مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. آبان 1397 - 9:27   |   کد مطلب: 23312
جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: قریب به ۵۰ نفر از دانشجویان پسر دانشگاه آزاد واحد همدان در قالب کاروان پیاده‌روی با نام «کاروان رهروان قدس» و با شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» به پیاده‌روی اربعین امسال راهی کربلا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، محمد جواد شیرازی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار نافع، با اشاره به اعزام کاروان اربعین دانشجویی دانشگاه آزاد همدان به کربلای معلی، اظهار کرد: جایگاه اربعین امام حسین (ع) از قدیم‌الایام در میان شیعیان و تقویم تاریخی ‌وفاداران به آن حضرت شناخته شده بوده است‌، اهمیت اربعین حسینی به این دلیل است که در این روز، یاد شهادت امام حسین (ع) زنده و پرچم پیام شهادت کربلا برافراشته شد.

وی با بیان اینکه از  آنجایی که فعالیت‌ها و حضورهای دست جمعی به این مناسبت همواره در اوقات مختلف بسیار تأثیرگذار تر و چشم‌گیر تر بوده است، گفت: باتوجه به اهمیت پیاده‌روی اربعین در ابعاد مختلف و بازتاب آن در سراسر جهان، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی همدان نیز با کمک و هماهنگی مسئولان دانشگاه امسال در حرکتی جهادی دانشجویان عازم کربلا را به صورت منسجم و همراه با یکدیگر عازم کربلا کرد.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بیان کرد: قریب به ۵۰ نفر از دانشجویان پسر در قالب کاروان پیاده‌روی با نام «کاروان رهروان قدس» و با شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» راهی کربلا شدند.

وی با بیان اینکهاین دانشجویان با مراسم ویژه از امامزده هادی (ع) بدرقه و راهی مرز مهران شدند، افزود: دانشجویان با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط بسیج دانشگاه در نجف اشرف و در اسکان‌های ستاد دانشجویی استقرار یافتند.

شیرازی تصریح کرد: این کاروان پس از زیارت امام علی (ع) در نجف طی سه روز به صورت جمعی پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا را پیمود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این حرکت نمادین و زیبا در سال‌های آینده نیز نهادینه شود، ادامه داد: با ادامه این روند شاهد حضور مجموعه‌های مختلف به صورت جمعی و منسجم در رزمایش چند ده میلیونی اربعین خواهیم بود.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان خاطرنشان کرد: به دانشجویانی که همراه با این کاروان به کربلای معلی اعزام شدند هدایایی از طرف نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار