مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. آبان 1396 - 20:30   |   کد مطلب: 23104
در قطعنامه راهپیمایی روز سه شنبه دانشگاه شریف آمده است: اینک پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی شرایط داخلی، منطقه‌ای و جهانی به گونه‌ای شکل گرفته که هیچ‌کس چاره‌ای جز انقلابی اندیشیدن، انقلابی سخن گفتن و انقلابی زیستن ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ظهر روز سه شنبه راهپیمایی بزرگ اعتماد به تجربه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شریف برگزار شد. قطعنامه این راهپیمایی به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

ما آمریکا را زیر پا میگذاریم
امام خمینی (ره)

بهار انقلاب و دوران شکوفایی تفکر انقلابی، دوباره فرا رسیده. اینک پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی شرایط داخلی، منطقه‌ای و جهانی به گونه‌ای شکل گرفته که هیچ‌کس چاره‌ای جز انقلابی اندیشیدن، انقلابی سخن گفتن و انقلابی زیستن ندارد. آن‌ها که روزگاری نه چندان دور، آشکار و پنهان، از هیچ تلاشی برای تخریب تفکر انقلابی و نهادهای برخاسته از انقلاب اسلامی فروگذار نمی‌کردند، امروز در صف اول حمایت از انقلاب ایستاده‌اند و انقلابی‌ترین سخنان تمام عمر خود را بر زبان جاری می‌کنند. چنین موقعیت کم‌نظیری، حاصل آمیختگی ِ چندین اتفاق مهم است.

روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده امریکا که در یک سال گذشته، به هر نحو و با هر زبان، ماهیت حقیقی و خوی استکباری کشورش را به جهانیان نشان داده یکی از این نشانه هاست. ترامپ، با سخنان سراسر نفرت و رفتارهای سراسر کینه‌ی خود، بار دیگر به همه دنیا ثابت کرد ظاهر نرم ِ کنش‌های سیاسی اسلافِ خود، چیزی بیش از دستکش مخملین بر روی دست چدنی نبوده. چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، با کنار گذاشتن تعارفات معمول، همان چیزی را عیان کرده که سال‌هاست دلسوزان انقلابی بر آن تاکید کرده اند. او، عدویی است که خواسته یا ناخواسته، سبب خیر شده و با تمام رذالت و دنائتش، درس مهمی به تمام غرب‌پرستان و امریکادوستان داده. درسی که سال‌هاست از آن سخن می‌گوییم: «امریکا قابل اعتماد نیست.به تجربه خودمان اعتماد کنیم»
از سوی دیگر، در ماه‌های اخیر، مواضع برخی مسئولین کشور تفاوت‌های آشکاری با گذشته دارد. ایشان، با درک واقعیات جامعه جهانی و پذیرش خوی استکباری ایالات متحده و هم‌پیمانانش، دیگر سخنی از اعتماد به کدخدا و راه حل بودن مذاکره با او به زبان نمی‌آورند. دیگر وعده رفع مشکلات با مذاکره با کدخدا را نمی‌دهند. این تغییر در مواضع البته اگر با عمل همراه نباشد، ارزشی نخواهد داشت اما در هر حال موضع‌گیری‌های اخیر و خاصه جمله اخیر رئیس‌جمهور در باب مذاکره با امریکا که فرمودند:«مذاکره با امریکا دیوانگی است.» نشانه مثبتی است از این که جمع بندی نخبگان سیاسی کشور به این نقطه رسیده است که «آمریکا قابل اعتماد نیست؛ به تجربه خودمان اعتماد کنیم و دیگر به جای تکیه به پای نیرومند خود به عصای تو خالی دشمن تکیه نزنیم.»

اما چند نکته در باب مسائل اساسی کشور:

1- این روزها و پس از نقض آشکار برجام توسط دولت امریکا، زمزمه‌هایی مبنی بر ادامه اجرای برجام با اروپا و عدم خروج از این معاهده شنیده می‌شود. رسانه‌های زنجیره‌ای با تیترها و مقالات خود، در پی ایجاد تفکیک میان اروپا و امریکا هستند و با فراموش کردن تجربیات تاریخی، طوری از اروپایی‌ها تعریف و تمجید می‌کنند که گویی آن‌ها هرگز سابقه دروغ و نقض عهد نداشته اند. بدیهی است، هرگونه تلاش برای تداوم برجام بدون انجام اقدامات عملی در مقابل نقض عهد های مکرر یکی از اضلاع اصلی آن، تلاشی عبث خواهد بود. همان طور که رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده اند، ما هرگز اولین کشوری نخواهیم بود که از برجام خارج می‌شود. اما تردیدی نیست که برای حفظ نیم‌بندِ این توافقِ نیمه‌جان، بیش از هرچیز به اقتدار ملی نیاز داریم. اقتداری که جز با اقدامات عملی، اقداماتی فراتر از بیانیه و سخنرانی، محقق نخواهد شد.
2- اگرچه مواضع صریح و روشن رئیس‌جمهور و شماری از مقامات بلندپایه کشور در رد هرگونه مذاکره بر سر توان نظامی کشور شایسته تقدیر و حائز اهمیت است، اما گاهی زمزمه‌هایی از گفتگو بر سر توان موشکی کشور، از قول دیپلمات‌های درجه دو و درجه سه شنیده می‌شود که باعث نگرانی دانشجویان و جوانان انقلابی شده. لازم به تاکید مجدد است که بنا به سخنان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، کشور ما هر نوع سلاح مورد نیاز برای دفاع از خود رابه هر اندازه که بخواهد ساخته، می سازد و خواهد ساخت. بنابراین هرگونه زمزمه درباره مذاکره بر سر توان نظامی کشور، سخن گزافی است که باید از آن، در هر سطح و جایگاهی پرهیز شود.

3- بسیج دانشجویی، به عنوان بزرگترین تشکل انقلابی در تمام دانشگاه های کشور، تاکید می کند عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی، آرمانی قطعی و فراموش‌ناشدنی است که تمام کنش‌گران انقلابی باید نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و برای تحقق این آرمان الهی کوشش کنند. عدالت‌خواهی، در خون انقلابی‌گری آمیخته است و هیچ جریان و گروهی نمی تواند این آرمان را به نفع خود و منافع حزبی و جریانی خود مصادره کند.بسیجی اجرای عدالت را از همه مطالبه میکند؛ حسن روحانی باشد یا صادق لاریجانی...چه فرقی میکند؟ ما انقلاب نکردیم که جای تاج و عمامه عوض شود ؛ مشروعیت حاکمیت جمهوری اسلامی به اجرای عدالت است. بسیج دانشجویی، در کنار سایر تشکل های انقلابی، همواره پرچم عدالت‌طلبی را برافراشته و ذیل اصل اساسی ولایت، و پشت سر ولی فقیه، برای تحقق آرمان عدالت خواهد کوشید.

و من الله التوفیق
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار