مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. آبان 1397 - 15:56   |   کد مطلب: 23352
پور ابراهیمی گفت:در زمینه کالاهای اساسی به دلیل اینکه ارز را با نرخ ترجیحی می دهیم به هیچ عنوان قابل قبول نیست که کالاهای مردم و خرده فروشی را با قیمت های نرخ آزاد خریداری شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ با بیان اینکه تنظیم بازار در دو بخش کالاهای اساسی و کالاهای غیر اساسی است، گفت: در زمینه کالاهای اساسی به دلیل اینکه ارز را با نرخ ترجیحی می دهیم به هیچ عنوان قابل قبول نیست که کالاهای مردم و خرده فروشی را با  قیمت های نرخ آزاد خریداری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده اقلامی مانند برنج، روغن، شکر و … بین ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته اند و چنانچه این مسیر ادامه پیدا کند باید ما به التفاوت یارانه ارزی که از ۴۲۰۰ تومان تا هر عددی که نرخ بازار است برای کالای اساسی مورد محاسبه قرار گیرد که باید این هزینه را به مردم بدهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دولت در این زمینه تذکر داده ایم چرا که این مسئله قابل مدیریت شدن است، عنوان کرد: در این خصوص با استفاده از فضای مجازی کشور و فروشگاه های مجازی و همچنین اطلاع رسانی  به مردم می توان ظرفیتی ایجاد کرد تا قیمت گذاری با شیوه کالای اساسی که دولت تعیین کرده است انجام دهند.

وی ابراز کرد: اگر این کار انجام نشود طبیعتا  ما راهکار دوم که ارائه رایانه به مردم برای کالای اساسی است را در دستور کار قرار می دهیم.

پور ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: برای کالاهای غیر اساسی نیز باید مدیریت نرخ ارز را برای بازار سوم به گونه ای انجام دهیم که به بازار ثانویه نزدیک شود و اثر آن کاهش قیمت ها خواهد بود؛ امروزه لنگر تصمیمات ما نرخ ارز است.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار