مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. بهمن 1397 - 17:31   |   کد مطلب: 23708
رییس هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان با اشاره به دستاورد انقلاب در حوزه انتخابات و شورای نگهبان، گفت: ما آزادترین و امن‌ترین انتخابات‌ها را در سطح جهان به لحاظ حضور حداکثری مردم و تظمین برگزاری سالم آن داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

حجت‌الاسلام  مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع، با تقسیم دستاوردهای انقلاب به دو دسته، اظهار کرد: دسته اول دستارودها به لحاظ حیثیتی است یعنی آنچه برای آن انقلاب شد و به شعارهای آن به عنوان «استقلال، آزادی، جمهوری- اسلامی » رسیدیم.

وی گفت: امروز نظیر استقلال ایران را  در هیچ کشوری نمی‌بینیم نه وابستگی به شرق هست و نه به غرب و مستشارانی در این مملکت نیستندکه دستور بدهند اما قبل از انقلاب این روند وجود داشت.

 رییس هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان یادآور شد: امروز می‌بینیم در بحث آزادی بیان احزاب، رسانه‌ها، ورود به انتخابات برای انتخاب شدن و یا انتخاب کردن هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امروز با وجود عالمان در شورای نگهبان در کشور قانونی نداریم که اسلامی نباشد، تصریح کرد: امروز اگر کسی ادعا و یا شکایتی به دیوان عدالت بیاورد، به فقهای شورای نگهبان ارجاع داده می‌شود که اینها اسلامی هست یا نیست یعنی یک تظمین برای اسلامیت آن در قانون آمده است.

مرادی با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی، دفاعی، گفت: ایران در مقایسه با قبل از انقلاب امروز نظیر ندارد.

وی اضافه کرد: دسته دوم دستاورد انقلاب اسلامی، در زمینه مباحث اقتصادی، فرهنگی، معیشتی، امنیتی است که ایران موفق بوده اما نه به اندازه دستاوردهای دسته اول که حیثیتی است.

رییس هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان با بیان اینکه پیشرفت ایران در دسته دوم را باید با تناسب به موضوعاتی چون تحریم‌ها، کودتا، دشمنی استکبار، درگیری با منافقین در نظر بگیریم که البته تا به امروز موفق بوده‌ایم که نمونه آن در زمینه امنیت و علوم هوافضا است.

وی با اشاره به دستاورد انقلاب در حوزه انتخابات و شورای نگهبان، گفت: ما آزادترین و امنترین انتخابات‌ها را در سطح جهان به لحاظ حضور حداکثری مردم و تظمین برگزاری سالم آن داریم.

مرادی خاطرنشان کرد: میانگین هرسال یک انتخابات را داشتیم البته غیر از انتخاب ریاست جمهوری، خبرگان و مجلس در دوره اول، که مابقی با نظارت شورای نگهبان بوده است و این در حالی است که در قبل از انقلاب مردم حق انتخاب مسئولی رانداشتند.

وی با بیان اینکه امروز هرکسی شرایط صلاحیت کاندیداتوری در مجلس را دارد می،تواند ثبت‌نام کند و همه مردم هم می‌توانند به هرکسی که می‌خواهند رأی دهند، گفت: حق دادن رأی برای هر فردی در هرجایی که باشد حتی زندان، بیمارستان و غیره امکانپذیراست.

رییس هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان افزود: باتوجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت ما قبل از انقلاب را ندیده‌اند امروز یکی از ابزارهایی که دشمن در اختیار دارد، فضای مجازی است و از این فرصت به نفع خود استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودندکه در جنگ رسانه‌ای امکانات ما همانند امکانات دفاع مقدس است و دشمن از این ابزار استفاده می‌کند و نقطه ضعف قبل از انقلاب را به عنوان نقطه قوت نشان می‌دهند و آنچه نقطه قوت امروز ما هست را نادیده گرفته و ضعیف نشان می‌دهند و بهترین راه این است که ما قبل و بعد از انقلاب را برای جوانان تبیین کنیم.

مرادی تأکید کرد: توجه به رهبری و ولایت، داشتن ایمان و اعتقاد، افزایش بینش و بصیرت مردم می‌توانند به ماشین انقلاب سرعت ببخشند تا به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

---------------------------

لیلانظری فرهودی

-------------------------------

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار