مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. آبان 1397 - 18:43   |   کد مطلب: 23351
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از صادارت 270 تن گوجه گلخانه‌ای به کشور عراق از این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،گرچه تویسرکان را با عنوان پایتخت طلای سبز ایران می‌شناسند و به تازگی تولید محصول زعفران نیز در آن به تدریج رو به توسعه است، اما در همین شهرستان با توجه به همت و پیگیری مردم و البته حمایت‌های مسئولان طی چند سال اخیر به موضوع کشت گلخانه‌ای نیز توجه قابل ملاحظه‌ای شده است، تا جایی که این روزها شاهد صادرات گوجه گلخانه‌ای از این شهرستان به کشور عراق هستیم.

این گونه صادرات هرچند اندک هم باشد می‌تواند زمینه‌ساز و امید بخش در یافتن بازار فروش محصولات گلخانه‌ای و سر و سامان دادن به بازار فروش این حوزه باشد تا کشاورزان با دغدغه کمتری به تولید بپردازند و در این صورت می‌توان با رفتن به سمت کشت‌های گلخانه‌ای بخشی از بیماری رکود اقتصادی تویسرکان را درمان کرد.

پیش از این نیز گزارش‌هایی مبنی بر ایجاد اشتغال توسط کشت گلخانه‌ای در سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها درج شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار نافع، اظهار کرد: در این شهرستان حدود ۵۰ گلخانه کوچک و بزرگ وجود دارد و تا امروز ۲۷۰ تن گوجه گلخانه‌ای از این شهرستان تنها به کشور عراق صادر شده است.

مسعود اکبری با تأکید بر اینکه در حال حاضر عمده محصولات گلخانه‌ای تویسرکان محصول گوجه است، گفت: در کنار تولید این محصول، شاهد کاشت، داشت و برداشت خیار و فلفل دلمه‌ای گلخانه‌ای نیز هستیم.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای در شرایط کمبود آب می ‌تواند گره گشا باشد و توجه به آن بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: در اینگونه کشت، تولید محصولات کشاورزی با مصرف بسیار کم آب محقق می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: تولید بیشتر در واحد سطح و کنترل آسان عوامل تولید آفات و بیماری‌ها از دیگر مزیت‌های کشت گلخانه‌ای است.

وی در ادامه به برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی، برای کشاورزان و باغداران در حوزه‌های مختلف خبر داد و بیان کرد: مشاوره و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های متعدد از جمله نحوه گلخانه‌داری در این دوره‌ها ارائه می‌شود..

اکبری ادامه داد: در این زمینه تسهیلات اشتغال روستایی نیز با سود کم به کشاورزان برای ساخت گلخانه پرداخت می‌شود.

گفتنی است این روزها توجه به رفع مشکلات کشاورزان و باغداران در شهرستان تویسرکان، از جمله اهتمام به رفع موانع کمبود آب می‌تواند، توسعه دهنده این حوزه باشد و رفتن به سمت کشت‌های گلخانه‌ای با عنایت به مزایای آن زمینه‌ساز این توسعه است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار