مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. آبان 1396 - 23:21   |   کد مطلب: 23048
شهردار تهران گفت: یک ماه و نیم قبل وزارت کشور نامه‌ای درخصوص ناایمن بودن خط 7 ارائه کرد و توصیه به تعطیلی خط داشت، واقعیت این است که دلمان نمی‌خواست به دلیل استقبال مردم این خط را تعطیل کنیم، اما چندین جلسه با کارشناسان مختلف برگزار کرده و نهایتا احساس کردیم جان مردم به خطر می‌افتد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی باقرشهر نیوز، محمدعلی نجفی صبح امروز پیش از مراسم آغاز بهره‌برداری از 30 دستگاه اتوبوس و 7 رام قطار با حضور در جمع خبرنگاران ، با اشاره به تعطیلی خط 7 مترو، گفت: از وقتی که این خط راه‌اندازی شد، بحث‌هایی درخصوص ناایمن بودن این خط از نظر سیگنالی، نبود تجهیزات، ریل و برخی کشنده‌ها و واگن‌ها مطرح شد.

وی با بیان اینکه باید زودتر از اینها این خط را تعطیل می‌کردیم، گفت: یک ماه و نیم قبل نیز وزارت کشور نامه‌ای درخصوص ناایمن بودن این خط ارائه کرد و توصیه به تعطیلی خط داشت، اما واقعیت این است که دلمان نمی‌خواست به دلیل استقبال مردم این خط را تعطیل کنیم، اما چندین جلسه با کارشناسان مختلف برگزار کرده و نهایتا احساس کردیم جان مردم به خطر می‌افتد.

شهردار تهران با بیان اینکه ایمن‌سازی این خط شش ماه به طول می‌انجامد گفت: امیدواریم زودتر از موعد پیش‌بینی شده خط افتتاح شود تا بتوانیم تا قبل از نوروز این خط را در اختیار مردم قرار دهیم اما واقعیت این است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده شش ماه ایمن‌سازی این خط طول می‌کشد.

نجفی در پاسخ به این سوال که گویا امروز خط 7 مسافرگیری می‌کرده است، گفت: شب گذشته اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر کردیم اما بر خی شهروندان این اطلاعیه را ممکن است ندیده باشند و برهمین اساس طی یکی دو روز آینده در این خط مسافرگیری خواهد شد اما بعد از دو روز این خط تعطیل می‌شود.

وی افزود: به مسافرانی که از این خط استفاده کردند، مداوم گوشزد شد که این خط پس فردا تعطیل می‌شود.

شهردار تهران همچنین در مورد ورود قطارها نیز گفت: گسترش حمل و نقل عمومی و بخصوص مترو از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری تهران است که امیدواریم ظرف ماه و سال‌های آینده به ظرفیت قابل قبولی در این زمینه برسیم.

نجفی با بیان اینکه گسترش حمل و نقل عمومی به دلیل آسایش و آرامشی که برای مردم به ارمغان می‌آورد جزو برنامه‌های اصلی شورای شهر و شهرداری خواهد بود، گفت: خوشبختانه شورای اقتصاد نیز مصوبه‌ای درخصوص خرید 1000 واگن از محل فاینانس داشته است که مناقصه بین‌المللی 630 واگن امیدواریم تا پایان آبان انجام شود تا تکلیف مناقصه خرید واگن که باید با همکاری شرکت خارجی و داخلی باشد، مشخص شود، اما دقت داشته باشید این تزریق واگن حداقل 1.5 سال به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه این قطارها به خط کلاهدوز تزریق می‌شوند، گفت: امیدواریم با تزریق این قطارها یک دقیقه سرفاصله حرکت مترو در این خط کاهش یابد. هر چند که متروی تهران به حدود 2000 واگن احتیاج دارد که با برپایی مناقصات مختلف امیدواریم این مهم جبران شود.

وی همچنین از رونمایی 30 دستگاه اتوبوس تک واگن خبر داد و گفت: این اتوبوس‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خریداری شده و امیدواریم دولت در توسعه مترو که ستون فقرات حمل و نقل است و همچنین توسعه و نوسازی اتوبوس‌ها به شهرداری کمک کند چراکه از سال 89 تاکنون خطوط نوسازی نشده و ما با اتوبوس‌هایی مواجه هستیم که بیش از 10 سال عمر دارند و مردم از این زمینه ناراضیه ستند.

شهردار تهران افزود: امید است دولت در زمینه ارائه یارانه بلیت مترو و اتوبوس و همچنین خرید اتوبوس کمک کند.

نجفی در مورد سرانجام بزرگراه شهید شوشتری نیز گفت: قرار شده است در مدیریت شهری جدید در مورد مسائل اختلافی ، کمیته کارشناسی با سازمان‌های مربوطه تشکیل شود که در زمینه بزرگراه شوشتری نیز جلسه برگزار خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار