مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. آذر 1397 - 16:14   |   کد مطلب: 23412
معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه روزانه ٤٥٠ تن زباله در همدان تولید می‌شود، گفت: سرانه تولید زباله برای هر نفر در شهر همدان ٨١٠ گرم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،وحید علی‌ضمیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار نافع با بیان اینکه روزانه ٤٥٠ تن زباله در همدان تولید می‌شود، اظهار کرد: میانگین سرانه تولید زباله در همدان ٨١٠ گرم برای هر نفر است.

وی میزان سرانه زباله در کشور برای هر نفر را حدود ٧٨٠ گرم دانست و گفت: نیاز است با ایجاد همکاری و هماهنگی بین شهروندان و شهرداری، کاهش تولید زباله را داشته و کاهش زباله تولیدی در دستور کار قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: جمع‌آوری زباله شهر همدان به صورت مکانیزه و با ٥٠ دستگاه پرس زباله انجام می‌شود؛ ٩٠٠ نفر کار نظافت و جمع‌آوری زباله را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه ایده‌آل این است که بتوانیم زباله‌ها را یک روز در میان جمع‌آوری کنیم، افزود: درحال حاضر زباله‌ها از ساعت ٢١ تا ٦ صبح از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

علی‌ضمیر با اشاره به تقسیم‌بندی زباله‌ها به دو بخش زباله‌های تر و خشک، تصریح کرد: ٧٨ درصد زباله‌ها، تر و ٢٢ درصد خشک است؛ ٢٠ درصد زباله خشک توسط پیمانکاران در مناطق چهارگانه شهرداری تفکیک و جداسازی می‌شود که کمک شایانی در تفکیک زباله است.

وی در خصوص زباله‌های عفونی نیز یادآور شد: در حال حاضر در شهر همدان روزانه حدود ٦ تن زباله بيمارستاني توليد مي‌شود که اين پسماندها مستقيماً از مراكز توليد توسط ماشین‌آلات مخصوص زباله ویژه به محل دفن منتقل می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: زباله‌های عفونی بیمارستانی در بخش مجزا و كنترل شده‌اي از محل دفن بهداشتي زباله با استفاده از آهك هيدراته به روش ترانشه‌اي با رعايت ضوابط بهداشتي و زيست محیطی دفن می‌شوند.

وی با اشاره به میزان تولید پسماندهای عمرانی و ساختمانی، ادامه داد: با توجه به تولید بیش از ١٠٠٠ تن نخاله و ضایعات ساختمانی در شهر، لزوم ساماندهی این پسماندها بیش از گذشته نمایان است.

علی‌ضمیر اظهار کرد: این عملیات در دو محور مراقبت از عدم تخلیه و راهنمایی و هدایت به منظور دفع صحیح خاک و ضایعات ساختمانی در سطح شهر و دفع صحیح خاك و ضايعات ساختماني با استفاده از بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فعال بودن شبانه‌روزی سایت دفن زباله شهرداری همدان، گفت: سایت دفن زباله با یک ایستگاه موقت و یک ایستگاه دائم فعال است که ١٤ کیلومتر از شهر فاصله دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: به منظور جمع‌آوری زباله‌ها با سرعت بیشتر و مدت زمان کوتاه‌تر، ماشین‌ها زباله را در سایت موقت زباله تخلیه کرده و از آنجا به سایت دائم انتقال می‌دهند.

وی با بیان اینکه ١١ میلیون مترمربع معبر در همدان وجود دارد، افزود: جمع‌آوری زباله و رفت و روب این معابر کار راحتی نیست و به دلیل عدم همکاری بعضی از همشهریان در بیرون گذاشتن زباله مجبور هستیم از ساعت ٧ تا ١٠ صبح در یک نوبت دیگر نیز اقدام به جمع‌آوری زباله کنیم.

علی‌ضمیر با تأکید بر اینکه جمع‌آوری زباله در یک نوبت دیگر موجب صرف هزینه مجدد می‌شود، تصریح کرد: شهروندان به منظور همکاری در جمع‌آوری زباله و کاهش هینه در یان بخش شهرداری را یاری کرده و ساعت ٢١ زباله‌ها را بیرون بگذارند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار