مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. آذر 1397 - 18:13   |   کد مطلب: 23454
نشست ۱۷۵ اوپک با صدور قطعنامه ۱۷۹,۹۱۵ مبنی بر حصول توافق اعضای این سازمان برای کاهش تولید نفت به میزان ۸۰۰ هزار بشکه در روز از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از شانا، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توافق کردند تولید خود را ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند؛ همچنین گویا کشورهای غیراوپکی نیز برای کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‎ای تولید نفت به توافق رسیده‎اند.

بر اساس این گزارش، ایران، ونزوئلا و لیبی از مشارکت در این توافق معاف شده‎اند.

بیژن زنگنه،‌ وزیر نفت در بدو ورود به وین و پیش از آن بارها تاکید کرده بود که ایران به دلیل رویارویی با تحریم‌ها به‌هیچ عنوان زیر بار توافق کاهش تولید نمی‎رود. این در حالی است که پیش از آغاز نشست، خالد الفالح، وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان بر لزوم مشارکت همه اعضای اوپک برای دستیابی به توافق کاهش تولید تاکید کرده بود.

یکصدوهفتادوپنجمین نشست اوپک دیروز (پنجشنبه، ۱۵ آذرماه) برگزار شد و پس از حدود ۶ ساعت، بدون نتیجه پایان یافت. این نشست امروز (جمعه، ۱۶ آذرماه) ادامه پیدا کرد و از صبح امروز، نشست‎های دوجانبه وزرای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک نیز در حاشیه اجلاس برگزار شده است.

پنجمین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک نیز از دقایقی پیش در محل دبیرخانه اوپک با حضور ۱۴ کشور عضو و ۱۰ کشور غیرعضو این سازمان آغاز شده و در حال برگزاری است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار