مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. بهمن 1397 - 19:49   |   کد مطلب: 23694
رئیس اتحادیه نانوایان همدان با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان هیچ نفعی برای کارفرما نداشته، گفت: واقعی کردن قیمت نان تبعات اجتماعی و سیاسی خود را دارد چرا که قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،ابوذر گل‌محمدی در گفت‌وگو با نافع اظهار کرد: افزایش قیمت نان هیچ نفعی برای کارفرما نداشته است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت نان روزانه 50 هزار تومان درآمد یک نانوایی لواش‌پز را افزایش داده، افزود: از این مبلغ 5 هزار تومان به آرد و 45 هزار تومان هم به کارگر اختصاص یافته است.

رئیس اتحادیه نانوایان همدان با بیان اینکه دستمزد کارگر و قیمت آرد نیز افزایش یافته، تصریح کرد: هزینه‌های آب، برق و گاز یک نانوایی با سایر کاربری‌ها تفاوت ندارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت گاز برای قنادی که قیمت آن آزاد است با نانوا یکی است، ادامه داد: تا زمانی که قیمت آرد و نان واقعی نشود مشکلات وجود خواهد داشت.

گل‌محمدی خاطرنشان کرد: البته واقعی کردن قیمت نان تبعات اجتماعی و سیاسی خود را دارد چرا که قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

وی گفت: بنابراین دولت باید یارانه بیشتری برای نان در نظر بگیرد و هزینه بیمه، آرد و گاز را کاهش دهد تا نان گران و نانوا نیز متضرر نشود.

رئیس اتحادیه نانوایان همدان با بیان اینکه 150 واحد آزادپز فانتزی، گرده، سنگک و بربری وجود دارد، اظهار کرد: برای همه نانوایی‌ها سهمیه در نظر گرفته شده و اجازه پخت بیش از ظرفیت را ندارند و تنها تفاوت آنان قیمت آرد و فروش آن است.

وی گفت: آرد یارانه‌ای برای نان سنگک 33 هزار تومان و آزاد 47 هزار تومان به ازای هر کیسه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار