مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. مهر 1396 - 21:31   |   کد مطلب: 22645
مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیرو مذاکرات صورت گرفته از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه « علوم و تحقیقات » با همکاری دانشگاه آزاد قرار است «موکب دانشجویان جهان اسلام» در میعادگاه اربعین برپا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، محمد رضا آبدار مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: یکی از رساترین جملات در باب عظمت جایگاه اربعین حسینی این سال‌ها در بیانات مقام معظم رهبری آمده است که ایشان می‌فرمایند« شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است و این همان مغناطیس است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شماست.» تامل در این جمله ابعاد وسیع این روز بزرگ و موقعیت اثربخشش را به خوبی نمایان خواهد کرد.

وی ادامه داد: همان جذبه‌ای که آن سال‌ها شخصی چون جابربن عبدالله را از مدینه به کربلا می‌کشاند و امروز پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ و همه را سر مستانه از اقصی نقاط جهان با پای پیاده روانه دیار محبوب می‌کند.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: ابعاد و عظمت این رویداد عظیم و این حماسه عاشقانه که دل‌های شیفته را چون اقیانوسی به پهنای جهان با تحمل تمام مشقت‌ها؛ با جان و دل به کربلا و میعادگاه عشاق حسینی می‌کشاند در همین چند سال بر همگان واضح و مبرهن شده و گویی خداوند می‌خواهد همانند همان 1400سال پیش دوباره اتفاقی متفاوت و ماندگار را با نامی به بلندای نام حسین(ع) رقم بزند.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری هدف متعالی از این جنبش و خیزش و میعاد در اربعین «تشکیل نظام اسلامی» و تلاش برای آن حتی در حد شهادت است با همان وضعی که سرداران کربلا شهید شدند و این چیزی است که نباید از یاد جامعه بزرگ مسلمین برود.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: بر تک تک افراد حاضر و دغدغه مند در جامعه اسلامی فرض است که وظایف خود را در این راه پر برکت به احسن وجه انجام دهند خصوصا جوانان فهیم، ولایی و مخلص مسلمان انقلابی که همیشه مبدا حرکات بزرگ و درخشانی بوده‌اند و بصورت ویژه‌تر نقش بی بدیل دانشجویان در ایجاد تمدن اسلامی غیر قابل انکار است.

آبدار تاکید کرد: در همین راستا در جهت انجام رسالت دینی‌مان پیرو مذاکرات صورت گرفته از طرف مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه « علوم و تحقیقات تهران » با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی ان‌شالله قرار است «موکب دانشجویان جهان اسلام» در میعادگاه اربعین و مسیر اصلی پیاده روی کربلا به فاصله 3 کیلومتری از حرم اباعبدالله(ع) و عمود شماره 1396برپا شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ماهیت تشکیلاتی این موکب دانشجویی‌مردمی و نوع فعالیتش به زوار حسینی فرهنگی و خدماتی است. ظرفیت این موکب حدود 2000 نفر و محدوده فعالیتش در جهت اجتماع دانشجویان جهان اسلام در نظر گرفته شده است.

آبدار در مورد اهداف کلان در نظر گرفته شده جهت برپایی این موکب اظهار داشت: نشر مبانی اعتقادی و اصیل تشیع با هدف گسترش فرهنگ شیعی و مبارزه با انحرافات، صدور دقیق و کارشناسی شده آرمان‌های انقلاب و تقویت جبهه مقاومت در جهان اسلام، شبکه سازی بین دانشجویان؛ معرفی دانشگاه آزاد بعنوان حلقه وصل دانشجویان جهان اسلام، ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به زائرین، ارائه خدمات پزشکی، اسکان زائرین در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در راستای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی از تمام ظرفیت‌های موجود رسانه ای استفاده خواهد شد. بهره مندی از دانشجویان زبان آموخته در دانشگاه آزاد؛ جهت ایجاد شبکه و ارتباط گیری با دانشجویان سراسر جهان اسلام صورت می‌گیرد.

این فعال دانشجویی در مورد خدمات این موکب اعلام کرد: در بخش پزشکی علاوه بر درمان و مداوای بیماران؛ اقدامات دیگری از جمله ماساژ درمانی زائرین و تقویت قوای از دست رفته زائران با دمنوش‌های گیاهی انجام خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این موکب همچنین برنامه‌هایی از جمله سخنرانی و مداحی؛ غرفه اطفال، نمایشگاه رهبران جهان اسلام؛ مشاوره؛ خادم افتخاری را در دستور کار خود قرار داده است.

آبدار بیان داشت: امید است که به لطف خدا و در پرتو عنایات امام حسین (ع) و توجهات خاصه حضرت صاحب الامر(عج ) در این راه با سربلندی وارد شویم و در دستیابی به اهداف متعالی مان موفق شده و گامی در حد وسعمان در راستای زمینه سازی ظهورِ عدالت گستر حقیقی جهان برداشته باشیم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار