مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. شهريور 1391 - 14:56   |   کد مطلب: 2347
رئيس ستاد اقامه نماز با اشاره به توجه به ازدواج دانشجويي در دانشگاه‌ها گفت: مسئله ازدواج موقت بايد در دانشگاه‌ها راه بيفتد؛ وگرنه در محيط دانشگاه انجام حرام و گناه افزايش پيدا مي‌كند.
 قرائتي: مسئله ازدواج موقت بايد در دانشگاه‌ها راه بيفتد!

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرگزاري دانشجو، حجت‌الاسلام قرائتي در دومين نشست روساي دانشگاه‌هاي سراسر كشور كه صبح امروز در دانشگاه شهيد بهشتي در حال برگزاري است، گفت: بحث اسلامي شدن دانشگاه‌ها مقوله‌اي است كه در وزارت علوم بويژه در ميان روسا جدي گرفته نمي‌شود.

وي اضافه كرد: اينكه دخترها و پسرها در دانشگاه از هم جدا شوند مثل دانشگاه امام صادق (ع) و يا دانشگاه الزهرا اتفاق خاصي رخ نمي‌دهد.

رئيس ستاد اقامه نماز بيان كرد: مسئله‌اي كه من بايد عنوان كنم اين است كه شما خودتان را سر كار گذاشته‌ايد و هيچ اقدامي در خصوص جداسازي دختر و پسر از يكديگر انجام نداده‌ايد؛ چه اشكالي دارد كه ما اينها را به جز در موارد ضروري از يكديگر جدا كنيم.

قرائتي ادامه داد: بعد از 33 سال از انقلاب، قرآن تازه به دانشگاه‌هاي ما وارد شده است اما ما حاضر نيستيم جوري آن را تدريس كنيم كه خروجي آن دانشجويان قرآني باشد.

وي يادآور شد: بحث نماز تاكنون در دانشگاه‌ها جدي گرفته نشده و بايد به حال آن گريه كرد؛ ما اينقدر اعتراض كرديم تا درصدي از اين بي‌توجهي‌ها حل شده است.

رئيس ستاد اقامه نماز گفت: شما بياييد يك نفر دانشجو را در دانشگاه‌ها پيدا كنيد كه بگويد من بي‌دين بودم و دانشگاه من را متدين كرد.

قرائتي گفت: معارف موجود كه در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود، دانشجوي متدين نمي‌سازد؛ بنابراين بايد تصميم جدي براي حل اين مشكلات گرفته شود و اگر شما بتوانيد تصميم جدي بگيريد قطعاً موفق خواهيد شد.

وي گفت: وظيفه ما اين است كه مزه دين را به دانشجويان بچشانيم؛ اما هنوز تفسير و نهج البلاغه در دانشگاه‌ها جا نيفتاده است.

رئيس ستاد اقامه نماز تاكيد كرد: شما كه گزينش شده اين نظام هستيد، مي‌توانيد جلسه تفسير در دانشگاه‌ها برگزار كنيد و قرآن را از محدوديت بيرون بياوريد.

قرائتي با اشاره به نوع روابط دانشجويان و اساتيد در دانشگاه‌ها گفت: برخوردها در دانشگاه‌ها علمي شده كه اين باعث افزايش مشكلات اخلاقي در دانشگاه‌ها شده است؛ بنابراين مشكل ما تحصيلات نيست، بلكه اخلاق و برخورد مي باشد.

وي ادامه داد: برخي از درس‌ها در دانشگاه‌ها فقط به خاطر مدرك مي باشد و اين بلايايي است كه به جان دانشگاه‌ها افتاده و بايد تصميمي بگيريد كه اين مشكل حل شود.

رئيس ستاد اقامه نماز با اشاره به توجه به ازدواج دانشجويي در دانشگاه‌ها گفت: مسئله ازدواج موقت بايد در دانشگاه‌ها راه بيفتد؛ وگرنه در محيط دانشگاه انجام حرام و گناه افزايش پيدا مي‌كند و بنابراين بايد براي ازدواج دانشجويي فكر اساسي شود.

قرائتي گفت: كارهايي كه شما الان در محيط دانشگاه انجام مي‌دهيد، پرهزينه و بدون خروجي است؛ در صورتي كه مي‌توان با هزينه‌هاي كمتر خروجي‌هاي موثرتري به دست آورد و مثلاً گفت‌وگوي اختصاصي براي دانشجويان موثرتر است.

وي گفت: كتاب «اسرار نماز» را بايد هر دانشجو بخواند و جلسات تفسير قرآن در دانشگاه راه‌اندازي شود و خلاصه حرف من اين است كه قرآن در دانشگاه‌ها مهجور واقع شده و وضع نماز خوب نيست و نبايد خودتان را قانع به كارهاي مدرن و رسمي كنيد؛ بلكه بايد كارهاي عاطفي و روابط خصوصي را ترويج كنيد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار