مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. آبان 1397 - 17:39   |   کد مطلب: 23304
مشاور پارلمانی شهردار تهران گفت: شهردار تهران تا 24 آبان و یا به روایتی تا 26 آبان فرصت دارد شهرداری را ترک کند و البته با توجه به مسئولیتی که بر عهده وی گذاشته شده است؛ تا آخرین لحظه قانونی مصمم به ادامه فعالیت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،قنبری در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آخرین وضعیت شهردار تهران، گفت: محمد علی افشانی شهردار تهران تا 24 آبان و یا به روایتی تا 26 آبان فرصت دارد شهرداری را ترک کند و البته با توجه به مسئولیتی که بر عهده وی گذاشته شده است؛ تا آخرین لحظه قانونی مصمم به ادامه فعالیت است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که شهردار تهران در این مدت استعفا می‌دهد، گفت: چه کسی استعفا داده که ایشان استعفا دهد؛ افشانی به فعالیت خود تا آخرین روز قانونی ادامه می‌دهد.
 
قنبری با بیان اینکه طرحی به مجلس رفته بود تا شهردار تهران و برخی از مسئولین از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی شوند، گفت: دیروز این طرح در کمیسیون  اجتماعی مجلس رد شد و برخی از دوستان شورا هم در مجلس حضور داشته و موضوع را پیگیری می‌کردند ؛البته از سایر استان‌ها نیز افرادی آمده بودند چرا که معتقد بودند نباید حقوق شوراها تضعیف شود.
 
 
 
مشاور پارلمانی شهردار تهران با تأکید بر این موضوع که شهردار توسط شورا انتخاب می‌شود و نباید جایگاه شوراها تضعیف شود، گفت: شوراها در مجموع نظرات دیگری داشتند و معتقد بودند شهردار تهران باید خاص شود ولی مجلسی‌ها شهردار تهران را خاص نکردند.
 
وی با بیان اینکه نهادهای قانونی، قانونی را تصویب کردند و نشانی از تغییر قانون فعلاً وجود ندارد، گفت: راه‌های خاص دیگری برای مستثنی کردن شهردار تهران به لحاظ قانونی وجود داشت ولی طی نشد. افشانی می‌توانست از طریق دیوان عدالت اداری اقدام کند ولی اینکار را انجام نداد؛ شاید اگر به این سمت می‌رفت مشکل حل می‌شد. با توجه به فشاری که به افشانی در دوره مسئولیتش وارد شده بود وی خود را بازخرید کرد ولی به هر حال شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان شد.
 
انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار