مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. آذر 1397 - 9:58   |   کد مطلب: 23401
زلزله ۶.۴ ریشتری که امشب در سرپل‌ذهاب به وقوع پیوست تاکنون ۶۳۴ مصدوم برجای گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از مرصاد، زلزله‌ای به قدرت ۶.۴ ریشتر سرپل ذهاب را لرزاند؛ این زلزله در عمق ۵ کیلومتری زمین رخ داد.

شدت این زلزله به اندازه ای بود که استانهای همجوار کرمانشاه نیز آنرا احساس کردند.

قطع برق قصرشیرین و گیلان غرب /ستاد بحران استان تشکیل می‌شود

جلیل بالایی  به تشریح آخرین اخبار زلزله اخیر پرداخت و گفت: قدرت این زلزله ۶.۴ ریشتربود که در ۱۸ کیلومتری قصرشیرین و ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب رخ داد.

وی افزود: شهرستانهای غربی استان این زمین لرزه را احساس کردند و تا کنون هیچگونه خسارت مالی و جانی اطلاع داده نشده و در حال بررسی هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه بیان داشت: البته به طور یقین این زلزله خساراتی را خواهد داشت.

بالایی گفت: در حال حاضر قطعی برق در قصرشیرین و گیلانغرب داریم که بلافاصله نیروها به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: اعضای ستاد فراخوان شدند و تا دقایقی دیگر در استانداری کرمانشاه ستاد بحران تشکیل خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان داشت: نیروهای امدادی و اعضای ستاد شهرستانها فراخوان شدند و هیچگونه جای نگرانی نیست و تمانی امکانات مورد نیاز به کانون زلزله ارسال خواهد شد.

بالایی خاطرنشان کرد: همشهریان مانند همیشه خونسردی خود را حفظ کنند چرا که بنا ها از استحکام لازم برخوردار هستند.

زلزله تلفات جانی و تخریب جدی نداشت

محبت جمالی نیا اظهار داشت: مردم اضطراب دارند و به بیرون از خانه هایشان آمده‌اند.

وی گفت: تا این لحظه آمار دقیقی نداریم اما هنوز آمار تلفات جانی و تخریب جدی نداشتیم.

[1]

 

خسارات به اماکن وارد شده اما خوشبختانه تا کنون خسارت جانی نداشته ایم

بهرام نژاد مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه از کنترل اوضاع و حضور تیم های امداد و نجات و راهداری در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: اوضاع تحت کنترل است.

وی افزود: بیشتر خسارات گزارش شده در شهرستان قصرشیرین گزارش شده است و ستاد مدیریت بحران در مناطق زلزله زده هم اکنون تشکیل جلسه داده است.

پس‌لرزه ۵.۲ ریشتری در قصرشیرین

پس‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر بار دیگر کرمانشاه را لرزاند؛ این زلزله حوالی قصرشیرین رخ داد.

این زلزله در طول جغرافیایی ۴۵.۶۵ و عرض جغرافیایی: ۳۴.۳۶ در عمق  ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

پیش از این نیز زلزله‌ای ۶.۴ ریشتری سرپل‌ذاب را لرزاند.

مصدوم شدن ۴۰ نفر بر اثر زلزله در سرپل ذهاب

پیر حسین کلیوند اظهار داشت: تاکنون ۴۰ نفر در شهرهای سرپل ذهاب وقصر شیرین مراجعه سرپایی به اورژانس داشتند.

وی گفت: غالبا هنگام فرار دچار مصدومیت شدند.

تیم های ارزیاب از داخل شهر سرپل ذهاب خسارت زلزله گزارش نداده اند

مرتضی سلیمی بابیان اینکه تیم های ارزیاب از داخل شهر خسارتی گزارش نداده اند، گفت: بالغ بر ۱۸ تیم به روستاهای اطراف کانون زلزله اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم گزارش های دریافتی از مناطق روستایی نیز عین مناطق شهری باشد، گفت: امیدواریم خسارت جانی و تخریبی از این حادثه گزارش نشود.

سلیمی با بیان اینکه این مناطق جدیدا بازسازی شده و در کاهش خسارات و تلفات اثر دارد، گفت: مردم اخبار را ازمنابع رسمی دنبال کنند و به آرامش روانی جامعه کمک کنند.

 ۵۰ مصدوم زلزله به بیمارستان مراجعه کرده اند/جانباخته نداریم

جمالی نیا اظهار داشت: تاکنون ۵۰ مصدوم به بیمارستان ها مراجعه کرده اند ضمن اینکه جانباخته نداشته ایم.

فراخوان ۶ تیم امدادی هلال احمر برای خدمت‌رسانی به زلزله زدگان

عادل شفیعی قدرت زلزله امشب استان کرمانشاه را ۶.۳ ریشتر در عمق ۵ کیلومتری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه کانون زمین لرزه حوالی سرپلذهاب بوده است گفت: در نتیجه این زلزله شهرستان کرمانشاه نیز به شدت لرزید.

این مسئول ادامه داد: استانهای کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و کردستان این زمین لرزه را حس کردند.

شفیعی از آماده باش کلیه تیم های عملیاتی خبر داد و گفت: همه تیم ها در آماده باش کامل هستند و بلافاصله ۶ تیم را فراخوان کردیم. همچنین یک تیم ارزیابی جهت بررسی خسارت احتمالی به محل اعزام شد.

[3]

 

رانش زمین در محور پاتاق/ مسیر باز است

نصر با بیان اینکه تمام محورها باز است، گفت: یک لاین از محور کرمانشاه به سرپل ذهاب در منطقه پاتاق ریزش کرده که در حال بازکردن مسیر هستیم.

وی گفت: تیم های راهدار به محض بازگشایی مسیر به محل زلزله زده اعزام می شوند.

نصر افزود: وضعیت محورهای مواصلاتی منتهی به روستاهای اطراف منطقه زلزله زده در دست بررسی است

پس‌لرزه‌ها خطری برای کرمانشاه ندارد /مردم به شایعات توجه نکنند

فرهاد فروزی در خصوص زمین لرزه اخیر اظهار داشت: در مدت 12 دقیقه 2 زمین لرزه در شهرستانهای استان کرمانشاه رخ داد اولین زمین لرزه در ساعت 20 و 7 دقیقه با بزرگی 6.4 ریشتر در فاصله 17 کیلومتری جنوب غرب سرپلذهاب به سمت قصرشیرین و عمق 7 کیلومتری رخ داد.

وی افزود: دومین زمین‌لرزه با فاصله 12 دقیقه در ساعت 20:39 مجددا در همان نقطه زمین لرزه دیگری با قدرت 5.3 ریشتر به وقوع پیوست؛ این زمین لرزه ها پس لرزه های همان زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته است.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه بیان داشت: این زمین لرزه‌ها برای کانون زلزله ممکن است خساراتی در پی داشته باشد، اما برای شهر کرمانشاه هیچگونه خطری ندارد، اگر چه محسوس است.

فروزی اظهار داشت: مردم تحت تاثیر شایعات قرار نگیرند و خونسردی خود را حفظ کنند.

[12]

۱۱۵ مصدوم در گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب/تلفات جانی نداریم

هوشنگ بازوند  گفت: در پی زلزله زلزله ۶.۴ ریشتری در حدفاصل گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب نیروهای امدادی ارتش، سپاه، بسیج و هلال احمر به مناطق اعزام شدند.

وی تاکید کرد: تا الان برق گیلانغرب، قصرشیرین به طورکامل و نیمی از برق سرپل ذهاب وصل شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه تیم های برق منطقه ای درحال رفع قطعی هستند، گفت: متاسفانه تا کنون در شهرستان گیلانغرب ۵۰ مصدوم، سرپل ذهاب ۵۰ مصدوم و قصرشیرین ۱۵ مصدوم به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون تلفات جانی اعلام نشده است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر بحران در مدیریت است. مردم نگران نباشند و مسئولین و تیم های امدادی تا صبح در کنار مردم هستند.

وی در پایان افزود: تیم های بازرسی در رابطه با تخریب در منطقه مستقر هستند

تردد در مسیرهای منتهی به سرپل ذهاب جریان دارد

سردار محمدحسین حمیدی گفت: به دلیل رانش در گردنه پاتاق یک لاین از محور عبوری کرمانشاه به سرپل ذهاب بسته اما مشکل ترافیکی وجود ندارد.

وی گفت: از راههای فرعی کمک گرفته شده و فعلا مشکل خاصی گزارش نشده است.

فرمانده پلیس راه کشور اضافه کرد: در حال حاضر در محورهای فرعی نیز مشکلی گزارش نشده و امکانات بومی و محلی برای بازگشایی مسیر به کار گرفته شده است.

[2]

اوضاع مناطق زلزله‌زده تحت کنترل است /آماده‌باش سپاه و بسیج

سردار بهمن ریحانی  اظهار داشت: از دقایق اولیه پس از زلزله 6.4 ریشتری امشب با تشکیل ستاد بحران و آماده باش نیروهای سپاه اوضاع مناطق زلزله زده تحت کنترل است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: همه ظرفیت های امدادی و درمانی سپاه و بسیج درکنار مردم است.

وی افزود: بلافاصله بعد از زلزله بسیجیان سرپل‌ذهاب و قصرشیرین به حالت آماده‌باش درآمده و جهت امداد به زلزله‌زدگان در مناطق حاضر شدند.

۱۳۰ مصدوم به مراکز درمانی کرمانشاه مراجعه کرده اند

محمود رضا مرادی در توضیح وضعیت بیمارستان های کرمانشاه عنوان کرد: زلزله بین قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از مرگ و میر گزارش نشده است، گفت: ۵۰ مصدوم در قصر شیرین، ۴۵ نفر در سرپل ذهاب و ۳۵ نفر در گلانغرب پذیرش شده اند.

مرادی با بیان اینکه مصدومان اکثرا درمان سرپایی بوده اند، گفت: در مجموع ۴ نفر به بیمارستان ها اعزام شده اند که ۲ نفر از قصر شیرین و ۲ نفر از گیلانغرب بوده اند که به اسلام اباد و کرمانشاه اعزام شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیمارستان های استان کرمانشاه در اماده باش کامل هستند، گفت: اتوبوس آمبولانس ها و آمبولانس های مورد نیاز اعزام شده و شرایط به ثبات رسیده و مشکلی در مناطق زلزله زده وجود ندارد.

تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی

مهرداد سالاری با بیان اینکه این زمین لرزه شهر کرمانشاه را نیز لرزاند، اظهار داشت: طبق آخرین اخبار تمام راههای مواصلاتی و ارتباطی باز است و فقط برق سه شهرستان ما قطع شده بود که با همکاری نیروهای اداره برق وصل شده است.

وی افزود: یکی از فیدرهای شهرستان سرپلذهاب آسیب جدی دیده بود که دقایقی قبل موفق شدند آن را نیز وصل کنند ودر حال حاضر هیچ گونه قطعی برق در شهرها نداریم و روستاها نیز در حال بررسی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: تیم‌های ارزیاب و هلال‌احمر در آماده باش کامل هستند و بنیاد مسکن نیز در محل مستقر است.

وی با بیان اینکه تیم های امدادی دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها در آمادگی کامل قرار دارند، افزود: به دلیل استرس و نگرانی تعداد ۳۰ نفر به بیمارستان گیلانغرب و ۴۵ نفر به بیمارستان قصرشیرین مراجعه کردند که به صورت سرپایی مداوا شدند و گزارشی از مورد فوتی نداشتیم.

سالاری گفت: درخواست می کنم مردم آرامش خود را حفظ کنند تا تیم های ارزیاب و امدادی کار خود را در منطقه انجام دهند چرا که هوا تاریک است و کار ممکن است مشکل باشد.

وی با بیان اینکه مردم به اخبار کذب در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار موثق را از صدا و سیما پیگیر باشند، افزود: از دهداری ها گزارش خسارات را از روستا نیز پیگیر هستیم و تا این لحظه فقط گزارشی از ابنیه روستایی گزارش شده که آمار دقیق مشخص نیست و تمام راهها باز و قطعی آب هم نداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: شبکه گاز تست شده و خوشبختانه در این ۳ شهرستان آسیبی به شبکه گاز وارد نشده است.

وی در خصوص تعطیلی مدارس گفت: سعی می کنیم در حد ممکن این اتفاق نیفتد چرا که تا کنون پس لرزه های زیادی داشتیم و قرار نیست حالت عادی زندگی به هم بریزد.

استقرار وارزیابی وضعیت توسط ارتش وسپاه/برق ۱ناحیه ازسرپل ذهاب قطع

جمالی نیا  اظهار کرد: در پی زلزله ۶.۲ ریشتری در سرپل ذهاب متاسفانه کل برق شهر قطع شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری و حضور تیم های امدادی در حوزه برق و همچنین حضور سریع ستاد بحران با جدیت تمام کمتر از ده دقیقه برق سرپل ذهاب به غیره از یک ناحیه از شهرستان کم تر از ۱۰ دقیقه وصل شد.

فرماندار سرپل ذهاب، گفت: بخشداران در دو بخش مرکزی و ملکشاهی اطلاع دقیق در رابطه با مصدومین و میزان تخریب ها علاوه بر تیم هایی که از ارتش و هلال احمر و سپاه اعزام شدند را از شورا و دهیاران ۲۰۴ روستاها دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه تیپ ۱۲۸ ارتش به مناطق روستایی اعزام شدند، گفت:  در حال حاضر ۵۰ مصدوم به مراکز درمانی اعزام شدند که بخشی از آنه به صورت سرپایی مداوا شدند.

جمالی با بیان اینکه با توجه به سلسله زلزله های پیشین آمادگی در استان و شهرستان بالا است، گفت: خوشبختانه موردی از جانباختن همشهریان اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان در حال بازگشت به شرایط عادی است، گفت: ستاد بحران، هلال احمر، ارتش و سپاه پای کار هستند و مسئولیت بازرسی در شهر و مناطق روستایی به ارتش، سپاه و هلال احمر سپرده شده است.

فرماندار سرپل ذهاب در پایان اظهار کرد: نیروهای امدادی و بیمارستان های شهرستان در آماده باش کامل هستند.

تیم های امدادی ۴ استان همجوار کرمانشاه در آماده باش کامل هستند

مرتضی سلیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ تیم در منطقه هستند و به روستاهای اطراف کانون زلزله اعزام شده اندگفت: نیروهای امدادی و ارزیاب از استان همدان، لرستان، کردستان و ایلام نیز در منطقه هستند.

وی گفت: تاکنون ۵۵ مصدوم در سرپل ذهاب، ۴۵ مصدوم در قصر شیرین و ۶۱ مصدوم در گیلان غرب به درمانگاه ها مراجعه کرده اند که حال ۳ مصدوم وخیم تر بوده و به مرکز استان اعزام شده اند.

سلیمی با تاکید بر اینکه گزارش تیم های ارزیاب نشان می دهد خسارت چندانی وجود ندارد، گفت: امیدواریم وضعیت به همین روال پیش برود و شاهد خسارت چشمگیر نباشیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر تیم های عملیانی؛ ۴ استان مجاور کرمانشاه در آماده باش هستند تا در صورت نیاز؛ عملیات امدادی انجام دهند.

وی گفت: گزارش فرمانداران نشان میدهد مشکل خاصی وجود ندارد و شرایط به حالت عادی برگشته است.

سلیمی تاکید کرد: ریزش آوار و تخریب منازل به شدت زلزله قبل وجود ندارد اما برخی منازل خساراتی دیده اند.

۱۶۰ نفر در پی زلزله امشب مصدوم شدند /تلفات جانی نداشتیم

هوشنگ بازوند اظهار داشت:  زلزله بین شهرهای قصرشیرین، سرپل و گیلانغرب رخ داد که زلزله ای نسبتا شدید بود.

وی با اعلام آمار مصدومین این زلزله تصریح کرد: مصدومین در گیلانغرب ۵۵ نفر، قصر شیرین ۵۰ نفر و سرپل ۵۵ نفر هستند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه هیچ تلفات جانی نداشتیم، گفت:  اکیپ‌های امداد و نجات، سپاه، ارتش و هلال احمر در منطقه حضور دارند.

بازوند ادامه داد: موضوع به خوبی در حال مدیریت است و جای نگرانی وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: اینها پس لرزه های زلزله سال گذشته است، مردم خونسردی خود را حفظ کنند لحظه به لحظه کنارشان هستیم.

وی با بیان اینکه نیروهای سپاه، ارتش، هلال احمر و مدیران تا صبح در کنار مردم منطقه خواهند بود، گفت: فردا مدارس شهرستانهای گیلانغرب، قصرشیرین و سرپلذهاب تعطیل بوده اما ادارات دایر است.

بازوند تصریح کرد: مردم به اخبار غیررسمی به هیچ عنوان توجه نکنند؛ ستاد بحران استان تشکیل شده و مسئولان کمیته‌های مربوطه حضور دارند و آخرین اخبار در حضور خبرنگاران رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: آمار تلفات و خسارات از طریق ستاد بحران و رساه‌های رسمی اعلام می‌شود و مردم به اخبار و پست‌های فضای مجازی که تنها موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود اعتنایی نکنند.

وی تصریح کرد: روستاهای اطراف اورامانات، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در پی این زلزله خساراتی داشته اند.

بازوند اظهار داشت: خانه های نوساز سپاه و بسیج و سایر نهادهای مرتبط با باز سازی در برابر زلزله امشب کاملا مقاوم بودند.

[2]

بسیاری از واحدهای تعمیری دچار آسیب شده‌اند

فرهاد تجری در گفتگو  اظهار داشت: طبق گزارشی که از روستاها اعلام کردند که برق بسیاری از روستاهای مناطق زلزله زده قطع می باشد و مردم در تاریکی به سر می برند.

وی افزود: مسئولین به این امر توجه داشته باشند و نسبت به وصل برق این مناطق اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از خانه های تعمیری دچار آسیب و ترک خوردگی شده اند، اما خبری از آسیب خانه های تازه احداث شده نداریم، چرا که بر اساس اصول مهندسی و محکم ساخته شده اند.

تمام مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا تعطیل است

هدایت حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه  مستقر در ستاد بحران استان کرمانشاه اظهار داشت: فردا دوشنبه پنجم آذرماه تمام مدارس و دانشگاه‌های استان کرمانشاه تعطیل است.

گفتنی است، امشب دو پس‌لرزه ۶.۴ ریشتری و ۵.۲ ریشتری شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه را لرزاند؛ شدت این زلزله به اندازه ای بود که در استانهای مجاور کرمانشاه نیز احساس شد.

مصدومیت ۱۲ کرمانشاهی به بیمارستان شهدا بر اثر زلزله

میثم حجتی ‌پور اظهار داشت: از همان لحظات اولیه‌ی زلزله، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با تشکیل کمیته بحران در بیمارستان شهدای کرمانشاه آماده پذیرش مصدومین احتمالی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ نفر از همشهریان کرمانشاهی به بیمارستان شهدای (تامین اجتماعی)کرمانشاه با مصدومیت جزئی مراجعه کرده‌اند.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی کرمانشاه بیان کرد: این افراد تحت مداوا قرار گرفته اند که بیشتر بخاطر فرار هنگام زلزله دچار حادثه شده اند.

کدورت آب آشامیدنی در سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب و کرند

ساسان افضلی کیا امشب در ستاد بحران استان کرمانشاه اظهار داشت: سدهای استان مشکلی ندارند و تیم‌های ارزیاب آبفا به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

وی افزود: در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب مشکل کدورت آب داریم و به احتمال زیاد صبح فردا به توزیع آب آشامیدنی تا برطرف شدن کدورت آب نیاز داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی آبفای شهری استان کرمانشاه از جمعیت هلال‌احمر استان خواست تا برای توزیع بسته‌های آب آماده باشند.

تامین سوخت مناطق‌ زلزله‌زده به نحو مطلوب جریان دارد

سید محمدرضا موسوی‌خواه اظهار داشت: بر اساس آمادگی‌های پیش‌بینی شده این شرکت در تامین و توزیع سوخت این مناطق در شرایط بحرانی، شرایط تامین و توزیع سوخت و فرآورده‌های نفتی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه مطلوب است.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه کرمانشاه در ستاد این شرکت، ستاد بحران تشکیل شد و این شرکت آمادگی کامل خود را جهت تامین سوخت تمامی وسایل امدادی، اعم از خودروها و بالگردهای نهادهای امدادرسان اعلام می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان داشت: خوشبختانه ذخایر سوخت منطقه زلزله زده نیز بسیار مطلوب است.

۲۳ تیم ارزیاب هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شد

آرش لهونی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: پس از وقوع زلزله امشب اعلام آماده‌باش به تیم های عملیاتی اعلام شد و سریعا تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: در همان دقایق ابتدایی ۶ تیم ارزیاب را به منطقه وقوع زلزله زده اعزام کردیم و متعاقب آن تیم های امدادی نیز از مرکز استان و شهرستانهای همجوار به شهرستانهای آسیب دیده اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۳ تیم ارزیاب به شهرستانهای سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب اعزام شدند.

لهونی با بیان اینکه آخرین آمار زخمی ها را باید اورژانس اعلام کند، اظهار داشت: طبق اخبار واصله خوشبختانه تا کنون هیچ موردی از فوتی اعلام نشده و تعدادی زخمی داشتیم که بیشتر آنها سرپایی مداوا شدند.

وی از خدمات رسانی استانهای معین خبر داد و بیان داشت: از استانهای ایلام، کردستان، همدان و لرستان هرکدام ۳ تیم به استان و مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان استان کرمانشاه بیان داشت: تیم های ایلام به شهرستان گیلانغرب، کردستان به قصرشیرین و تیم های همدان و لرستان به سرپلذهاب اعزام شدند.

وی در پایان از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و اخبار و اطلاعات را از کانالهای رسمی دریافت کنند.

تردد در محورهای مناطق زلزله‌زده عادی است

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: همه راه‌های منتهی به گیلانغرب، سرپلذهاب و قصرشیرین باز است.

وی افزود: در گردنه پاتاق ریزش سنگ موجب مسدود شدن جاده شده بود که بلافاصله مسیر باز شد.

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه بیان کرد: هم اکنون تردد در این محورها عادی است اما مسیر با توجه به شرایط جو دارای مه است که توصیه می شود دستگاه های امدادی با در نظر گرفتن این امر تردد کنند تا دچار مشکل نشوند.

آمادگی سالن‌های ورزشی مناطق زلزله‌زده برای حضور مردم

هدایت حاتمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با بیان اینکه امشب زلزله ای به بزرگی 6.4 ریشتر در حوالی چم امام حسین روی داد، اظهار داشت: این زلزله تا کنون تلفات جانی نداشته است.

وی با بیان اینکه برخی از مصدومان برای مداوا به بیمارستان‌های اسلام آباد غرب و قصرشیرین اعزام شده‌اند، افزود: بسیاری از مصدومان سرپایی مداوا شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه بیان کرد: مشکل قطعی برق در سه شهرستان را داشتیم که بلافاصله نیروها وارد عمل شدند و کمتر از یک ساعت برق این مناطق به مدار بازگشت.

وی با بیان اینکه مشکل قطعی گاز در مناطق زلزله‌زده نداریم، گفت: در این مناطق شاهد کدورت آب هستیم که این مشکل تا صبح فردا حل می شود.

حاتمی با بیان اینکه کوه پاتاق ریزش کرده است، عنوان داشت: مسدودی در این منطقه نداشته ایم و با همت نیروها این مسیر بازگشایی شد.

وی افزود: در زمینه ارتباطات موبایلی و تلفنی در این منطقه مشکلی نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با تصمیم گیری صورت گرفته همه مدارس و دانشگاه های استان تعطیل در همه مقاطع فردا تعطیل است.

وی به حضور نیروهای امنیتی در مناطق زلزله زده اشاره کرد و عنوان داشت: مشکلی از نظر تامین امنیت وجود ندارد.

حاتمی از امادگی همه ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی در مناطق زلزله زده برای حضور مردم خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه ممکن است برخی از مردم امشب را در خیابان ها به سر ببرند همه این سالن ها گرم می شوند و آماده پذیرش مردم هستند.

وی همچنین از توزیع آب در مناطق زلزله زده در صورت برطرف نشدن کدورت آب خبر داد.

افزایش آمار مصدومان به ۶۳۴  تن

اورژانس کشور آمار مصدومان استان کرمانشاه تا ساعت یک بامداد را ۶۳۴  تن اعلام کرد.

بر اساس گزارش اورژانی ۲۶۰ نفر در سرپل‌ذهاب، ۹۷ نفر در قصرشیرین، ۱۲۶ نفر در گیلان‌غرب، ۱۲ نفر در روانسر، ۶ نفر در دالاهو، ۴۷ نفر در اسلام‌آبادغرب و پنج نفر در ثلاث‌باباجانی مصدوم شده‌اند.

همچنین از این تعداد ۳۳ مورد بستری هستند و ۵۲۰ نفر درمان سرپایی شدند.

[ا]

امنیت کامل در سرپل‌ذهاب برقرار است

 

فرمانده سپاه سرپل‌ذهاب گفت: امنیت کامل در سرپل‌ذهاب برقرار است و نیروهای بسیج و سپاه نیز در این مناطق مستقر هستند.

 

سرهنگ نجفعلی کرمی در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله 6.4 ریشتری در سرپل‌ذهاب به گردان‌های بسیج و نیروهای سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب فراخوان دادیم و در حال حاضر همه پای کار هستند.

فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب افزود: امنیت در مناطق زلزله‌زده شهرستان سرپل‌ذهاب کاملا برقرار است و نیروها مستقر هستند.

وی همچنین از شهروندان خوایت تا بدون توجه به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند، نیروهای سپاه و بسیج در کنار نیروهای ارتش و انتظامی به خوبی منطقه را تحت کنترل دارند.

 

گردان‌های بسیج به مناطق زلزله‌زده اعزام شد

سردار بهمن ریحانی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در پی وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری شب گذشته در شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه در گفتگو با  خبرنگار مرصاد اظهار داشت: گردان‌های بیت‌المقدس و امام حسین (ع) سپاه برای امداد رسانی به مصدومان زلزله شب گذشته به منطقه اعزام شده اند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به مشکل کدورت آب برخی از شهرستان‌های استان در پی وقوع این زلزله بیان داشت: تانکرهای آبرسانی سپاه آب شرب مورد نیاز مردم را تامین خواهند کرد.

وی گفت: همچنین برای درمان سرپایی مصدومین تعدادی آمبولانس اعزام کرده‌ایم .

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار