مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. مهر 1396 - 14:47   |   کد مطلب: 22780
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه:
علامه حلی که بود؟
علامه حلی در سن 28 سالگی مرجع تقلید علی الاطلاق جهان شیعه شد ، در بین دانشمندان و فقها در مقایسه با علامه حلی نظیری وجودد ندارد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الاسلام محسن تیموری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه ی بسیج دانشجویی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت : آنطور که تاریخ شخصیت علامه حلی را معرفی میکند ایشان شخصیتی ست که دارای یک بعد نبوده اند ، ابعاد مختلفی داشته و ارزش های مختلفی را در وجود خود جمع کرده است ؛ ایشان از شخصیت هایی است که از هر نظر و از هر جنبه که به ایشان نگاه بکنیم مصداق انسان کامل بودند.

 

 

وی افزود : علامه در همه ی زمینه ها گوی سبقت را از سایرین ربوده و صاحب نظر بوده اند ، نه تنها در فقه بلکه در سایر علوم هم ایشان پیشتاز بوده و شاگردانی تربیت کرده که در ادامه به آنها اشاره می شود.

 

حجت الاسلام تیموری  گفت: علامه در سن 28 سالگی مرجع تقلید علی الاطلاق جهان شیعه شد ، در بین دانشمندان و فقها در مقایسه با علامه حلی نظیری وجودد ندارد . ایشان پانصد مجتهد را برای جهان اسلام تربیت کردند که یکی از بزرگترین شاگردان ایشان فرزندش محمد بن حسن بن یوسف حلی معروف به فخر الامحققین بوده است.

 

وی ادامه داد : ایشان احیا کننده ی فقه و مذهب اهل بیت بوده اند ، اگر دقت کنیم  زندگی ایشان با زمان حمله ی مغول ها هم زمان بوده است و ایشان نقش بسیار تاثیر گزاری در حفض مکتب تشیع داشته اند و توانستند بعد از جلسات بحث و مناظره و اثبات حقانیت اسلام و مذهب اهل بیت پادشاه مغول ها که اولجایتو نام داشت را مسلمان کنند که در تاریخ به سلطان محمد خدابنده معروف گشته است.

 

حجت الاسلام محسن تیموری گفت : بنا بر نقل تاریخ یک دهم از عمر پر برکت علامه در ایران گذشت و ایشان بعد از مرگ سلطان محمد به وطن خویش ، حله برگشت و در آنجا مشغول با تالیف و تدریس شد و تا آخر عمر منصب زعامت و مرجعیت شیعیان را به عهده داشت

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار