مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. بهمن 1397 - 11:22   |   کد مطلب: 23726
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در شرایطی که مشکلات معیشتی برای مردم پیش آمده نیازمند خدمت بیشتر به مردم هستیم چرا که ریل بسیج در مسیر خدمت رسانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری آغاز عملیات اجرایی چهل هزار طرح عمرانی زود بازده اظهار داشت: در این جلسه مطبوعاتی میخواستیم روی یک موضوع تمرکز کنیم؛ این اقدام بزرگی است که تاکنون در این حد وسعت کاری صورت نگرفته است.
وی ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: تا قیامت مدیون شهدا و خانواده هایشان در جای جای این کشور هستیم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: می توان در یک قضاوت ۴۰ سال رشد، پویایی، تعالی و استقلال یک ملت را بیان کرد که در روز ۲۲ بهمن علیرغم خواسته دشمن ملت قهرمان به خیابان آمده تا به دفاع از ارزش های انقلاب بپردازند.
 
غیب پرور افزود: در شرایطی که مشکلات معیشتی برای مردم پیش آمده نیازمند خدمت بیشتر به مردم هستیم چرا که ریل بسیج  و مسیر خدمت رسانی است.
 
وی با بیان اینکه دریافت این خدمات حق مردم است تصریح کرد: مردم ما به طور مستمر موضوع خدمت رسانی را درک و لمس کرده اند که در مرداد ماه به مدت ۳۵ روز رزمایش بزرگ خدمت رسانی را داشتیم که در نهایت به تجمع بسیجیان در حضور رهبر انقلاب منجر شد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: در چهلمین سال این افتخار بزرگ این کار خدمت رسانی یک بار دیگر تکرار شده و در همین راستا چهل هزار پروژه ۲۸ موضوع تعریف شده است که در جداول زیر می آیند.
 
سردار غیب پرور در ادامه خاطرنشان کرد: این چهل هزار پروژه تازه شروع می شوند و پروژه های نیمه تمام و یا قبلی در آن گنجانده نشده است و همه اینها در حال شروع هستند و تمام آنها با آدرس و نوع فعالیت در هر استان منتشر می شود که مردم هم بتوانند از آنها بازدید کنند‌.
 
وی ادامه داد: این پروژه ها در یک بازه زمانی ۴ تا ۶ ماه این پروژه ها به اتمام رسیده و آماده بهره برداری می شوند. در این پروژه ها اولویت با کارآمدی و ساخت با هزینه کم است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ابن پروژه ها از روز جمعه ۱۲ بهمن در استان های مختلف کشور آغاز می شود، گفت: اما افتتاح رسمی، روز شنبه با حضور فرمانده کل سپاه و نمایندگان دولت در سازمان بسیج برگزار خواهد شد و به طور رسمی این ۴۰ هزار پروژه آغاز خواهند شد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در کرمانشاه هم بسیج وارد شده و منازلی را با استفاده از نیروهای مهندس خبره ساخته ایم که طعم شیرین استفاده از آنها را مردم کرمانشاه چشیده اند.
 
وی ادامه داد: بسیج به دنبال الگوسازی و نمونه است که این خدمت رسانی فراگیر و همه جانبه شود تا مردم از این پروژه ها به نحو احسن استفاده کنند و شیرینی و حلاوت کار خوب را بیش از گذشته متوجه شوند.
 
سردار غیب پرور اظهار کرد: زلزله هایی که اخیرا در کرمانشاه رخ داد سندی بر کیفیت کار بسیج در کرمانشاه است چرا که با زلزله های اخیر حتی یک خانه ای که بسیج ساخت خرابی نداشته است. و این در حالی بود که این پروژه ها با هزینه کم ساخته شد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سیلابی که در چند روز اخیر مناطقی از کشور را فرا گرفته است، گفت: فقط شب گذشته ۷۰۰ نفر از بسیجیان وارد شده و به مناطق سیل زده کمک کرده و افراد گرفتار را نجات دادند. کمک در حوادث و بلایای طبیعی از ابتدا سپاه و بسیج وارد شده و امداد رسانی از ابتدا بوده و جز این چهل هزار پروژه نیست.
 
وی ادامه داد:  بسیج در صنایع بزرگ فعلا ورودی ندارد اما در صنایع کوچک سازماندهی انجام داده ایم و با برخی وزارتخانه ها ازجمله صمت و نیرو وارد شده و حتی در مشاغل خانگی میانگین ۳۱ هزار و ۸۰۰ مشاغل خانگی به طور میانگین سالانه در کشور  راه اندازی شده و میانگین ۴۵ هزار نفر اشتغال حاصل شده است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار