مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. مهر 1396 - 13:50   |   کد مطلب: 22776
رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: این صندوق برای حمایت از طرح‌های کارآفرینی و کسب و کار فناورانه دانشجویی برنامه‌ریزی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان در بیست و ششمین نشست روسای پارک‌ها‌ی علم و فناوری در سالن شهدای جهاد علم وزارت علوم گفت: پارک‌های علم و فناوری با هدف توسعه فناوری و کسب و کارهای دانش محور و فناورانه تشکیل شد که این ظرفیت می‌تواند ما را به توسعه متوازن برساند. پارک‌های علم و فناوری در ظرفیت‌سازی برای ورود به بازار کار نقش اساسی دارند که یکی از این نقش‌ها ایجاد حلقه‌ای واسط با هدایت و آموزش و ظرفیت‌سازی برای ورود کارآفرینانه دانش‌آموختگان است.

وی با اشاره به ماموریت صندوق رفاه دانشجویان در زمینه حمایت از فناوری گفت‌: صندوق رفاه دانشجیوان با بیش از 40 سال سابقه تنها متولی رسمی اعطای تسهیلات به دانشجویان به جز دانشجویان وزارت بهداشت بوده است و در این زمینه ماموریت زمینه‌سازی رشد استعدادهای دانشجویان و تامین رفاه لازم برای دانشجویان مستعد و کم بضاعت را داریم.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی صندوق رفاه تامین بخشی از نیازهای دانشجویان است تا با دغدغه‌ها و نگرانی‌های کمتری به تحصیل بپردازند و تاکنون نیازهای بسیاری از آنان رفع شده اما با توجه به نیاز مهم ایجاد فرصت اشتغال به منظور کمک به آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به عرصه کسب و کار بویژه کارآفرینی و نیز با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و ضرورت توجه به تولید و اشتغال صندوق رفاه دانشجویان حمایت از اشتغال دانشجویی را در برنامه  خود قرار داده است که در ا ین زمینه دانشجویان دکتری وام ویژه تمرکز بر تحقیق را دریافت می‌کنند که براین اساس ماهیانه 700 هزار تومان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

یزدان‌مهر گفت: به منظور حمایت از دانشجویان کارآفرین به طرح‌هایی که اجرایی بودن آنها طی فرایندی به تایید مراکز رشد دانشگاهی رسیده و در حال اجرا باشند و دست‌کم یک نفر دانشجو در طرح مشارکت داشته باشد بر حسب شرایط تسهیلات 4 درصد تعلق می‌گیرد. سقف تسهیلات قابل پرداخت نیز به هر دانشجو حداکثر 100 میلیون تومان و مبلغ تسهیلات اعطایی با توجه به تعداد دانشجوی شاغل در طرح تا سقف 100 میلیون تومان است که طی سه مرحله پرداخت می‌‌شود.

وی گفت: بر این اساس به منظور حمایت و توسعه کارگاه‌های مهارت محور، تولیدی، کارآفرین و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی صندوق رفاه دانشجویان اجازه دارد نسبت به پرداخت تسهیلات در قالب مشارکت مالی، اعطای وام قرض‌الحسنه و ارائه تسهلات و سود حداقلی اقدام کنند.

یزدان مهر گفت: ظرفیت سرمایه‌گذاری در طرح‌های دارای توجیه اقتصادی از طریق کمیسیون سرمایه‌گذرای صندوق رفاه فراهم است و این صندوق آمادگی دارد در مواردی که کارگاه یا شرکت‌های دانش‌بنیان یا شرکت‌های مستقر در مراکز رشد دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری متقاضی مشارکت در اجرای خود باشند بویژه در مواردی که حاصل طرح‌های تامین کننده نیازهای آموزشی و رفاهی وزارت علوم باشد در حوزه سرمایه‌گذاری و تامین و توسعه آزاد همکاری کند.

وی گفت: همچین حمایت ویژه از پایان‌نامه‌ها در قالب وام ضروری انجام می‌‌شود به طوری که از ابتدای سال تاکنون 27 میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار