مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. مهر 1396 - 14:16   |   کد مطلب: 22700
اولین جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان در خصوص مباحث در نیمسال تحصیلی جدید در محل آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی همدان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی همدان، در این نشست امید حمیدی مدیر آموزش دانشگاه پذیرای سولات متعدد دانشجویان بود که در ادامه به برخی از سوالات مهم اشاره می شود.

* چگونگی نحوه کار با سیستم گلستان چیست؟

جواب: آنچه به عنوان سیستم گلستان صنعتی معرفی شده است در واقع یک سایت اینترنتی با آدرس می باشد که کلیه اطلاعات دانشجو در آن قرار دارد ، از قبیل نمرات ، معدل و …

عمده ترین کاری که در سیستم گلستان انجام میشود انتخاب واحد و حذف و اضافه می باشد پس این یعنی اینکه انتخاب و حذف و اضافه غیر حضوری و اینترنتی از طریق سیستم گلستان توسط خود دانشجو انجام می شود.

از دیگر موارد مهم استفاده سیستم گلستان دریافت درخواست های دانشجویی است تا با استفاده از این سامانه مراجعه دانشجویی کاهش یابد.

*چرا سیستم گلستان با گوشی موبایل باز نمی شود؟

جواب: سیستم گلستان فقط از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر قابل دسترس می باشد و برای سیستم های اندروید برنامه ای تعبیه نشده است و ما درخواست رفع این مشکل را به شرکت سازنده ارائه داده ایم.

* لیست ارائه دروس دانشگاه چیست؟

جواب: در واقع همان واحدهایی می باشد که دانشجو در طول دوران تحصیل باید بگذراند.در واقع یک برنامه ریزی جامع درسی توسط خود دانشگاه برای دانشجو که به عنوان راهنما ارائه شده است و به دانشجو می گوید که بهتر است در هر ترم چه دروسی را انتخاب کند.

نکته مهم در این لیست پیش نیاز همنیاز های مشخص شده برای هر درس می باشد که دانشجو ملزم به رعایت آنها می باشد یعنی حتما باید رعایت کنید یک نکته دیگر در مورد لیست ارائه دروس که شاید هیج کجا به شما گفته نشود این است که برنامه ریزی امتحانات پایان ترم براساس همین لیست ارائه دروس صورت میگیرد یعنی به این صورت که امکان ندارد امتحان دروس یک ترم در لیست ارائه دروس همزمان شود! پس پیشنهاد می کنیم مطابق برنامه لیست ارائه دروس خود پیش بروید ولی حتما نیاز نیست براساس آن دروس را پاس کنید بلکه شما فقط و حتما باید پیش نیازها را رعایت کنید.

از نکات قابل ذکر دیگر اینکه این لیست ممکن است شامل تغییراتی شود و باید هر ترم لیست ارائه دروس را به صورت بروز شده دریافت کنید.

* برنامه کلاسی دانشگاه باید از کجا دریافت شود؟

جواب: در سیستم گلستان برای هر درسی برنامه تشکیل کلاس آن را تعریف می کنند که شما ی توانید در طول ثبت نام با ثبت عدد ۸۸ و در طول ترم با ثبت عدد ۷۸ از آن مطلع شوید.و یا اینکه می توانید حضوری به دانشگاه مراجعه کنید .

* آیا دانشجویان دانشگاه صنعتی، می تواند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند؟

جواب: بلی؛ همانند سایر دانشگاه ها می توانند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند

* آیا تغییر رشته در صنعتی، میسر است؟

جواب: بلی؛ تغییر رشته در صورت اعلام سازمان سنجش و موافقت دانشگاه امکان پذیر می باشد.

* شرایط انتقال و مهمان شدن وجود دارد؟

جواب: در صورت موافقت دانشگاه مبدا و موافقت دانشگاه مقصد امکان مهمان شدن وجود دارد به شرط معدل بالای ۱۳ در یک ترم. ولی برای دانشجویان دوره شبانه انتقال به دوره روزانه وجود ندارد.

* آیا می توان بدون گذراندن آزمون ، در مقطع ارشد وارد دانشگاه شد؟

جواب: بلی دانشجویان ممتاز هر رشته می توانند بدون آزمون در دانشگاه های کشور پذیرفته شوند.

*در دوره کارشناسی در هر نیمسال تحصیلی مجاز به اخذ چند واحد درسی هستیم؟

دانشجو در دوره کارشناسی مجاز است در هر نیمسال بین ۱۲ تا ۲۰ واحد درسی را انتخاب کند و در مواردی با توجه به وضعیت دانشجو که داشتن معدل بالای ۱۷ می باشد می تواند به ۲۴ واحد درسی افزایش یابد و دانشجویان مشروطی مجاز به اخذ حداکثر ۱۴ واحد در یک ترم هستند.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار