مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. مهر 1396 - 15:48   |   کد مطلب: 22805
مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور هفته گذشته با حضور رئیس‌جمهور و در حالی که هنوز وزیر علوم مشخص نشده است، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور هفته گذشته با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد و روحانی بعد از گذشت 15 روز از مهر رسما زنگ آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها را به صدا درآورد.

گرچه عدم سخنرانی نمایندگان تشکل‌های‌ دانشجویی از حاشیه‌های این مراسم کاسته بود ولی این بار هم این مراسم بی‌حاشیه نبود بخصوص اینکه آئین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها بدون وزیر علوم و با حضور سرپرست وزارتخانه برگزار شد زیرا با گذشت بیش از دو ماه از آغاز فعالیت دولت دوازدهم هنوز وزیر علوم تعیین نشده است.

* انتصابات آموزش عالی

«حجت‌الاسلام رستمی» به‌عنوان معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها معارفه شد.

طی حکمی از سوی فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حجت‌الله ذاکر به سمت معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد منصوب شد.

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حکمی حسین نصیرزاده را به سمت مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

معاونان جدید سازمان بسیج اساتید کشور طی مراسمی با حضور مجتبی زارعی رئیس این سازمان معرفی شدند.

در این مراسم محمدرضا مرندی عضو هیات علمی دانشگاه بهشتی به عنوان معاون بررسی و تحلیل، احمد نادری عضو هیات علمی دانشگاه تهران معاون منابع انسانی، محمدرضا شفیعی‌فرد عضو هیات علمی تهران معاون پژوهش، جلیل‌ دارا عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان معاون فرهنگی و سیدابراهیم‌السادات عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان معاون آموزشی سازمان بسیج اساتید کشور معرفی شدند.

در این مراسم از زحمات خدامی، نبی‌زاده و ارجمندی که در سمت‌های پیش از این سازمان بسیج اساتید مشغول به فعالیت بودند، تقدیر شد.

همچنین در احکام جداگانه‌ای امین مالمیر و وحید سلمان‌پور به عنوان مدیران جدید نظارت و ارزیابی و پشتیبانی معرفی شدند و از زحمات عظیمی و دانشی تقدیر شد.

با رای اعضای هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد اندیشمندان جهان اسلام، «محمدمهدی زاهدی» به عنوان اولین رئیس این مجمع انتخاب شد.

* برترین‌های حوزه نانو فناوری تقدیر شدند

نمایشگاه فناوری نانو هفته گذشته در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

در مراسمی از برترین‌های حوزه نانو فناوری تقدیر شد.

شرکت‌های صنعتی برتر، شرکت‌های فناور برتر و شرکت‌های صادرکننده برتر در حوزه نانو فناوری معرفی شدند.

همچنین 4 تفاهم‌نامه بین ستاد نانو و وزارت صنعت و صنایع منعقد شد.

* مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد

مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یکشنبه 17 مهرماه با حضور ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم، محمدمهدی زاهدی و مسعود پزشکیان نمایندگان مجلس شورای اسلامی، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

روسای سابق دانشگاه علمی کاربردی نیز به این مراسم دعوت شده بودند و مورد تقدیر قرار گرفتند ولی حسین بلندی و محمد اخباری از روسای سابق دانشگاه به این مراسم نیامده بودند.

همچنین در این مراسم چند نفر از دانشجویان شایسته تقدیر تجلیل شدند و خانوادهای شهدای فارغ‌التحصیل دانشگاه علمی کاربردی نیز مورد تقدیر قرار گرفتند که در این میان خانواده شهید محسن حججی نیز حضور داشتند.

دانشنامه دانشگاه علمی کاربردی به خانواده شهید محسن حججی تقدیم شد و یکی از مدال‌آوران این دانشگاه نیز مدال خود را به این خانواده اهدا کرد.

همچنین تمبر دانشگاه علمی کاربردی گرامیداشت ربع قرن فعالیت این دانشگاه رونمایی شد و ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم بر روی این تمبر مهر زد و پزشکیان، هاشمی و زاهدی روی آن جملاتی را به یادگار نوشتند.

در پایان مراسم، دانشگاهیان دانشگاه علمی کاربردی برای تجدید بیعت با بنیانگذار جمهوری اسلامی به حرم مطهر امام خمینی (ره) رفتند.

* نشست روسای پارک های علم و فناوری برگزار شد

سیدضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم در حاشیه نشست روسای پارک های علم و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: عصر امروز در جلسه‌ای با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مسائل جاری وزارت علوم را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: در این جلسه مسائل و مشکلات پارک‌های علم و فناوری را هم مطرح می‌کنم.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار