مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. مهر 1396 - 10:00   |   کد مطلب: 22617
هفتم مهر ماه سالروز شهادت فرماندهانی چون شهید فلاحی، جهان آرا، فکوری، نامجو و کلاه دوز است ، بدین دلیل در این بیان گزارشی از این رویداد آورده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، درپی فرارسیدن هفتم مهرماه و سالروز به شهادت رسیدن پنج فرمانده دلیر کشورمان، خبرنگار صدای دانشجو به تهیه گزارشی مبنی بر بازگویی این رویداد پرداخته است؛
اوایل مهر ماه بود که پس از پايان موفقيت ‏آميز عمليات ثامن ‏الائمه، پنج تن از فرماندهان رده بالاي ارتش و سپاه، جهت تقديم گزارش به حضرت امام خميني(ره) فرماندهي معظم كل قوا، عازم تهران مي ‏شوند. به اين منظور، يك فروند هواپيماي سي 130 با چهل نفر سرنشين و 27 مجروح و 32 تن از شهداي عمليات ثامن‏الائمه از فرودگاه اهواز به مقصد تهران به پرواز در آمد که متاسفانه در ساعت 59: 19 روز 7 مهرماه در 17 مایلی فرودگاه مهرآباد تهران در جنوب غربی كهریزك دچار سانحه می شود و به علتی نامشخص هر چهار موتور هواپیما هم زمان خاموش می شوند. خلبان تلاش می كند، هواپیما را در همان منطقه به زمین بنشاند. چرخ های هواپیما به وسیله ی دستگیره ی دستی باز می شود و هواپیما در زمین ناهموار فرود می آید و پس از طی مسافتی قریب به 270 متر در نقطه ای متوقف و بال چپ هواپیما به زمین اصابت می كند. هواپیما متلاشی و آتش می گیرد كه در نتیجه 49 نفر از سرنشینان هواپیما از جمله اين پنج فرمانده به شهادت رسيدند كه عبارتند از: سرلشكر ولي ‏اللَّه فلاحي، جانشين ستاد مشترك ارتش، سرتيپ موسي نامجو، وزير دفاع و نماينده امام در شوراي عالي دفاع و فرمانده دانشكده افسري، سرتيپ جواد فكوري، فرمانده نيروي هوايي و وزير دفاع و مشاور در ستاد مشترك ارتش، يوسف كلاهدوز، قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و برادر محمدعلي جهان‏آرا، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خرمشهر.
روحشان شاد ویادشان گرامی
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار