مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. آبان 1396 - 23:01   |   کد مطلب: 23059
وزیر علوم گفت: باید سرعت ورود فارغ التحصیلان به بازار کار را افزایش دهیم و دانشگاه‌ها را جامعه محور تعریف کنیم. این مساله به ارتباط بین صنعت و دانشگاه مربوط است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس منصور غلامی وزیر علوم در مراسم معارفه‌اش گفت: از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم، روزهایی که به مجلس می‌رفتم دوره کارآموزی بود و از موافقان و منتقدان تشکر می‌کنم.

وی افزود: برنامه جمع‌بندی شده‌ای را با نظرات روسای دانشگاه‌ها تقدیم کردیم که این برنامه بر اساس قوانین بالادستی بود و بعضا مورد استقبال قرار گفت و بعضا پیشنهادات تکمیلی ارائه شد.

غلامی تاکید کرد: آنچه حتما باید به آن توجه کنیم تدوین روش‌های اجرایی است که قطعا با نظر مسئولان مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی انجام می‌شود که بخشی از این برنامه در حال اجراست.

وزیر علوم گفت: در حوزه علمی و فناوری حتما پارک‌های علم و فناوری باید محوریت اجرا باشند و امیدواریم با حمایت‌های اعضای هیات دولت همانطور که از قبل هم بوده به پیشرفت بیشتر برسیم.

وی تصریح کرد: ما نگران پشتیبانی‌ها نیستیم و رئیس جمهور هم گفت که وزارت علوم وزارت امید هست و ما هم باید امیدوار باشیم و جوانان را هم به آینده امیدوارتر کنیم.

غلامی افزود: کیفیت آموزش و پژوهش باید از اهداف جدی ما باشد تا به حال این کیفیت را داشتیم ولی به دلیل سرعت شتابان جریان علم ما هم باید سرعت بیشتری داشته باشیم.

وزیر علوم افزود: بخشی از این کیفیت به فارغ التحصیلان مربوط می‌شود. بیشتر مدیران جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که بیشترین دوران تحصیل را هم در دانشگاه های داخل بودند. بنابراین نقش وزارت علوم بسیار مهم است.

وی گفت: ما باید سرعت ورود فارغ التحصیلان به بازار کار را افزایش دهیم. باید دانشگاه ها را جامعه محور تعریف کنیم. این مساله به ارتباط بین صنعت و دانشگاه مربوط است که امیدواریم با کمک روسای دانشگاه ها این وظیفه را با تلاش بیشتر انجام دهیم.

وی خطاب به جهانگیری گفت: ما در دانشگاه در عرصه اجرا با مجموعه پویا رو به رو هستیم. نیازهایی که داریم نیازهای مشهودی است که امیدواریم همانطور که رئیس جمهور و شما و نوبخت گفتید حرکت ویژه برای دانشگاه ها در دولت شکل بگیرد و ما را از دست اندازی که وجود دارد رها کنید و ما قول می‌دهیم در آینده درخواست های ما به در خواست های تجهیزاتی و کمک برای همکاری های بین المللی تبدیل شود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار