مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. مهر 1396 - 23:04   |   کد مطلب: 22766
مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی از ایجاد قرارگاه متمرکز فرهنگی بسیج دانشجویی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، محمدرضا مهدوی مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس بیان داشت: رهبری انقلاب بارها اهم وظایف تشکل‌های دانشجویی را «تبیین» ذکر کرده‌اند. تبیین دارای ابعاد متعددی است که هنر و فرهنگ، بخش عمده‌ای از این رسالت و جهاد تبیینی را شکل می‌دهد.

وی ادامه داد: به راستی چند درصد از ظرفیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب در بستر تولید قرار گرفته‌اند؟ یا در آثار هنرمندانمان به چه اندازه دغدغه‌های محرومین و مستضعفان دیده شده است.

این فعال دانشجویی در این باره اضافه کرد: چه کسی و در چه زمانی باید پاسخگوی این دست از سوالات باشد. این جنس از دغدغه‌ها را حتما از دولت و نهادهای فرهنگی کشور پیگیر خواهیم شد.

مهدوی اضافه کرد: بسیج دانشجویی با توجه به منویات رهبری وظیفه خود دانسته که در مسیر اعتلای فرهنگ اسلامی، ایرانی همه قوای خود را در خدمت این امر مقدس گذاشته و مجاهدانه وارد عرصه عملیات فرهنگی شود.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: در این راستا معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با رصد میدانی و آسیب شناسی جریانات فرهنگی کشور به لزوم ایجاد قرارگاهی فرهنگی راهبردی در راستای مطالبه گری، همنوایی، هم افزایی نخبگان دانشجویی پی‌برده و اولین قدم را با برنامه‌ای جامع رقم زد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: با توجه به تلاش بی وقفه دانشجویان فعال در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی این دانشگاه، قرارگاه متمرکز فرهنگی بسیج دانشجویی با چهار کار گروه و بیش از 20 کار ویژه، برای نخستین بار مدون شده و با ستادهای دانشجویی پیگیری می‌شود.

وی در این‌باره اضافه کرد: کارگروه ادبیات، کارگروه هنرهای تجسمی، کارگروه مقاومت و کارگروه سبک زندگی کارگروه‌هایی هستند که تعریف مسئولیت شده و موضوعاتشان را پروژه‌ای و زمانبندی شده پیگیری خواهیم کرد.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: استعدادیابی و تقویت بنیه‌های علمی و تخصصی در این زمینه‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های این قرارگاه است.

مهدوی تصریح کرد: در کار گروه ادبیات، احیای سرودهای انقلاب اسلامی و شعر طنز در تراز بایسته‌های انقلاب را اولویت مجموعه دانسته و می‌خواهیم با کشف استعداد و افزایش توانمندی کارگاهی دانشجویان قدم موثر و امیدوارکننده‌ای برداریم.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: اولویت دوستانمان در کار گروه مقاومت احیای روحیه فداکاری و گذشت در مسیر حق‌طلبی و عدالتخواهی خواهد بود. این کار گروه از الگو سازی در بین جوانان غفلت نخواهد کرد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار