مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. مهر 1396 - 16:53   |   کد مطلب: 22620
سیزدهمین سوگواره هنر و حماسه در دانشگاه هنر
مراسم هیئت هنر از امشب آغاز می شود / راه تو خون می طلبد، مرد کیست؟
سیزدهمین سوگواره هنر و حماسه از امشب چهارشنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۶ با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان آغاز می‌شود و به مدت ده شب ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیزدهمین سوگواره هنر و حماسه از امشب چهارشنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۶ با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان آغاز می‌شود و به مدت ده شب ادامه دارد.

امسال برای سیزدهمین سال پیاپی این سوگواره با حضور احاد مردم، اهالی هنر و رسانه توسط هیأت محبین اهل بیت (ع) در دانشگاه هنر برگزار می‌شود و موضوع سخنرانی این سوگواره «زاویه دید در هنر حماسی» خواهد بود.

این سوگواره هرسال با یک شعار محوری برگزار و پوستر این سوگواره بر اساس آن شعار طراحی می‌شود که امسال «راه تو خون می‌طلبد، مرد کیست؟» به عنوان شعار محوری هیئت هنر انتخاب شده است.

گفتنی است بخش‌های مختلف هیئت هنر شامل نمایش خیابانی، دمام زنی، حسینیه کودک، دسته عزاداری شب عاشورا و بخش‌های فضاسازی است که در این بخش آثار هنرهای تجسمی از پوستر، نقاشی، تصویر سازی و عکاسی تا هنرهای حجمی به نمایش در می‌آید و این طرح‌ها در شبهای مختلف تغییر می‌کند.

بخش‌های آتلیه عکس خانوادگی، آتلیه عکس کودک، حسینیه کودک نیز برای استفاده بهتر خانواد‌ها و غرفه فروش آثار هنری مرتبط با فرهنگ عاشورا که بسیاری از آن‌ها توسط هنرمندان این هیئت ساخته شده است نیز طی این شب‌ها برقرار خواهد بود.

از جمله برنامه‌های محوری امسال هیئت هنر می‌توان به راه اندازی دسته دمام زنی در ظهر روز عاشورا در دانشگاه تهران؛ برگزاری مراسم سخنرانی و مقتل خوانی بعد از ظهر عاشورا در محل برگزاری خیمه عزای حضرت سیدالشهدا و حرکت دسته عزاداری در شب‌های تاسوعا و عاشورای حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام اشاره کرد.

لازم به ذکر است مراسم هیئت هنر از پنجشنبه ۶ مهرماه (شب هشتم محرم) به مدت ده شب؛ از ساعت ۱۹: ۳۰ با دمام زنی، قرائت قرآن آغاز می‌شود، با زیارت عاشورا، عزاداری و شعر خوانی شاعران آیینی ادامه می‌یابد و با سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان خاتمه پیدا می‌کند.

محل برپایی خیمه عزای سیدالشهدا علیه السلام و هیئت هنر طبق سنوات گذشته در پردیس هنرهای کاربردی دانشگاه هنر تهران در بالاتر از چهارراه، ولی عصر (عج)، روبروی خیابان بزرگمهر واقع شده است.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار