مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. مهر 1396 - 22:44   |   کد مطلب: 22730
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به مشکلات خوابگاه‌های متاهلی گفت: در بودجه ۹۷ با ارائه راه حل هایی مشکلات خوابگاه‌های متاهلی را برطرف خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجو، یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در مراسم افتتاح پروژه‌های بازسازی، به سازی و نوسازی کوی دانشگاه که عصر امروز برگزار شد، گفت: در سال ۹۴ آسیب شناسی از وضعیت صندوق داشتیم که حدود ۴۰۰ هزار متر کمبود خوابگاه و به عبارتی ۲۰۰ خوابگاه کم داشتیم.

وی افزود: در رتبه بندی که از خوابگاه‌ها داشتیم ۴ درصد خوابگاه‌ها رتبه یک و ۳۸ درصد رتبه چهار و پنج بودند که کمبود فضا‌ها را با پرداخت کمک رهن به دانشگاه‌ها حل کردیم و مبلغی نیز به دانشگاه تهران در این خصوص پرداختیم.

یزدان مهر گفت: ۶۴ خوابگاه رتبه پنج داشتیم که با مشارکت دانشگاه‌ها توانستیم آن‌ها را ارتقا دهیم. ۱۳ خوابگاه رتبه چهار و سه بودند که اکثر آن‌ها نیز ارتقا پیدا کردند.

وی یادآور شد: در بحث تغذیه دانشجویی نیز کیفیت مطلوبی نداشتیم که آشپزخانه دانشگاه‌ها از حالت سنتی به صنعتی تبدیل وضعیت پیدا کردند و توانستیم مشکلات تغذیه دانشجویان را برطرف کنیم ایجاد رستوران‌های مکمل نیز یکی از بحث هایی بود که باعث تنوع غذایی در دانشگاه‌ها شد و اکثر این رستوران‌ها به صورت شبانه روزی به دانشجویان سرویس می‌دهند.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه منع خوابگاه سازی برداشته شد و قرار است با تسهیلات ارزان قیمت به دانشگاه‌ها کمبود خوابگاه‌ها را مرتفع کنیم. در بودجه ۹۷ نیز پیگیری می‌کنیم که مشکلات خوابگاه‌های متاهلی نیز با راه حل‌های ارائه شده برطرف شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین یادآور شد: در بحث وام‌ها پوشش دهی صد درصد داشتیم از ابتدای سال تاکنون بیست میلیارد تومان تسهیلات به دانشگاه تهران دادیم که دانشجویان دکتری ماهانه ۷۰۰ هزار تومان دریافت کردند مشکل ما فقط در بخش وام شهریه است که نتوانستیم پوشش صددرصدی داشته باشیم، اما بیشتری وام‌ها از ۲۵ تا ۵۰۰ درصد افزایش داشتند.

در ادامه این مراسم نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت خدمات رفاهی دانشگاه‌ها گفت: از استانداردهای لازم فاصله داریم و سعی می‌کنیم این فاصله‌ها کم شود.

وی افزود: وضعیت در کوی دانشگاه تهران از خوابگاه‌های سطح شهر بهتر است، اما مشکلات قدمت این ساختمان‌ها هزینه نگهداری آن را برای دانشگاه افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: اعتباراتی که امسال به دانشگاه اختصاص داده درست است افزایش یافته، اما در مقابل حجم انبوه فعالیت‌های دانشگاه تهران این بودجه بسیار اندک است و نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار