مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. دى 1397 - 19:55   |   کد مطلب: 23675
رئیس کمیته امداد امام (ره) گفت: در زلزله کرمانشاه در مدت 9 ما ه 30 هزار خانه ساخته شد که این آمار در دنیا بی نظیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از ایرنا، پرویز فتاح روز یکشنبه در آیین رونمایی از «سامانه خوب باشیم» و تقدیر از تشکل‌های جهادی همکار کمیته امداد امام خمینی(ره)، افزود: در زلزله کرمانشاه چراغ کمیته امداد امام در سرپل ذهاب حتی برای یک شب هم خاموش نشد و بعد از 2 روز پاسخگوی نیازهای مردم بود.

وی بقا و تداوم نظام اسلامی را مرهون همین روحیه جهادی دانست و گفت: کارهای جهادی روحیه امید مردم را زنده می کند.
رئیس کمیته امداد گفت: در آستانه اربعین انقلاب اسلامی هستیم و انقلاب از جان ما شیرین‌تر است و حاضریم جان‌ خود را فدای انقلاب اسلامی کنیم، چرا که نظام در این شرایط بیشتر از هر زمانی نیاز به فداکاری دارد.
وی افزود: سختی‌های جنگ را دیدیم ولی جان سالم به در بردیم، هم ما و هم نظام سربلند بیرون آمدیم. الان این نظام تنومند‌تر شده و چون ارزشش بیشتر شده نیاز به مراقبت بیشتری دارد. 
فتاح تاکید کرد: اگر زیر چتر نظام و ولایت هستیم باید بدانیم طرف معامله خداست. جنس کار جهادی متفاوت است و نباید این را دولتی، پولی و به صورت آمار و ارقام تبدیل کنیم. 
وی ادامه داد: کار شما جهادگران هر چه با اخلاص و برای خدا باشد، اثر بیشتری دارد و باعث کثرت گروه های جهادی دیگر می شود. 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: شما جهادگران سر سلسله‌جنبان این کاروان هستید و نباید زیر بلیت ارگان یا نهادی باشید و این افتخار را برای خودتان حفظ کنید که زیر پرچم رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی هستید. 
فتاح با بیان اینکه نباید کارهای انجام شده توسط نظام اسلامی را زیر سئوال ببریم، تاکید کرد: نگوییم در بشاگرد بعد از 40 سال چه کردیم. بشاگرد را باید با گذشته اش مقایسه کنیم. زمانی مردم آنجا به نان شب محتاج بودند اما امروز نیازهایشان متفاوت شده است.
وی افزود: در فهم و عظمت این انقلاب کم آورده‌ایم. دیگران از بیرون بهتر می‌فهمند اما ما خودمان در داخل قادر به درک آن نیستیم. 
فتاح با بیان اینکه آغوش امداد به روی جهادگران باز است گفت: دست ما را بگیرید؛ حکایت شما، حکایت امام(ره) است که فرمود رهبر ما آن نوجوان 13 ساله است. 
رئیس کمیته امداد اظهار داشت: کار شما جهادگران یک الگوسازی و مکتب فکری است؛ همان مکتبی که انقلاب اسلامی را بوجود آورد.
فتاح گفت: برخی می‌گویند 40 سال از انقلاب می‌گذرد، فقر بیشتر شده است. این هم از آن حرف‌هاست. اوایل انقلاب برای رسیدن به فلان روستا در کردستان اصلا راه نبود اما اکنون این همه پیشرفت راه سازی و امکانات آب و برق را نمی‌بینیم و می‌گوییم نظام اسلامی چه کرده است. 
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: سال 75 جمعیت مددجویی ما بیشتر از سال 97 بوده و تعداد یتیمان تحت پوشش ما 25 سال قبل دو برابر الان بوده است. 
حسین یکتا فرمانده قرارگاه امام‌ رضایی‌های کشور نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی را مردمی شروع کردیم اما امروز دولتی اداره می‌شود و کارها سخت و بودجه‌خور شده است؛ باید روزی بیاید که هر جا دولت بودجه کم آورد کمیته امداد به کمک مردم و مددجویان خود به دولت بودجه بدهد.
وی تصریح کرد: جنگ و صدام نتوانست ما را بکشد اما قصه‌ و غصه‌های مناطق محروم ما را دق می‌دهد؛ با سیستم دولتی هم نمی‌شود حل کرد و انگار باید این مشکل را هم مردم حل کنند.
وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی مستقر، مستمر، حرفه‌ای و تخصصی زیادی وجود ندارد، گفت: کمیته امداد باید مرکز فرماندهی کنترل برای گروه‌های مردمی داشته باشد تا در آینده بهره‌وری و برکت آن را ببیند؛ همان‌طور که سپاه بسیج را راه‌اندازی کرد و امروز ثمرات آن در اقصی نقاط دنیا دیده می‌شود.
فرمانده قرارگاه امام رضایی‌های کشور افزود: قرار نیست همواره به مناطق محروم برویم و سبد غذایی توزیع کنیم بلکه باید آنها را که ولی‌نعمتان نظام هستند، تقویت کنیم و به جایی برسیم که رهبران اجتماعی آینده از دل این مناطق باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار