مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. آذر 1397 - 15:39   |   کد مطلب: 23390
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: 750 مبلغ در ماه ربیع‌الاول مسوولیت اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع الگو قرار دادن سیره نبی اکرم(ص) را در همدان برعهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،حجت‌الاسلام علی دشتکی با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: ماه ربیع در فرهنگ دینی ما فرصت بسیار مغتنمی است تا بتوانیم نشاط اجتماعی و معنوی را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی موجب ارتقاء سطح فکری، دینی و فرهنگی جامعه می‌شود، افزود: هفته وحدت فرصت بسیار مغتنمی است تا نشاط اجتماعی و معنوی را در جامعه نهادینه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اماکن دینی و مذهبی و تشکل‌های دینی و مذهبی برنامه‌هایی برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها با موضوع سیره نبی اکرم(ص) به عنوان اسوه و الگوی جهان بشریت و جهان اسلام را در جامعه تبیین و تبلیغ می‌شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا از ظرفیت روحانیون در خارج از استان بهره گرفته شده است، عنوان کرد: مجموعاً 750 مبلغ در ماه ربیع‌الاول مسوولیت اجرای برنامه‌های فرهنگی را با موضوع الگو قرار دادن سیره نبی اکرم(ص) برعهده دارند.

دشتکی با بیان اینکه حدود 400 هیأت در استان در این ایام فعالیت خواهند داشت، تصریح کرد: موسسات قرآنی و مذهبی در این رابطه همکاری دارند.

وی با بیان اینکه 120 کانون‌ فرهنگی برنامه‌های تبلیغ، ترویج و جشن و سرور را در استان بر عهده دارند، ادامه داد: در 700 مسجد برنامه جشن و سرور، تبلیغ و ترویج سیره نبی‌ اکرم(ص) برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه کارویژه‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی و فضای مجازی صورت گرفته که از آن بهره خواهیم گرفت، بیان کرد: در این کارگروه به موضوع سیره نبی اکرم(ص) در برخورد با اقشار مختلف جامعه و اقوام و ادیان پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه محور اصلی در برنامه‌های دینی و فرهنگی مردم هستند، گفت: خوشبختانه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌ها نسبت به سال‌های گذشته در همه سطوح ارتقا یافته است.

دشتکی با بیان اینکه باید از میلاد پیامبر رحمت بهترین بهره را جست، افزود: امروز همه ملت‌های مسلمان باید به این موضوع اهتمام داشته باشند و انسجام خود را در هر گوشه‌ای از جهان که هستند حفظ کنند.

وی با بیان اینکه جامعه استکباری و استعماری به شکل‌های مختلف در حال به هم ریختن انسجام و وحدت مسلمانان هستند، تصریح کرد: از همین رو وظیفه داریم از سیره پیامبر اکرم(ص)، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تبعیت داشته باشند تا این وحدت حفظ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه هر مقدار وحدت بین مسلمانان بیشتر باشد فضا برای نفس کشیدن دنیای استکبار تنگ‌تر خواهد شد، عنوان کرد: امروز دنیای استکبار به راحتی حقوق بشر را زیرپا می‌گذارد و خون کودکان و مردم بی‌گناه را در اقصی نقاط جهان بر زمین می‌ریزد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد آن هستیم که خون هزاران انسان بی‌گناه در یمن، سوریه و فلسطین به زمین ریخته می‌شود و سازمان حقوق بشر در این رابطه سکوت اختیار می‌کند، خاطرنشان کرد: هفته وحدت این فرصت را فراهم می‌کند تا مسلمانان به یکدیگر نزدیک شوند.

دشتکی با بیان اینکه هر مقدار تفرقه بین مسلمین بیشتر شود میدان عمل به دست دشمن خواهد افتاد، افزود: می‌توانیم با استفاده از ابزارهای مختلف دشمن را از میدان بیرون کنیم.

فارس

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار