مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. آذر 1397 - 19:53   |   کد مطلب: 23385
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان همدان با بیان اینکه افزایش قیمت برخی میوه‌ها که با بالارفتن قیمت ارز رابطه مستقیم دارد فقط مختص چند میوه وارداتی از قبیل موزو آناناس است، گفت: علت بالارفتن قیمت دیگر میوه‌ها افزایش هزینه‌های سربار، واسطه‌های سودجو و حمل و نقل و ماشین‌آلات است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، علیرضا شمس در گفت‌و‌گو با خبرنگار نافع، با بیان اینکه علت اصلی افزایش قیمت میوه، پایین آمدن ارزش پول ملی است، اظهار کرد: افزایش قیمت میوه‌هایی که با بالارفتن قیمت ارز رابطه مستقیم دارد فقط مختص چند میوه وارداتی از قبیل موزو آناناس است؛ علت بالارفتن قیمت دیگر میوه‌ها افزایش هزینه‌های سربار، واسطه‌های سودجو و حمل و نقل و ماشین‌آلات است.

وی با تأکید بر اینکه اکنون در پیک برداشت میوه هستیم و کمبود میوه نداریم، گفت: در این فصل از سال مرکباتی همچون لیمو شیرین و پرتقال فراوان است اما از حالا باید برای پایان سال ذخیره‌سازی صورت گیرد؛ بارها به مسئولان تنظیم بازارهشدار داده‌ام اگر این روند ادامه پیدا کند در پایان سال مشکل میوه خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان همدان با اشاره به صادرات میوه‌هایی همچون سیب درختی و کیوی، بیان کرد: فعالان در ستاد تنظیم بازار باید از امروز برای تهیه میوه شب عید اقدام کنند؛ اگر این اقدام صورت نگیرد مطمئن باشید در پایان سال با مشکل مواجه می‌شویم.

وی افزود:  مسئولان در این رابطه باید همچون گذشته مباشرینی برای تهیه میوه  در نظر بگیرند تا میوه‌هایی برای پایان سال تهیه و ذخیره شود.

شمس با بیان اینکه در جامعه دو تعریف گرانی و گران‌فروشی داریم، تصریح کرد: خوشبختانه هیچ گران فروشی در بحث میوه و مرکبات نداریم چراکه بازارهای همدان رقابتی هستند و اگر کسی بخواهد گران ‌فروشی کند خود به خود حذف خواهد شد؛ گرانی در بازار و در کل کشور وجود دارد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه با ساماندهی واسطه‌ها ساماندهی و پرداخت مالیات پرداخت، چرخ اقتصادی کشور به حرکت در می‌آید، یادآور شد: با ساماندهی واسطه‌ها، قانون‌مندی به وجود می‌آید و دیگر شاهد افزایش قیمت به دلیل وجود واسطه‌ها و دلال‌ها نخواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار