مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. دى 1397 - 13:39   |   کد مطلب: 23638
رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت گفت: وقتی مسئولین کشور سراغ اشرافیگری بروند قدرت اداره کشور را از دست داده و دیگر نمی تواند برای مردم خود دلسوزی کند چرا که چشم و دل او را مادیات می پوشاند و نمیتواند تصمیمی که برای مستضعفان جامعه بهتر است را اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

احمد توکلی، کارشناس مسائل اقتصادی و رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص بیانات دیروز رهبر انقلاب در خصوص اشرافیگری میان مسئولان اظهار داشت: 40 سال است که ابتدا امام خمینی(ره) و بعد از آن رهبر انقلاب بارها درباره موضوع تذکر داده اند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها اشرافیگری را با صراحت تخطئه کرده اند گفت: اگر رهبری این سالها بر لزوم مبارزه با اشرافیگری در کشور تأکید می کنند پیرو موضع گیری های صریح امام در سال های بعد از انقلاب درباره مقابله با اشرافی گری بود.

رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در ادامه افزود: امام بارها هشدار دادند که اگر مسئولان این کشور به دنبال رفاه و اشرافیگری بروند همه زحماتی که برای انقلاب کشیده شده به باد می رود؛ ایشان تأکید می کردند که خوی کاخ نشینی میان مسئولان رواج پیدا کند، کاخ نشینان هم مردم را به خوی خودشان در می آورند.

توکلی با بیان اینکه در جامعه امروز اشرافیگری ارزش شده است عنوان کرد: هزینه ای که باید در کشور صرف اعتلا و رشد ملت شود صرف اشرافیگری تعدادی از افراد می شود و به این ترتیب سرمایه های کشور به هدر می رود و اینگونه دیگر نمی شود در شهادت را به روی مردم باز کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وقتی مسئولین کشور سراغ اشرافیگری بروند قدرت اداره کشور را از دست داده و دیگر نمی تواند برای مردم خود دلسوزی کند چرا که چشم و دل او را مادیات می پوشاند و نمیتواند تصمیمی که برای مستضعفان جامعه بهتر است را اتخاذ کند.

رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت ضمن بیان چند نمونه عنوان کرد: آقای پاپلی یزدی یکی از بزرگان است که می گوید جهان سوم جایی است که اگر مسئولان فقط به فکر خودشان باشند، مردم این کشورها بیچاره می‌شوند؛ اما اگر به فکر رفاه مردم باشند باید بیچارگی خود را بپذیرند و این بیان تجربی کلام امام علی (ع) است که مسئولان را به ساده زیستی دعوت می کند تا بتوانند خدمتگزار مردم باشند.

توکلی در ادامه افزود: انگلستان در دهه نود در مجلس عوام طرحی را مطرح کردند که سطح زندگی مردم از حد انتظار مردم مرفه تر شده و به همین دلیل آنها باید برای رفع بی اعتمادی مردم به نمایندگان و بی اعتباری قانون و همچنین به خطر افتادن دموکراسی باید مسئولان و نمایندگان خودشان را کنترل کرده و اموال خود را به کمیته ای اعلام کنند.

وی همچنین گفت: همه نمایندگان انگلیس ملزم شده اند که به این کمیته رفته و به مقدسات سوگند خورده و منابع درآمدی خود را افشا کنند که اگر خلافی انجام شده آشکار شود و اموال مسئولان شفاف به همه مردم اعلام شود. رئیس خزانه داری انگلیس که معادل رئیس بانک مرکزی ماست یکی از منابع درآمدی خود را شفاف نکرد و وقتی روزنامه ای افشاگری کرد آنقدر به او حمله کردند که مجبور شد از همه مردم عذرخواهی کند و دارایی خود را اعلام کرد.

رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در پایان تصریح کرد: تجربه بشری به این بخش از دین رسیده است که اگر مسولان اشرافیگری را در پیش بگیرند از خدمت به مردم محروم شده ومردم از آنها دور می شوند و مردم در امورات کشور شرکت نخواهند کرد و کار برای مسئولان سخت می شود از همین جهت این که یکی از مهمترین تاکیدات امام و رهبری بر ساده زیستی است. کار به جایی رسیده است که رهبری به اشرافیگری برخی از مسئولان تذکر می دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار