مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. شهريور 1391 - 8:26   |   کد مطلب: 2342
طی مراسمی در همدان کتاب "دختر شینا" که زندگی همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی را روایت می‌کند، برای پنحمین بار رونمایی شد.
دختر شینا رونمایی شد

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، عصر یکشنبه با حضور رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و تنی چند از مسئولان کشوری و استانی برای پنجمین بار از کتاب "دختر شینا" رونمایی شد.

بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب دختر شینا در این مراسم بعد از ارائه مطالبش، خود را خوشبخت‌ترین نویسنده روی زمین خواند و خدا را به خاطر توفیق در خلق این اثر ادبی سپاس گفت.

او که معتقد است با نگارش این کتاب، هدیه‌اش را از حاج ستار و همسرش گرفته، آن را به تمام جوانان ایران‌زمین تقدیم کرد و گفت: در این کتاب شیوه زندگی و فرهنگ اصیل و تاریخی ما به تصویر کشیده شده است.

کتاب "دختر شینا" خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی‌ هژیر به نویسندگی "بهناز ضرابی‌زاده" است که در جای جای آن درس محبت، دلدادگی، ایثار، صبر، نجابت و مقاومت را نظاره‌گر هستیم.

دختر شینا یا همان قدم‌خیر محمدی کنعان پس از شهادت حاج‌ ستار ابراهیمی در عملیات کربلای 5 یک‌تنه بار مسئولیت زندگی را بر دوش می‌کشد و در حال که تنها 22 سال داشت به تنهایی و با تحمل مرارت‌ها و سختی‌های بسیار پنج فرزند خود را بزرگ می‌کند.

حضور خانواده شهید ستار ابراهیمی و همچنین شهید صمد ابراهیمی بر غنای این مراسم افزوده بود که در پایان این همایش نیز طی مراسمی اسناد، مدارک، وسایل شخصی شهید و در یک کلام یادگاری‌های این خانواده از پدر بزرگوارشان به باغ‌موزه دفاع مقدس اهدا شد.

شهید حاج‌ ستار ابراهیمی یکی از سرداران به نام ایران در هشت سال دفاع مقدس بود که با بصیرت و شجاعت خود نامی نیکو از خود برجای گذاشت.

وی در دامن خانواده‌ای محروم و مذهبی رشد کرد و تا اتمام دوران تحصیلی ابتدایی در همان زادگاه خود ماند، اما به ‌دلیل مشکلات مالی نتوانست به تحصیلات خود ادامه دهد و راهی تهران شد.

حاج ستار با اوج‌گیری نهضت حسینی امام خمینی (ره) به این جریان پیوست تا از این منظر روح ظلم‌ستیزی و منش عدالت‌طلبانه خود را در تاریخ جاری و ساری کند.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کمیته اسلامی رزن مشغول به پاسداری از دستاوردهای انقلاب شد.

حاج ستار بعد از تحمیل جنگ به ایران اسلامی با تشکیل تیپ انصارالحسین (ع) به‌ عنوان کادر ثابت وارد تیپ شد و بعد از آن با مسئولیت‌های مختلف به جهاد در راه خدا پرداخت.

شهید حاج ستار ابراهیمی در عملیات‌های سرنوشت‌سازی حضور یافت و در نهایت مرغ جانش در عملیات کربلای 5 به سوی ملکوت اعلی پرواز کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار