مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. مهر 1396 - 22:13   |   کد مطلب: 22725
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: روستاییان خراسان جنوبی حتی آب برای آشامیدن ندارند و باید راه‌حل فوری صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی عصر امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

وی با اشاره به جزئیات دیدار با علی لاریجانی گفت: یکی از مواردی که مطرح شد در خصوص اشتغال روستاییان بود و با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله، باید حرکت به حمایت از صنایع دستی و کارهای مشابهی محور کار باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در این دیدار در خصوص اشتغال روستاییان و حرکت به‌سمت صنایع دستی راهکارهای پیشنهادی لازم مطرح شد و به یک‌سری راه‌حل رسیدیم که این راه‌حل‌ها بعد از پیگیری و حصول نتیجه به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عبادی با ابراز اینکه قریب به 500 روستای خراسان جنوبی آبرسانی سیار می‌شود، افزود: باید اقداماتی اساسی و فوری در خصوص مشکلات آبی صورت گیرد و در این دیدار راه‌حل‌هایی برای کنترل وضعیت آبی استان ارائه شد.

وی گفت: یکی از درخواست‌های ما از ریاست مجلس شورای اسلامی این بود که خواستیم در لایحه بودجه سال آینده رقم قابل توجهی برای آبخیزداری در منطقه قرار گیرد.

عبادی افزود: مدیریت بخش آبخیزداری از اهمیت زیادی در خراسان جنوبی برخوردار است و عدم کنترل و مدیریت باران‌های فصلی در استان سبب شده تا چندین برابر ذخایر آب سفره‌ای که امروز در این بخش هم با کمبود فراوان و کاهش آبدهی آن مواجه هستیم و میزان قابل توجهی از آبها هدر رود.

وی بیان داشت: از ریاست مجلس شورای اسلامی خواسته شد تا به استان خراسان جنوبی سفر کرده و از نزدیک شاهد مشکلات استان باشد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار