مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. مهر 1396 - 22:47   |   کد مطلب: 22801
رحیم پور ازغدی در نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: بشار اسد می‌گوید آمریکا و آل‌سعود بارها متذکر شده‌اند که اگر از حمایت ایران دست بردارید، ما جنگ در سوریه را پایان داده و به شما کمک خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل که در تهران در حال برگزاری است گفت: انقلاب امام خمینی (ره) جهان را تغییر داد و گفتمان غرب از نوع چپ و راست آن را به چالش کشید در واقع انقلاب اسلامی یک پیچ تاریخی پس از سوسیالیسم در شرق و لیبرالیسم در غرب بود.

وی با بیان اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دین اسلام و به ویژه تشیع حذف شده بود و در واقع از دین به عنوان یک مسئله شخصی و خرافات نام می بردند افزود: انقلاب اسلامی یک حرکت تاریخ ساز بود که پرچم اهل بیت را بار دیگر برافراشت و الان کسی به خودش جرات نمی دهد به دین داری حمله کند در واقع امروز همه تلاش می کنند خود را به مذهب نزدیک کنند.

پوراغدی با اشاره به اینکه مذهب و دین داری بعد از انقلاب اسلامی در نیا مشروعیت یافت اضافه کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی برائت از دین افتخار بود اما امروز همه حتی حاکمان جبار نیز به دین افتخار می کنند امروز شاهدیم که مردم روسیه جزو مذهبی ترین انسان ها هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه انگلیسی ها به دنبال جنگ مذاهب بوده اند و به دلارهای نفتی همواره تلاش کرده اند تا امریکا و چند کشور دیگر را سر پا بگذارند اظهار کرد: آنها وهابیت که قائل به تفکیک دین از سیاست بوده است را به عنوان یک مجاهد قلابی در مقابل جهاد اسلامی قرار دادند و به این ترتیب اسلام گرایی سیاسی جعلی درست شد.

وی تصریح کرد: همه این کارها برای حفاظت از اسرائیل صورت گرفته که چرا که اسرائیل 4 شکست از اردوگاه جهاد اسلامی ایران متحمل شده با این وجود تلاش می کنند تا این رژیم در حال سقوط را نجات دهند و جبهه مقاومت اسلامی را از هم بپاشند.

پوراغدی اظهار کرد: با توجه به قدرت یافتن زنجیره مقاومت رژیم صیونیستی در معرض سقوط کامل قرار گرفته است به همین دلیل آنها جهاد وهابی را مطرح کردند تا جهاد علیه استکبار را به جهاد مسلمان علیه مسلمان، شیعه با سنی و سنی با سنی تبدیل کنند واقعیت این است که استکبار بیش از آنکه ملاها و مردم شیعه را در عراق بکشند مردم و ملاهای سنی را قتل عام کرده اند و تمام هدفشان این بوده جنگ شیعه و سنی را راه بیندازند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امروز یمن که حیات خلوت نظام سلطه بود از دست آنها خارج شده و این کشور امروز در اندیشه امام قرار گرفته است افزود: نظام سلطه از سوریه خواسته است که اگر روابط خود را با ایران و حزب الله قطع کند از فردای آن روز بازسازی این کشور را آغاز می کند اما بشار اسد این پیشنهاد را نپذیرفته است واقعیت این است که همان گونه برخی امروز در کشورمان می گویند چرا باید به خاطر سوریه بجنگیم در این کشور نیز عده ای هستند که می گویند ما چرا باید به خاطر ایران قربانی شویم.

وی با اشاره به اینکه واقعیت این است هدف اصلی ایران است و روسیه و عراق تنها وسیله هستند و عده ای به همین دلیل می گویند چرا باید سوریه به خاطر ایران از بین برود تصریح کرد: امریکا و اسرائیل و آل سعود به سوری ها پیغام دادند که با ایران و حزب الله رابطه خود را قطع کنند تا آنها جنگ در این کشور را به پایان برسانند و بازسازی این کشور را آغاز کنند. بدانید که در جنگ هشت ساله تمام رژیم های عربی خائن کنار صدام بودند اما تنها کشور عربی که در کنار ما ماند سوریه بود.

پوراغدی با بیان اینکه من به یاد دارم که از ده تا 12 کشور اسیر گرفته بودیم گفت: اخیرا مقاله ای از قول یکی از ژنرال های ارتش صدام می خواندم که در آن مدعی شده بود که 38 کشور دنیا به عراق کمک می کردند و مستشار و سلاح به این کشور می دادند در واقع ایران مقابل 38 کشور جهان جنگیده و این یک جنگ جهانی بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: ما در شرایطی جنگیدیم که به دلیل تحریم حتی سیم خاردار هم نداشتیم یادم می آید که در عملیات والفجر 8فرمانده ما می گفت به گونه ای تیر بخورید که لباس های غواصی تان سوراخ نشود چون آنها را به سختی تهیه کرده اید با این وجود ما می پرسیدیم که چگونه باید کشته شویم که او می گفت بگذارید گلوله به صورتتان بخورد تا دیگران هم پس از شهادت شما بتوانند از این لباس ها استفاده کنند.

پورازغدی بیان کرد: زمانی که اوباما رئیس جمهور امریکا شد از جورج بوش به خاطر جنگ عراق و افغانستان به عنوان یک احمق نام برد و مدعی شد با وجود این همه هزینه ایرانی ها همه چیز را در این کشورها به دست گرفته اند با این وجود زمانی که ترامپ دیوانه رئیس جمهور امریکا شد او نیز از اوباما به عنوان یک احمق نام برد و هم چنین مدعی شد که به مانند دوران بوش ایرانی ها در سوریه همه کاره هستند در هر حال امروز آنها بهانه هایی مانند نقض حقوق بشر را به ما نسبت می دهند و از طرفی سپاه را بهانه کرده اند چون سپاه و قدس به قدرت اول منطقه تبدیل شده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: واقعیت این است که آنها از آن سر دنیا آمده اند و مسلمانان را در کشور خود به خاک و خون می کشانند آیا این دخالت کردن نیست؟ در هر حال اگر ما امروز در عراق و سوریه حضور یافته ایم به این علت است که دولت های حاکم در این کشورها از ما درخواست کرده اند.

وی با بیان اینکه نهضت آزادی هند مدیون امام حسین (ع) است چون گاندی گفته من از امام حسین الهام گرفته ام تصریح کرد: ماندلا هم برای از بین بردن آپارتاید نژادی در این کشور از گاندی الهام گرفته با این وجود می توان گفت ماندلا هم از نهضت امام حسین (ع) الگو گرفته است.
وی با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران و سپاه قدس از کردستان عراق دفاع نمی کرد امروز مناطق کردنشین به دست داعش افتاده بود تصریح کرد: زمانی که داعش به عراق حمله کرد به دستور امریکایی ها از حمله به شمال عراق منع شدند به همین دلیل به سمت کربلا و نجف رفتند ولی ایران اجازه ورود آنها را به این شهرها نداد با این وجود وقتی که داعش تصمیم گرفت که به سمت کردستان عراق حرکت کند تمام نیروهای مسلح کرد فرار کرد و کرکوک و چندین شهر دیگر از جمعیت خالی شدند.

وی افزود: زمانی که داعش به کردستان عراق حمله کرد سپاه قدس خود را به این مناطق رساند با این وجود سپاه قدس به طالبانی و بارزانی گفت اگر می خواهید ما می توانیم به شما کمک کنیم چون کردها نمی توانستند به تنهایی در مقابل داعش بایستند.

وی افزود: در جلسه ای که با فرماندهان سپاه قدس برگزار شده بارزانی به گریه افتاده بود و به نیروهای قدس گفته بود اگر شما به ما کمک نکنید داعش کل منطقه را می گیرد وضع در این جلسه به گونه ای بود که بچه های ایران به خاطر حقارت و تضرع بارزانی ناراحت شده بودند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای ما ظرف 24 ساعت خود را به مناطق کردستان عراق رساندند و راه های اصلی را بر داعش بستند و اجازه پیش روی به آنها را ندادند تصریح کرد: در هر حال حالا که داعش سرکوب شده سپاه به بهانه بعدی امریکایی ها تبدیل شده است.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار