکیه کنند.

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار