مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. آبان 1397 - 17:28   |   کد مطلب: 23333
فرمانده انتظامی شهرستان همدان از دستگیری سارق اغفال کننده کودکان برای سرقت در همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،جمشيد باقري ظهر امروز در جمع خبرنگاران از دستگيري سارق موتورسيکلت و کشف سرقت در همدان خبر داد و اظهار کرد: مأموران يگان تجسس کلانتري 13 عين‌القضات در حين گشت‌زني به راکب یک دستگاه موتورسيکلت مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه متهم که قصد فرار داشت با اقدام سريع مأموران بازداشت شد، گفت: در بررسي‌هاي بعدي مشخص شد موتورسيکلت راکب مسروقه و متهم نيز داراي سوابق متعدد سرقت است.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان بیان کرد: متهم 27 ساله در کلانتري تحت بازجويي قرار گرفت و به سرقت 3 دستگاه موتورسيکلت با همکاري فردی 30 ساله به هويت  معلوم خبر داد که با همکاري متهم، فرد مورد نظر شناسايي و در مخفيگاه بازداشت شد.

وی افزود: متهمان به منظور بررسي جرايم احتمالي بيشتر در اختيار کارآگاهان دايره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان قرار گرفتند.

باقری در ادامه از دستگيري سارقي که با اغفال کودکان، آنها را وادار به سرقت مي‌کرد، خبر داد و تصریح کرد:  در پي تماس تلفني با مرکز 110 و اعلام دستگيري دو پسربچه در فروشگاه رفاه، سريعاً اکيپي از مأموران کلانتري 13 عين‌القضات در محل حاضر و به بررسي پرداختند.

وی ادامه داد: در بررسي مقدماتي مأموران مشخص شد دو پسر بچه 11 و 9 ساله براي چندمين بار با پرسه زدن در داخل فروشگاه رفاه اقدام به سرقت اقلامي از قبيل ادکلن، خمير دندان و ... با قيمت نسبتاً بالا کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: با هوشياري عوامل نگهباني و حراست فروشگاه رفاه در بازبيني دوربين‌هاي مداربسته این دو کودک شناسايي و دستگير شدند.

وی یادآور شد: پس از دلالت کودکان به کلانتری با والدين آنها تماس گرفته شد و کودکان در حضور والدين خود به چند مرتبه سرقت از فروشگاه رفاه اعتراف کردند.

باقری با اشاره به عدم باور والدین کودکان به دزدی آنها و بررسی علت سرقت، اظهار کرد: این کودکان که در حوالي یکی از  پارک‌های شهر همدان ساکن هستند چندي پيش در حالي که در داخل پارک مشغول بازي بودند فردي معتاد به آنها نزديک شده و ابتدا با اغفال و سپس با تهديد آنها را مجبور به سرقت از فروشگاه رفاه کرده که اقلام دزدي را تحويل او دهند.

وی گفت: مأموران پس از کسب مشخصات ظاهري متهم، به طور نامحسوس پارک مورد نظر را تحت نظر قرار داده و سرانجام متهم را شناسايي و بازداشت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان بیان کرد: متهم داراي 5 فقره سابقه حمل مواد و سرقت بوده و ابتدا منکر اتهامات وارده شد، اما در مواجهه با کودکان به ناچار لب به سخن گشود و به اغفال و تهديد اين دو پسر بچه و استفاده از آنها در سرقت اعتراف کرد.

وی در پايان با بیان اينکه متهم پس از معرفي به دادسرا با دستور قضايي روانه زندان شده است، افزود: والدين نظارت و کنترل  بيشتري بر فرزندان خود داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار