مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. بهمن 1397 - 11:07   |   کد مطلب: 23725
مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: ما نتوانستیم انقلابمان را به دیگر ملت‌ها به خوبی عرضه و معرفی کنیم اگر ما مسئولان دغدغه‌مندی داشته باشیم که بتوانند این انقلاب را ترویج دهند این انقلاب در دل تمام مردم دنیا می‌نشیند‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،محمدحسین رجبی‌دوانی سه‌شنبه شب در جمع اساتید دانشگاه‌های همدان اظهار کرد: نفاق در موقعیتی ایجاد می‌شود که اشخاص فرصتی را بخاطر حاکمیت حق از دست می‌دهند، این جریان در صدر اسلام هم بوده اما بعد از رحلت پیامبر و خلافت خلیفه‌ها نفاق ناپدید می‌شود.

وی با بیان اینکه نفاق نمرده بود فقط چون منافقین به هدف خود رسیده بودند، دیگر نفاقی نبود و بعد از امامت امیرالمومنین دوباره نفاق شروع شد، افزود: انقلاب ما هم همین‌گونه بوده یعنی از ابتدا که انقلاب ما شروع شد آمریکا و ایادی کفر نفاق را شروع کردند و رواج دادند و نیز در داخل هم عده‌ای نفاق را شروع کردند.

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اتفاقات سال‌های اخیرکه منافقین پلید به کمک دشمنان خارجی در کشور انجام دادند، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از همان روزهای اول با انقلاب دشمنی کردند و اگر دشمنی نکنند باید در روند انقلاب شک کنیم و بدانیم که انقلاب استحاله شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند کاری کنند که ایران مثل چین بشود یعنی کاملا استحاله بشود، افزود: می‌خواهند ظاهر را حفظ کنند و راه و روش را از بین ببرند.

رجبی دوانی ادامه داد: در اوایل انقلاب اگر کسی می‌خواست مقام و پستی در دستگاه بگیرد با  افتخار می‌گفت که من کارگر زاده‌ام، اما الان وضعیت تغییر کرده و اشرافی‌گری باب شده و در لواسان کاخ‌هایی ساخته شده که روی طاغوتیان را سفید کرده‌اند و قبح این موضوع شکسته‌شده است.

وی اضافه کرد: خنده‌آور نیست که وقتی کمر ملت زیر بار اقتصادی خم شده ولی شخص دوم دولت در کاخ سعدآباد جشن تولد بگیرد و عده‌ای مرفه بی‌درد هم دورش جمع شوند؟!

رجبی‌دوانی با بیان اینکه معتقدم نظام ما به ظهور منتهی می‌شود، گفت: ولی باید با اینگونه رفتارها مقابله کرد تا جلوی آسیب‌های جدی که می‌خواهند به اسلام وارد کنند، گرفته شود.

وی گفت: دشمن نتوانست از راه نظامی به ما ضربه بزند و امروز به پروژه نفوذ متوسل شده و ما می‌بینیم که در تیم مذاکره‌کننده ما یک جاسوس با سابقه وجود داشته که به او مدال هم داده‌اند و جالب آنکه منکر کار او هم می‌شوند و می‌گویند او جاسوس نیست.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دشمن با نفوذ اهداف خود را پیش برده و این تز آمریکاست، افزود: آنها مطرح کرده‌اند که به ما فشارهایی را وارد می‌کنند که خود مردم علیه نظام برخیزند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک فرهنگ جدید را عرضه کرد که یک تمدن نوین است و این همه سنگ‌اندازی‌های دشمنان برای این است که از تشکیل این تمدن می‌ترسند و لذا تمام تلاش خود را می‌کنند که این تمدن را از بین ببرند.

رجبی‌دوانی بیان کرد: ما در پیشبرد فرهنگ اسلامی کوتاهی کردیم ولی غربی‌ها در این موضوع بسیار فعالند و حتی وقتی کسی کار اثرگذاری انجام می‌دهد و مثلا می‌خواهد دستاوردهای انقلاب را به سایر مردم دنیا بشناساند جلوی او را می‌گیرند و نمی‌گذارند کار کند.

وی با اشاره به ضعف کار رسانه در این حوزه تصریح کرد: ما نتوانستیم انقلابمان را به دیگر ملت‌ها به خوبی عرضه و معرفی کنیم اگر ما مسئولان دغدغه‌مندی داشته باشیم که بتوانند این انقلاب را ترویج دهند این انقلاب در دل تمام مردم دنیا می‌نشیند‌.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار