مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. آذر 1397 - 16:18   |   کد مطلب: 23410
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: انتظار می‌رود همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان در حوزه ورزش به‌ویژه ورزش قهرمانی سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،کامران گردان در صحن شورا با محوریت تجلیل شورای شهر و شهرداری از مدال‌آوران همدانی در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا 2018، اظهار کرد: امروز شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان از مدال‌آوران ورزشکار همدانی در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ به پاس قدردانی از آنان، تجلیل کردند.

وی با تأکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری همدان در حد توان به ورزش این شهر کمک می‌کنند، در ادامه گفت: برگزاری چنین مراسم‌ و تجلیل‌هایی از ورزشکاران و توجه به ورزش در مدیریت شهری محسوس بوده است که بسیار خرسندیم با تلاش ورزشکاران، مربیان و مسئولان امر، افتخارات بی‌نظیر و ارزشمندی برای ورزش کشور ایران به‌ویژه استان همدان به دست آمد.

گردان معتقد است: مدیریت شهری به طور قطع می‌بایست به این مهم توجه ویژه‌ ای داشته باشد و آن را جزو اولویت‌های خود قرار دهد، زیرا این مهم موجب توانبخشی در ورزش استان و همچنین کمک به ورزش برای افتخارآفرینی بیشتر در عرصه های مختلف بین‌المللی خواهد بود.

رئیس شورای شهر همدان همچنین بر اساس آمار اعلام شده در خصوص اعزام ورزشکان به مسابقات ملی و بین‌المللی، اظهار کرد: در ۴ سال گذشته ۳ هزار و ۱۸ نفر از ورزشکاران همدانی به مسابقات کشوری اعزام شدند که ۲ هزار و ۹۱۳ عنوان انفرادی و ۳۳۳ عنوان تیمی کسب کردند.

گردان با بیان اینکه نام آوران ورزشکار همدانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا، ۷ مدال کسب کردند؛ در حالی که در دوره گذشته تنها ۳ مدال کسب شده است، افزود: به گفته مسئولان امر، در سال ۹۶ رکورد حضور ورزشکاران همدانی در رقابت‌های برون‌مرزی شکسته شد و ۱۳۹ ورزشکار همدانی به مسابقات جهانی، آسیایی و بین‌المللی اعزام شدند که در مجموع ۸۸ درصد ورزشکاران همدانی حاضر در جاکارتا، صاحب مدال شدند.

وی افزایش ۱۲۰ درصدی مدال‌های ورزشکاران همدانی از اینچئون تا جاکارتا را نشان از پیشرفت ورزش همدان برشمرد و بیان کرد: جمعیت همدان 2/2 دهم درصد جمعیت کشور است؛ اما ورزشکاران ما ۱۱ درصد از مدال‌های کاروان ایران را به خود اختصاص دادند؛ همچنین نسبت جمعیت بانوان ‌همدانی 1/1 دهم درصد از جمعیت کشور است، اما ۲۹ درصد مدال‌های بانوان کاروان ایران را ورزشکاران بانوی همدانی کسب کرده‌اند.

رئیس شورای شهر همدان در ادامه با توجه به حضور دانش‌آموزان زلزله‌زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی در صحن شورا به همت کمپین لبخندسازان استان همدان، گفت: این کمپین به نمایندگی از مردم همدان در جمع این افراد حضور دارند تا شاید تا حدودی بار روانی حادثه پیش آمده، کمتر شود.

گردان با توجه به اینکه با حضور و اجرای شادپیمایی کودکان و نوجوانان هنرمند زلزله‌زده کرمانشاهی، المان بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان رونمایی شد، اظهار کرد: خرسندیم که میزبان مجروحان حادثه ناگوار زلزله کرمانشاه هستیم تا خاطرات خوشی را برایتان رقم می‌زنیم که به طور قطع همدلی و تداوم همدانی ها ادامه دارد.

شهردار همدان نیز با اشاره به افتخارآفرینی مدال‌آوران همدانی در جاکارتا 2018، گفت: افتخار می‌کنم که همه ساله شاهد افتخارات ورزشی در حوزه‌ها و رده‌های مختلف ملی و جهانی در شهر همدان هستیم و امیدواریم روز به روز شاهد پویایی ورزش استان باشیم.

عباس صوفی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب سطحی میدان 9 دی تا باغ بهشت خبر داد و افزود: این پروژه که 10 میلیارد تومان هزینه برای آن برآورد شده است، یکی از اقدامات زیرساختی در شهر همدان محسوب میشود و امیدواریم در مدت 3 ماه تکمیل شود.

گفتنی است؛ در حاشیه این نشست از تمامی مدال‌آوران همدانی که در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا 2018 موفق به کسب عناوین مختلفی شده بودند، از سوی شورای شهر و شهرداری همدان با اهدای لوح و جوایز نقدی، قدردانی شد.

* همدلی با دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاهی

همچنین از دانش‌آموزان زلزله‌زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در صحن شورا تجلیل شد.

رئیس شورای شهر همدان در این مراسم گفت: صحنه‌های زیبایی از همدلی مردم ایران زمین به‌ویژه مردم همدان را با هموطنان زلزله زده شاهد بودیم که به طور قطع همبستگی و تداوم این همدلی را با مردم شریف کرمانشاه حفظ خواهیم کرد.

گردان ادامه داد: همچنان در این لحظات سخت و سرد مردم مهربان این دیار؛ ابراز همدلی و همدردی می‌کنیم و قطعاً هیچ واژه‌ تسلی‌بخشی را پیدا نمی‌کنم که اندکی از آلام جانگداز هموطنان‌مان را بکاهد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهر سرپل ذهاب از مردم همدان به‌ویژه همت هنرمندانه و دلسوزانه کمپین لبخند استان همدان برای همدلی و همبستگی با مردم زلزله زده این منطقه، قدردانی کرد.

این مسئول در زمانی که قدردان همراهی هموطنانشان بود؛ تنها اشک و یادآوری لحظات تلخ سال گذشته، مانع ادامه کلام‌ش شد.
انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار