مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. مهر 1396 - 22:27   |   کد مطلب: 22651
حجت‌الاسلام نجفی‌روحانی در جمع دانشجویان:
باید با تاسی از امام حسین(ع) از تهدیدهای پوشالی استکبار نهراسیم
مسئول بعثه رهبری در عراق گفت: امام حسین(ع) وقتی از همه جهات سخت در محاصره قرار گرفتند نهراسیدند و با تمام وجود در مقابل زورگویی‌ها ایستادند و مقاومت کردند، امروز نیز باید با تاسی از آن حضرت از تهدیدهای پوشالی استکبار نهراسیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام نجفی‌روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع کاروان‌های عتبات دانشجویی گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) یک شب تقاضای تاخیر در جنگ را می کند تا علاوه بر اتمام حجت بیشتر، درس‌های مهمی را به جامعه بشری بدهد.

وی افزود: یکی از کارهای امام حسین(ع) در شب عاشورا که مورد علاقه آن حضرت بوده است، نمازهای مستحبی و ارتباط با خداست که در هیچ شرایطی بنده نباید با مولای خود قطع ارتباط کند و اگر در جامعه‌ای نماز حاکم شود، منکرات و زشتی‌ها رخت برمی‌بندد.

حجت‌الاسلام نجفی‌روحانی با اشاره به دومین کار فرهنگی امام حسین (ع) در شب عاشورا گفت: تلاوت قرآن نیز بسیار مورد علاقه امام حسین(ع) بوده و در همیشه زندگی و مخصوصا از هنگام خروج از مدینه تا کربلا در موارد مختلفی ایشان تلاوت قرآن ‌کرده‌اند و حتی پس از شهادت نیز سر بریده آن حضرت در چندین مورد آیاتی را هدفمند تلاوت فرموده است و امروز پیروان آن حضرت باید به قرآن به عنوان کتاب زندگی و نقشه راه بیشتر از گذشته توجه کنند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به سومین برنامه فرهنگی امام حسین (ع) که دعا، نیایش و استغفار بود، اظهار داشت: دعا نقش حرکت آفرینی دارد و انسان را از خمودگی و رکود رهایی می‌بخشد و متصل به عالم ملکوت می‌کند و فضای دعا فضای محبت و مهر حکم فرمایی می‌کند.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی در ادامه از دانشگاهیان خواست در محیط‌های علمی این سه حرکت امام حسین(ع) را به عنوان سه برنامه اصلی در رأس امور قرار دهند و برای نماز، دعا و انس با قرآن و ترویج آن کار کنند زیرا همه اینها نور است و هر کجا نور باشد، ظلمت رخت برمی‌بندد.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) از همه جهات سخت در محاصره قرار گرفت حتی از ورود و ملحق شدن افراد به امام و نیز بردن آب به خیمه‌ها ممانعت شد، ولی امام حسین(ع) از این محاصره همه جانبه نهراسید بلکه با تمام وجود با هویت و شجاعت تمام در مقابل زورگویی‌ها ایستاد و مقاومت کرد و امروز نیز باید با تاسی از آن حضرت از تهدیدهای پوشالی استکبار نهراسیم.

وی افزود: در این مدت پس از انقلاب تاکنون هر تهدیدی که استکبار داشت عملی ساخت ولی ملت ایران با رهنمودهای خردمندانه مقام معظم رهبری توانستند یک گام به جلو بوده و در عرصه‌های مختلف موفقیت‌هایی نیز کسب کند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار