مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. مهر 1396 - 22:46   |   کد مطلب: 22763
دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور از ابراز نگرانی برخی اعضای ستاد نقشه علمی درباره ادغام برخی ستادهای اولویت‌دار علم و فناوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در حاشیه نودوهفتمین جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران گفت:‌ در ابتدای جلسه برخی اعضای ستاد درباره ادغام بعضی‌ ستادهای اولویت‌دار علم و فناوری در معاونت علمی ریاست جمهوری ابراز نگرانی‌ کرده‌اند که به دلیل عدم حضور معاون علمی رئیس جمهور در جلسه توضیحات مربوطه به جلسه آینده موکول شد.

وی افزود: این گونه ادغام‌ها حتی اگر به نیت ساماندهی یا توسعه باشد باید به گونه‌ای صورت گیرد که اولویت‌های علم و فناوری مخدوش نشود و اصول سیاست‌های علمی کشور لحاظ شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور اضافه کرد:‌ همچنین امروز گزارش سال 2017 علم و فناوری و جایگاه کشور در منطقه و جهان ارائه شد. به طوری که از میان هفت شاخص مهم کشورمان در چهار شاخص ارتقا یافته و در سه شاخص تنزل مقام داشت.

کبگانیان گفت: در چارچوب‌های نهادی شش توسعه ارتقا یافتیم، در شاخص سرمایه‌ انسانی و پژوهش 3 رتبه، در شاخص خروجی دانش و فناوری 18 رتبه و در شاخص خروجی خلاق 10 رتبه ارتقا داشتیم اما در سه شاخص زیرساخت، پیچیدگی بازار و پیچیدگی کسب و کار به ترتیب 8 رتبه، 10 رتبه و 4 رتبه تنزل داشتیم.

وی گفت: دستور سوم جلسه امروز به بررسی مأموریت‌های جهاد دانشگاهی برای اجرای نقشه علمی مرتبط بود که چهار مأموریت در جلسه قبل نهایی شد و امروز نیز بحث نهادهای علم و پژوهشی ملی مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه بیکاری و عدم اشتغال در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها روبه افزایش است، اظهار داشت: در این حوزه مکاتبات زیادی داشتیم که نزدیک به 15 نهاد و سازمان ملی و دولتی برنامه‌های خود را برای رفع مشکلات اشتغال مطرح کردند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار