مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. بهمن 1397 - 18:41   |   کد مطلب: 23718
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پاسخ به اين مطلب كه اداره كل فرهنگ و ارشاد عنوان «پدر معنوی رسانه‌ها» را دارد و بايد به اين صفت خود توجه بيشتری داشته باشد گفت: ما ناپدری نشديم، رسانه‌ها هم تنی هستند از هر طيف و جريانی كه باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،علیرضا درویش‌ن‍ژاد در جلسه هم‌اندیشی مدیران مسوول و سرپرستان رسانه‌های استان همدان با بیان اینکه باید جایگاه رسانه و خبرنگار حفظ شود اظهار کرد: معتقدم باید با حفظ شخصیت و عزت رسانه‌ها مسیر جامعه را به سمت پویایی و رشد پیش برد.

وی برگزاری منظم جلسات هم‌اندیشی با رسانه‌ها را اتفاقی نیک دانست و با ابراز خرسندی از حضور در جمع رسانه‌ها، در پاسخ به دغدغه یکی از مدیران مسوول رسانه با بیان اینکه برخورد برخی ادارات با رسانه‌ها درست نیست گفت: من هم نگرانم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه درصدد حل این مشکل هستیم، همکاری مدیران مسوول و اهالی رسانه را نیز در این زمینه مثمر ثمر عنوان کرد.

وی ضمن اینکه درخواست شناسنامه‌دار شدن خبرنگاران استقبال کرد، مخاطب‌گرایی و شناخت ذائقه مخاطب را امری بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: رسانه‌ها تا زمانی که نسبت به این مهم شناخت پیدا نکنند نمی‌توانند به توفیقات لازم دست یابند.

درویش‌ن‍ژاد از پیگیری حل مشکلات بیمه‌ای خبرنگاران خبر داد و تأکید کرد: مجموعه ارشاد از هیچ تلاشی برای حل مشکلات جامعه رسانه دریغ نمی‌کند چراکه این موضوع جزو اهداف ذاتی ماست.

وی در پاسخ به نظر یکی از مدیران مسوول مبنی بر اینکه خرید نشریات مانند خرید بسیاری از محصولات اساسی باید تضمینی باشد، بر این موضوع مهر تأیید زد و گفت: این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه در پاسخ به نظر یکی دیگر از مدیران رسانه مبنی بر برگزاری شب شعر اهالی رسانه، آن را اتفاقی خوب و فرهنگی دانست و افزود: باید با برگزاری این فضاهای هنری و رمانتیک استفاده فرهنگی لازم را از آن ببریم.

وی از ایجاد موزه رسانه با همکاری شهرداری خبر داد و تصریح کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور نیز در برنامه فرهنگی استان قرار دارد و پیگیری‌ها در این زمینه در حال انجام است.

درویش‌نژاد در پایان در پاسخ به یکی از سرپرستان روزنامه مبنی بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد عنوان «پدر معنوی رسانه‌ها» را دارد و باید به این صفت خود توجه بیشتری داشته باشد عنوان کرد: ما ناپدری نشدیم، رسانه‌ها هم تنی هستند از هر طیف و جریانی که باشند.

 

خبری از وعده شهرداری در احداث مجتمع رسانه نيست

در ادامه مهرداد حمزه  با گریزی به عملکرد یک ساله خانه مطبوعات از برگزاری جلسات مختلف به منظور حل مشکلات خبرنگاران خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا 22 جلسه با حضور هیأت مدیره خانه مطبوعات برگزار شده است.

وی تعامل با مسوولان روابط عمومی دستگاه‌ها و ادارات به منظور پیگیری مشکل اشتراک نشریات و ساماندهی آگهی‌های دولتی را یکی از این جلسات دانست و با بیان اینکه بخشی از این مشکلات حل شده است گفت: تدوین سند اطلاع‌رسانی استان با همکاری استانداری یکی از موضوعاتی است که امیدواریم هرچه زودتر شاهد اجرای آن باشیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان پیگیری رفع مشکل کاغذ مطبوعات و اختصاص سهمیه پنج تنی به هر نشریه را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و با اشاره به رفع مشکل دکه‌های مطبوعاتی عنوان کرد: قراردادی با این دکه‌ها منعقد شده بود که به زعم بنده بیشتر به قرارداد ترکمانچای شبیه بود، البته با برگزاری چندین جلسه و همکاری شهرداری مشکل را حل کردیم.

وی با تأکید بر اینکه از حقوق دکه‌داران دفاع خواهیم کرد تصریح کرد: البته با آن دسته از دکه‌دارانی که زیر بار توزیع روزنامه نمی‌روند نیز به طور جدی برخورد خواهد شد.

حمزه از پیگیری برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور خبر داد و با بیان اینکه طرح جشنواره به همراه فراخوان تقدیم اداره کل ارشاد استان شده است افزود: امیدواریم اداره ارشاد هرچه زودتر تکلیف برگزاری این جشنواره را مشخص کند.

در صورت تأمین هزینه، خردادماه سال آتی جشنواره مطبوعات غرب کشور برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه در صورت تأمین هزینه و صدور مجوز لازم اواخر خردادماه سال آتی می‌توانیم نسبت به برگزاری جشنواره اقدام کنیم اظهار کرد: استانداری 50 درصد هزینه برگزاری جشنواره را تقبل کرده و باید برای تأمین 50 درصد سهم وزارت ارشاد پیگیری لازم صورت گیرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان در ادامه با گریزی به فعالیت کمیته اطلاع‌رسانی 2018 و کسب رتبه نخست آن در بین تمام کمیته‌های این رویداد بین‌المللی بیان کرد: این اتفاق مرهون تلاش تمام اهالی رسانه بود که قدردان این حضور و تعهد آنها هستیم.

وی با اشاره به همکاری 60 رسانه در رویداد بین‌المللی 2018 و تخصیص 150 میلیون تومان به اخبار این رویداد بنا به عملکرد هر یک از رسانه‌ها گفت: تمام تلاش خود را برای تأمین عدالت به کار گرفتیم هرچند مدعی هم نیستیم که صد درصد عدالت رعایت شد.

حمزه در ادامه با بیان اینکه تمام آگهی‌ها بر اساس تعرفه قانونی و از طریق اداره کل ارشاد توزیع خواهد شد، در ادامه از پیگیری مشکلات بیمه‌ای خبرنگاران خبر داد و گفت: برای تعدادی از خبرنگاران فعال کارت خبرنگاری صادر شده و پیگیری صدور کارت برای بقیه ادامه دارد.

وی پیگیری مجتمع رسانه در همدان را از دیگر موضوعاتی دانست که در حال انجام است تصریح کرد: شهرداری چندین بار در این زمینه  وعده داده است اما متأسفانه شاهد انجام کار خاصی نبوده‌ایم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان برگزاری دوره آموزشی زبان فشرده، برگزاری شب بزرگان خانه مطبوعات، نشست نقد و بررسی آثار خبرنگاران و تور آموزشی و گردشگری برای اصحاب رسانه را از برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار