مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. آبان 1396 - 20:50   |   کد مطلب: 23017
یکی از این معضلات و آسیب ها محل پارک برای دانشجویان است که دانشجویان در دانشگاه های مختلف با مشکلاتی روبه رو هستند ، دانشگاه آزاد اسلامی همدان هم از این مشکلات مستثنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دانشگاه ها محل تحصیل علم هستند ، اما در عین حال به محلی برای کسب درآمد هم تبدیل شده اند، کسب درآمد برای کسانی می خواهند به هر طریق شده از دانشجویان هزینه ای در یافت کنند. همانطور که واضح است محیط های آموزشی آسیب های فراوانی دارند که باید به آنها پرداخته شود و با تدابیری در راه حل این آسیب ها پرداخته شود.

 

یکی از این معضلات و آسیب ها محل پارک برای دانشجویان است که دانشجویان در دانشگاه های مختلف با مشکلاتی روبه رو هستند ، دانشگاه آزاد اسلامی همدان هم از این مشکلات مستثنی نیست.

چند وقتی است که دیگر محل پارکی برای دانشجویان در خارج از پارکینگ وجود ندارد و متولیان پارکینگ به هر راهی متوسل شده اند که دانشجویان ماشین خود را در پارکینگ پارک کنند تا درآمد خود را افزایش دهند .

این اقدامات شامل : نصب تابلو های غیر استاندارد در حواشی جاده ی منتهی به دانشگاه آزاد ، نصب مانع های سراسری در کل مسیر منتهی به دانشگاه ، بستن خروجی های فرعی و جلو گیری از ورود ماشین ها به راه های خاکی و غیره می باشد.

 

 

 

این اقدامات غیر قانونی باعث ناراحتی بسیاری از دانشجویان شده و هر روزه صف ماشین ها در حاشیه ی جاده ی دانشگاه قابل مشاهده می باشد.

 

وقتی مسیر عمومی اختصاص می شود!

 

 

یکی از ساکنان منطقه حسن آباد در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت : منزل ما در روستای حسن آباد است و ما برای مراجعه به زمین کشاورزی خود  باید از مسیر فرعی حسن آباد عبور کنیم ، اما متاسفانه به دلیل وجود گیت بازرسی تعدادی از کارکنان پارکینگ مانع عبور و مرور ما می شوند و با رفتاری نا مناسب و برخوردی تند به ما می گویند که شما اجازه ی عبور از این مکان را ندارید و فقط به وسایل نقلیه ای که کارت فنی حرفه ای داشته باشند اجازه ی تردد می دهند.

 

راه های کسب درآمد

 

یکی از دانشجویان معترض می گوید : چندی قبل شاهد این بودیم که افرادی که مشغول کار در این پارکینگ بوده اند روی ماشین ها برگه هایی قرار میدهند که روی این برگه ها نوشته شده بود که ماشین هایی که در پارکینگ پارک نمی کنند ، شامل جریمه ی نقدی خواهند شد .

وی بیان کرد : تابلو هایی در این مسیر قرار داده شده که مشخص است غیر استاندارد هستند و از طرف راهنمایی و رانندگی نصب نشده است . حال هم این مسیر را که روزانه دانشجویان در حاشیه ی آن پارک می کردند بسته اند و مانع ورود دانشجویان به این مسیر می شوند ؛ پارک در این مسیر مزاحمتی برای کسی ایجاد نمی کرد ، و تنها به دلیل سود بیشتر متولیان پارکینگ بسته شده است.

 

 

 

عدم تعهد پارکینگ ها

 

دانشجوی دیگری گفت : قسمت شرقی جاده ی دانشگاه یک محوطه ی خاکی بود که دانشجویان وسایل نقلیه ی خود را در آنجا پارک می کردند ؛ قابل تامل است که این محیط خارج از جاده ی دانگاه و محیط آموزشی بوده و مزاحمتی برای هیچ کس ایجاد نمی کند ، اما در حدود یک هفته است که ورودی این محوطه بسته شده افرادی در نزدیگی این ورودی می ایستند و دانشجویان را به پارک در پارکینگ تشویق میکنند.

 

 

 

 

وی بیان کرد : اگر دانشجویی بخواهد در این محوطه ی خاکی پارک نماید از سه کیلو متر عقب تر باید وارد جاده ی خاکی بشود و در این جاده که بسیار نامناسب است حرکت کند . گاهی افراد مشغول به کار در پارکینگ این موضوع را بیان میکنند که پارک در این محوطه ی خاکی خطر دارد و ممکن است به ماشین آسیب بخورد و از ماشین دزدی شود ، این درصورتی است که روی کارت هایی که هنگام ورود به پارکینگ به ماشین ها داده می شود نوشته شده : این پارکینگ مسئولیتی در مقابل این موضوعات قبول نمی کند.

 

 

دانشجوی دیگری گفت : موضوع نصب تابلو های غیر استاندارد و گذاشتن برگه ی تهدید به جریمه روی ماشین ها ، سال گذشته از طرف تعدادی از دانشجویان به سازمان ترافیک شهرداری گزارش شده ، اما متاسفانه تا الان هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است ، حال هم شاهد بسته شدن راه های فرعی دانشگاه هستیم که باعث می شود دانشجویان مسیر زیادی را از محل پارک ماشین خود تا دانشگاه طی کنند.

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار