مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. بهمن 1397 - 22:18   |   کد مطلب: 23761
فردا مراسم رونمایی از فیلم مستند « آن 6 نفر» با موضوع گروه انقلابی ابوذر در کانون فرهنگی شهید با هنر نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

 مهدی دهقان‌نیری امروز در گفت‌وگو با نافع اظهار داشت: سال گذشته به مردم انقلابی و مومن نهاوند قول دادیم فیلم مستندی با موضوع گروه انقلابی ابوذر نهاوند تولید کنیم که با تلاش کارکنان این مرکز این وعده امسال عملی شد.

وی با بیان اینکه موضوع فیلم مستند«آن 6 نفر» در مورد ۶ دانش‌آموز نهاوندی است که به رهبری  معلم خود شهید حاج محمد طالبیان به مبارزه علیه حکومت شاه می‌پردازند، افزود:  این ۶ دانش‌آموز در سحرگاه ۳۰ بهمن ۱۳۵۲ توسط دژخیمان حکومت پهلوی به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان بیان کرد: از جمله اقدامات مسلحانه این گروه انقلابی در آن دوران خفقان می‌توان به آتش کشیدن خودروهای دولتی، کشتن یکی از باج‌خواران معروف نهاوند، آتش کشیدن سینما تاج و خانه زنان نهاوند، قتل مأمور رژیم پهلوی و کشتن دو مأمور در شهر قم و انهدام کارخانه برق ملایر و دکل مخابرات اسدآباد و همدان، کاخ جوانان همدان و شرکت نفت بروجرد و فرمانداری نهاوند در دستور کار این گروه انقلابی قرار داشت که عملی نشد.

وی ادامه داد:‌ کار تحقیق تولید و تدوین مستند «آن ۶ نفر »با یک گروه چند نفره  بیش از پنج ماه کشیده که فردا در کانون فرهنگی شهید باهنر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده شهدای گروه انقلابی ابوذر ساعت 10 صبح رونمایی شده و این مراسم  به صورت زنده از شبکه استانی همدان پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه استانی همدان در رویکرد جدید و با مدیرانی جوان و توانمند و با امکانات و تجهیزات  به روز  اقدام به تولید مستند «آن ۶ نفر» کرده، گفت: کار تولید در شهرستان نهاوند اراک و تهران انجام شد و با همه خانواده‌ها مصاحبه شده است.

انتهای پیام/س

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار