مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. شهريور 1391 - 5:08   |   کد مطلب: 2340
دانشجویان خطاب به رئیس مجلس:
به دانشگاه بیا و در جمع دانشجویان باش!
صدای دانشجو: دانشجویان دانشگاه قم از علی لاریجانی نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی دعوت کردند که در ابتدای سال تحصیلی در این دانشگاه حضور پیدا کند.
به دانشگاه بیا و در جمع دانشجویان باش!


به گزارش صدای دانشجو؛ علی لاریجانی که چهارشنبه هفته گذشته در جمع قلیلی از دانشجویان حضور پیدا کرده بود برای چندمین بار توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه قم به این دانشگاه دعوت شد تا به پرسش و پاسخ با دانشجویان بپردازند.

مجتبی سعیدی، مسئول بسیج دانشجویی قم گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دیدار دانشجویان مبنی بر حضور مسئولان کشوری در دانشگاه ها، بسیج دانشجویی دانشگاه قم در مورخ ۲/۶/۱۳۹۱ دعوت نامه ای را جهت دعوت از رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم،دکتر علی لاریجانی تنظیم و به دفتر ایشان ارسال نمود اما حدود دو هفته از ارسال این نامه گذشته است و هنوز پاسخ مساعدی دریافت نکردیم.

لازم به ذکر است همانطور که آقای دکتر لاریجانی در جلسه ی چهارشنبه شب با حضور عده ای قلیل از دانشجویان و عدم حضور هیچ یک از نمایندگان تشکل ها ی استان قم من جمله نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه قم حضور یافتند، درخواست داریم دعوت این مجموعه را بپذیرند تا بعد از ۴ سال نمایندگی ایشان در شهر قم شاهد حضورشان در جمع دانشجویان در دانشگاه باشیم و قدمی در راه احقاق فرمایشات امامان مبنی بر حضور مسئولین در جمع دانشجویان بر داریم.

متن نامه بسیج دانشجویی به علی لاریجانی به شرح ذیل است:

شماره :۷۶۱۹/م

تاریخ:۱۳۹۱/۶/۰۲

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

  جناب آقای دکتر علی لاریجانی (زیده عزه)

     سلام علیکم

     تفکر مدیریت اسلامی بر اساس صداقت و حمایت از محرومان در پرتو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی احیا گردیده است و تفاوت اصلی مدیریت انقلاب اسلامی، حضور مسئولینی از جنس مردم بوده است، مدیرانی پاسخگو و ساده زیست که از بطن مردم رشد و نمو پیدا کرده اند و در میان آنان زیسته اند و خود را جدای از مردم نمی دانند.

     پرواضح است که یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی؛نظارت متقابل مردم و مسئولین است و بر این مبنا است که اصل هشتم قانون اساسی نیز مسئولیت متقابل مسئولین و مردم را متذکر شده است.

     دانشگاه به عنوان یک نهاد جریان ساز در تاریخ مطرح بوده و از این روست که امام راحل(ره) از این نهاد به عنوان «مبداء تحولات» نام برده است.

     نقش دانشگاه در مدیریت و سرعت بخشیدن به حرکت انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل و غفلت از آن ضایعه ای گران بار است، چرا که نباید فراموش کرد مدیران آتی کشور از دانشگاه ، سکان مدیریت انقلاب را به دست خواهند گرفت.

     از این رو در راستای اجرای منویات بر حق مقام معظم رهبری در خصوص حضور مسئولین  کشور در دانشگاه ها و ایجاد فضای گفتمان و هم اندیشی در مجامع علمی، که در دیدار مورخ ۱۶/۰۵/۹۱ با دانشجویان بیان فرمودند؛ بسیج دانشجویی دانشگاه قم از حضرتعالی به عنوان رئیس قوه مقننه و همچنین نماینده منتخب مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی برای حضور در این دانشگاه دعوت به عمل می آورد.

     همانگونه که مستحضر هستید حضور مسئولان رده‌های عالی کشور در دانشگاه‌ها همواره باعث استفاده آنان از ظرفیت‌های فکری و علمی دانشجویان و از سویی دیگر استفاده دانشجویان از تجربیات مسئولین و باز شدن گره‌های ذهنی دانشجویان و بیان مطالبات آن‌ها درباره عملکرد مسئولان و نهادهای کشور می‌شود.

     امید است که جنابتان دعوت دانشجویان را پذیرفته و در راستای تحقق فرمایشات امام امت در این دانشگاه حضور به عمل رسانید. چه نیک است که تشریف فرمایی جنابعالی مصادف با سالروز ورود حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به شهر مقدس قم در هفته چهارم مهر ماه و بالاخص ۲۷ مهر ماه باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار