مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. مهر 1396 - 17:15   |   کد مطلب: 22622
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، دانشگاه‌های کشور همچون سال‌های گذشته رنگ و بوی عاشورایی به خود گرفت و و طیف‌های مختلف دانشگاهیان در طی این روزها با برنامه‌های مختلف برای زنده‌ نگاه داشتن یاد و خاطره قیام امام حسین(ع) تلاش کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با فرا رسیدن دهه اول ماه محرم، دانشگاه‌های کشور همچون سال‌های گذشته رنگ و بوی محرم و عاشورا به خود گرفت و و طیف‌های مختلف دانشگاهیان در طی این روزهایی که از ماه محرم سال جاری می‌گذرد با برنامه‌های مختلف برای زنده‌ نگاه داشتن یاد و خاطره قیام امام حسین(ع) تلاش کردند.

 

بنابراین گزارش دانشجویان دانشگاه تهران در ایام محرم با حضور در مسجد دانشگاه پای سخنان حجت‌الاسلام پناهیان و مداحی سعید حدادیان و امیر عباسی نشستند.

حجج‌الاسلام میراحمدی و علوی هم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این ایام به سخنرانی پرداختند و دانشجویان این دانشگاه همچنین از مداحی امین پویان‌راد بهره بردند.

در دانشگاه علم و صنعت هم هیئت شهدای گمنام مراسم عزاداری ماه محرم را با سخنرانی حجج‌الاسلام قاسمیان و عابدینی برگزار می‌کند و در این مدت محمدجواد احمدی و حمید رشدی هم به مداحی برای عزاداران دانشگاهی می‌پردازند. دانشگاهیان دانشگاه علم وصنعت در حاشیه مراسم عزاداری در حمایت از مردم مظلوم منطقه روهینگیا در کشور میانمار پویش «saveRohingia#» را راه‌اندازی کردند و این پویش هم با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.

دانشگاه امام صادق(ع) هم در ماه محرم میزبان حجت‌الاسلام پناهیان به عنوان سخنران است و میثم مطیعی هم برای دانشگاهیان ذکر مصیبت می‌کند.

حجج‌الاسلام صدیقی، قاسمیان و قمی هم در محرم 96 در دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی می‌کنند، و مراسم این ماه با مداحی احمد عباسی و محمدرضا رجبی فر برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری امام حسین (ع) سید و سالار شهیدان در دانشگاه صنعتی شریف هم توسط هیات الزهرای این دانشگاه برگزار می‌شود، در این مراسم آیت‌الله صدیقی، حجت‌الاسلام قاسمیان و حجت‌الاسلام قمی سخنرانی خواهند کرد و مداحان اهل بیت نیز به ذکر مصیبت خواهند پرداخت.

عزاداران حسینی در دانشگاه تربیت مدرس در ماه محرم با حرکت در خیابان‌های دانشگاه، گام به گام یا حسین گویان مصائب خاندان حضرت سیدالشهداء(ع) را زمزمه کردند. سوگواران حسینی با سینه زنی و اشک و ماتم، آوازه شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند. عزاداران حسینی پس از پایان مراسم با حضور بر مزار شهدای گمنام و ادای احترام و قرائت فاتحه به روان پاک شهدای گرانقدر، نماز جماعت ظهر و عصر را در مسجد دانشگاه اقامه کردند. ستاد برگزاری مراسم و مناسبت‌های دانشگاه مدرس، حرکت دسته عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را همه ساله در دهه نخست ماه محرم در دانشگاه برگزار می‌کند و در پایان مراسمات عزاداران میهمان سفره احسان حسینی هستند.

در دانشگاه خوارزمی هم مراسم عزاداری ماه محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده و مداحی محسن نور آذر و با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در حال برگزاری است.

 

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای مختلف این دانشگاه در حال برگزاری است، این مراسم در سازمان مرکزی این دانشگاه با حضور مسئولان و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و جمعی از اساتید، کارکنان و با مداحی سعید حدادیان برگزار شد.

لازم به ذکر است مراسم عزاداری دانشگاهیان در دهه اول محرم تا بعد از تاسوعا و عاشورا ادامه خواهد شد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار