مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. مهر 1396 - 16:16   |   کد مطلب: 22751
دکتر میری پور گفت: آموزشگاه های آزاد و بخش خصوصی نقش اثرگذاری در توسعه و ترویج آموزشهای فنی و مهارتی ایفا می کنند و ایجاد مرکز آموزشهای در دانشگاه صنعتی همدان زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی همدان، مسئول مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه صنعتی همدان اظهار داشت: بزرگترین سرمایه هر کشور تخصص و منابع انسانی آن است که باید باین مولفه بیش از گذشته تقویت شود و آموزش به نیروی انسانی جامعه را در زمینه های مختلف تقویت می کند.
وی با تاکید بر اهمیت نامگذاری سال به عنوان اقتصاد مقاوتی اقدام و عمل افزود: در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است ما باید نمونه های اجرایی و عملیاتی و اقدام های که منجر به اشتغالزایی شده است در اختیار عموم قرار دهیم.
وی اضافه کرد: یکی از نمودهای عینی اقتصاد مقاومتی در عرصه عمل آموزش های آزاد و توسعه آموزش‌های مهارتی است و ایجاد مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه صنعتی همدان با همین هدف و رویکرد بوده که بتوان آموزش‌ها و تأثیرگذاری آنها را به مردم عنوان کرد.
دکتر میری پور افزود: مرکز آموزش های آزاد بازوی توانمند دولت محسوب می شوند که با شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها و برجسته سازی نقاط قوت، زمینه خدمات رسانی هرچه بیشتر و بهتر را فراهم می کنند.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک (workshop ) میان صنعت و دانشگاه را از اهداف ایجاد آموزش های آزاد دانشگاه صنعتی همدان دانست و افزود: برگزاری آموزش های عالی آزاد در قالب دوره ها، سمینار ها و کارگاه ‌های حرفه‌ای، پیشرفته و تخصصی از دیگر برنامه ها و اهداف ایجاد این آموزشگاه می باشد.
مسئول مرکز آموزش های آزاد دانشگاه صنعتی همدان برگزاری دوره‌های نرم‌افزاری تخصصی برای کلیه متخصصین، دانشجویان و صنعتگران را از برنامه های اصلی این مرکز دانست و تصریح کرد: در این مرکز سلسله نشست های علمی و تخصصی با دعوت از نیروهای متخصص موجود در دانشگاه‌ها و صنایع در محل دانشگاه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این مرکز دارای امکانات و فضاهای آموزشی مناسب جهت برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی آزاد و تخصصی شامل آزمایشگاه، کلاس و سالن‌های می باشد اظهار داشت: این مرکز با کمترین هزینه و بالاترین اماکانات به متقضیان خدمت رسانی می کند و دانشجویان و اعضای هیات علمی و مراکز صنعتی می توانند با تخفیف ۳۰ درصدی از خدمات این مرکز بهره مند شوند.
دکتر میری پور ارائه مشاوره های صنعتی برای حل معضلات صنعتی را از دیگر اهداف دیگر این مرکز دانست و اظهار کرد: باتوجه به اینکه آموزشهای آزاد قابلیتی بالقوه در جهت حرکت در مسیر توسعه، سازندگی و اشتغالزایی قلمداد می شوند، تامین بخش اعظم نیروهای ماهر و متخصص در حرفه های مختلف مورد نیاز بازار کار، وظیفه خطیری است که باید در آن سهیم باشند.
وی با تاکید بر فراهم شدن فضای کسب و کار برای ایجاد اشتغال بیان کرد: در راستای فراهم شدن مهارت آموزی و توسعه فضای کسب و کار در جامعه این آموزشگاه راه اندازی شده است و بهترین اساتید و اعضای هیات علمی استان در این مرکز به آموزش های مقدماتی و پیشرفته می پزدازند.
مسئول مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه صنعتی همدان گفت: این مرکز در زمینه های نرم افزار های فنی و مهندسی، زبان های خارجی، نرم افزار های عمومی، نرم افزار های پایان نامه نویسی، گردشگری، دوره های فنی و مهندسی، دوره های مجازی و دوره های مرکز مشاوره کلاس های خود را برگزار می کند.
وی با تاکید بر تغییر رویکردها و ارائه راهکارهای عملیاتی و اثرگذار، خروج از روزمرگی و تکرار، حرکت به سمت آموزش های بازار محور و درآمدزایی اضافه کرد: کیفی سازی آموزش های ارائه شده در این مرکز براساس استانداردهای وزارت علوم و حرکت به سمت آموزش های اشتغال محور، کمک به نهادینه سازی و فرهنگ کسب و کار و شکوفا کردن استعدادها در جهت کارآفرینی و سازندگی از برنامه های دانشگاه صنعتی برای راه اندازی این مرکز می باشد.
دکتر میری پور تاکید کرد: هم اکنون امکان ثبت نام در دوره‌های فوق در مرکز آموزشهای آزاد و مجازی دانشگاه صنعتی همدان وجود دارد و متقاضیان می توانند برای ثبت نام و شرکت در دوره‌های فوق به آدرس اینترنتی www.hut.ac.ir/free-training بخش مرکز آموزشهای آزاد و مجازی مراجعه نمایند.
وی با بیان اینکه پس از گذارندن دوره ها گواهینامه مورد تأیید و رسمی وزارت علوم به متقضیان اعطا می شود، افزود: این مرکز آمادگی دارد در جهت توسعه و پیشرفت و مهارت آموزی صنعت همدان دورهای پیشرفته ای را برای کارخانجات و واحدهای صنعتی همدان برگزار نمایند
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار