مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. مهر 1396 - 16:52   |   کد مطلب: 22658
حجت‌الاسلام ابوالفضل الیاسی مسئول امور فرهنگی دانشکده فنی و مهندسی واحد کرج در این مراسم با مروری بر حماسه عاشورا تاکید کرد: امام حسین (ع) در کربلا نه فقط تشنه آب، که تشنه عدالت، انسانیت و آزادی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو مراسم سوگواری حضرت سیدالساجدین امام زین‌العابدین(ع) و سومین روز شهادت شهدای کربلا با حضور جمعی از مسئولان، استادان، کارکنان و دانشجویان واحد کرج برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام ابوالفضل الیاسی، مسئول امور فرهنگی دانشکده فنی و مهندسی واحد کرج در این مراسم با مروری بر حماسه عاشورا تاکید کرد امام حسین(ع) در کربلا نه فقط تشنه آب، که تشنه عدالت، انسانیت و آزادی بود و به این خاطر است که فلسفه قیام عاشورا متعلق به همه انسانیت و جامعه انسانی است و پژواک ندای هل من ناصر ینصرنی آن امام مظلوم گوش زمان را در می نوردد و انعکاس آن به جان تشنه انسان‌های حق‌جو و حق‌طلب در هر زمینی و زمانی می‌ریزد و راه می‌یابد.
الیاسی با انتقاد از برخی مداحی‌ها و سخنرانی‌های سطحی‌نگر در این ایام ادامه داد اینکه چرا امروزه این ندای جاویدان که درد تنهایی و مظلومیت انسان‌های خداجو را فریاد می کند تا حد جنبه احساسی و عاطفی صرف تنزل یافت، خود جای بسی تاسف و البته تامل جدی دارد.

مسئول امور فرهنگی دانشکده فنی و مهندسی کرج اظهار کرد در پاسداشت مراسم محرم باید استقامت، عظمت روح، پویایی اندیشه و بیان علی‌گونه زینت کبری(س) در آیینه سخنان سخنوران و گویندگان مذهبی و مراثی مداحان منعکس شود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار