به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 25. مهر 1396 - 23:21   |   کد مطلب: 22870
با گذشت یک سال از اخراج کارگران سامان کاشی بروجرد و تجمعات و پیگیریها اما هنوز این کارگران سرگردان هستند و دست آنها به مطالبات نرسیده و این افراد 3.5 میلیارد تومان از کارفرما طلب دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از سفیر افلاک طی سال های اخیر تولید کاشی در بروجرد رنگ و بوی تعطیلی به خود گرفت و دو کارخانه بزرگ این شهر کاشی جم و سامان کاشی در دنیایی از مشکلات غرق شدند که دود آنها فقط به چشم کارگران رفت که از کار بیکار شدند.

 

مشکلات مالی، نبود سرمایه در گردش و نبود بازار فروش از مهمترین مشکلاتی بود که سبب دومینوی تعطیلی کارخانه ها شد و کارخانه کاشی جم و سامان کاشی تعطیل شدند البته برخی از مسئولان از کلمه تعطیلی کارخانه خوششان نمی آیند و می گویند سامان کاشی تعطیل نشده و 56 کارگر در آن حضور دارند.

 

حقوق های معوقه کارگران سامان کاشی بروجرد و مطالبات این کارگران سبب شد تا سال گذشته در ادامه تجمعات و اعتراض ها حتی در مقابل مجلس نیز دست به تجمع بزنند تا شاید برای رسیدگی به مشکلات آنها اقدامی صورت گیرد.

 

[نتیجه تصویری برای کارگران سامان کاشی]

 

سال گذشته 80 نفر از کارگران سامان کاشی اخراج شدند اما با گذشت یک سال هنوز از مطالبات آنها خبری نیست و باز هم آنچه دیده می شود وعده های بی پایانی است که تا کنون محقق نشده و این کارگران باز هم شرمنده خانواده شده اند.

 

مطالبات این کارگران 3.5 میلیارد تومان است که گویا قرار است به صورت اقساطی به آنها پرداخت شود و در غیر این صورت، توقیف مجدد اموال کارفرما اجرا شود گرچه در این مدت بخشی از اموال کارفرما توقیف شده است.

 

اما این همه ماجرای کارخانه سامان کاشی نیست چرا که در این کارخانه 56 کارگر که در بخش های نگهبانی و دیگر بخش های مورد نیاز مشغول هستند، کار می کنند اما حقوق ندارند، این کارگران 20 ماه است حقوق دریافت نکرده و این کارگران هم بیش از یک میلیارد تومان از این کارفرمای کارخانه طلب دارند.

[نتیجه تصویری برای کارگران سامان کاشی]

 

"عبدالعلی گیوه کی" رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: سال گذشته 80 نفر از کارگران سامان کاشی بروجرد اخراج شدند که مطالبات آنها 3.5 میلیارد تومان است که تا کنون اقدامی برای پرداخت آنها صورت نگرفته اما قرار است کارفرما ظرف مدت 12 ماه همه این مطالبات را به صورت اقساطی به کارگران پرداخت کند و در صورت عدم پرداخت ، اموال آن توقیف خواهد شد تا با فروش آنها مطالبات کارگران پرداخت شود.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر کارفرما به دلیل این که طی سال های گذشته تسهیلات دریافت کرده و بدهکار بانکی است، توانایی دریافت تسهیلات را ندارد اما موظف است این مطالبات را پرداخت کند که در صورت عدم اجرای این برنامه، از طریق توقیف اموال همه بدهی ها پرداخت می شود.

 

گیوه کی به حقوق معوقه کارگران این کارخانه اشاره کرد و افزود: 56 کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند که 20 ماه حقوق معوقه دارند و با مشکلاتی همراه هستند که طبق وعده های کارفرما قرار است این معوقات پرداخت شود.

 

در ادامه این گزارش "علی کورانی فر" فرماندار بروجرد افزود: کارخانه کاشی جم بروجرد مشکلی برای دریافت تسهیلات ندارد اما با مشکل مدیریتی مواجه است که در تلاش هستیم تا رفع این مشکل دوباره کارخانه تولید خود را آغاز نماید.

 

[تصویر مرتبط]

وی اضافه کرد: اما کارخانه سامان کاشی به دلیل دریافت تسهیلات و بدهکار بودن به بانکها نمی تواند تسهیلات دیگری دریافت کند و به همین دلیل با مشکلات مالی فراوانی همراه است اما موضوع برطرف کردن مشکل کارخانه های کاشی سازی در بروجرد در وزارت کشور در حال پیگیری است که امیدواریم به زودی این مشکلات حل شود و کارخانه دوباره راه اندازی گردد.

 

کورانی فر اظهار داشت: با تعطیلی هر یک از کارخانه ها، کارگران زیادی از کار بیکار شده اند اما باید شرایط لازم را برای رونق دوباره و اشتغال در این واحدها فراهم ساخت.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار