مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. بهمن 1397 - 22:15   |   کد مطلب: 23763
مبارز آمریکایی با اشاره به افول آمریکا گفت: امروز هیچ کالای راهبردی که به طور کامل در آمریکا تولید شود وجود ندارد و در حقیقت نمی‌توانید اسم یک کالای کاملا آمریکایی را بخاطر بالا بودن هزینه‌های ساخت پیدا کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،علی اسکات ویکتوویج بعد از ظهر امروز در سومین یادواره شهید بسیج دانش‌آموزی امام صادق(ع) با محوریت شهید رها یافته اسلام، شهید ادواردو (مهدی) آنیلی  با بیان اینکه بنده در کشور چک‌واسلواکی ساکن بودم  و به  دلیل کمونیسم بودن این کشور هیچ اطلاعی در خصوص ادیان الهی نداشتم.

وی با بیان اینکه بنده در 12 سالگی علاقمند به مسیحیت شدم و به این دلیل مورد آزار و اذیت قرار گرفتم افزود: به همین دلیل و اختلاف عقیده‌ای که داشتیم جنبشی را به همراه تعدادی از دانشجویان در کشور چک‌واسلواکی تشکیل دادیم تا در مقابل حکومت بایستیم که در نهایت انقلاب ما بر علیه کمونیسم به نتیجه رسید.

این مبارز آمریکایی ادامه داد:  بعد از انقلاب در کشور چک واسلواکی به عنوان مشاور رییس جمهور وقت آن موقع شروع به قعالیت کردیم ، اما چون نظام جمهوری چک از عقاید خودش فاصله می‌گیرد اختلاف عقیده‌ای با دولت آنجا پیدا  کردم و از آنها فاصله گرفتم و تصمبم گرفتم جایی بروم درس بخوانم که پول  نگیرند  و در نتیجه به دانشگاه نظامی آمریکا رفتم.

وی بیان کرد: با توجه به آن کارهایی که ارتش آمریکا در دنیا انجام می‌داد تصمیم گرفتم دانشگاه نظامی را ترک کرده و در نهایت با توجه به سابقه‌ای که در علوم سیاسی و نظامی داشتم در هاروارد در نقش استادیار فعالیت کردم.

ویتكوویچ  با اشاره به داستان مسلمان و شیعه شدن پرداخت و گفت:  بعد از مطالعه متوجه شدم که یک اسلامی است که توسط انگلیسی ها و آمریکایی ها ساخته شده که در مقابل اسلام واقعی قرار دارد و اگر شما در حقیقت در اینترنت سرچ کنید هزاران مرکز اسلامی در حال  فعالیت هستند اما همه تحت اشراف اطلاعاتی  CIA  و بدون اجازه آنها فعالیت مستقلی انجام نمی‌دهند.

وی افزود: ولی آنها واقعا هیچ کاری با اسلام حقیقی ندارند و دستورات دولتی را انجام می‌دهند و خودشان مأمور هستند و در رابطه با نمازگزارن اطلاعات با دولت رد و بدل می‌کنند.

در زندان شروع  به تبلیغ اسلام و تشیع کردم

این مبارز آمریکایی با بیان اینکه به علت گرایش من به افکار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در آمریکا دستگیری شدم، خاطرنشان کرد: در زندان شروع  به تبلیغ اسلام و تشیع کردم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: « اگر شما از دشمن نترسید آنها از شما خواهند ترسید» گفت:  در دوران اسارتم به آنها گفتم از شما نمی‌ترسم و من را شکنجه بدهید  و بالاخره بعد هفت و نیم سال شکنجه آزاد شدم و گفتند که آزادی و باید به خانه بروی و تمام امکانات را در اختیارت می‌گذاریم به شرط آنکه در رسانه‌ها اعلام کنی که با تو در زندان با ملایمت برخورد شده است.

وی ادامه داد: من  به کشور چک‌واسلواکی برگشته و در حصر خانگی بودم و بعد از سه روز فرار کردم و به سفارت جمهوری اسلامی ایران پناه آوردم.

مبارز آمریکایی با بیان اینکه در سفارت ایران اولین چیزی که مطرح کردم در مورد شناخت اسلام بود، خاطرنشان کرد: تقریبا دو و نیم سال پیش به ایران آمدم و از امام رضا(ع) خواستم یک همسر خوب نصیب من کند که اتفاقا همسرم اهل همدانی بوده و اکنون ساکن قم هستیم.

وی در ادامه به شکاف طبقاتی در جامعه آمریکا اشاره و اضافه کرد: زمانی که مقام معظم رهبری راجع به افول آمریکا صحبت کردند، من زندانی بودم؛ آمریکا افول کرده بود من خود شاهد این افول بودم، در آمریکا طبقه متوسطی هستند که با فرزندانشان در چادر زندگی می‌کنند و خیلی از مواقع هزینه‌ای برای تهیه غذا ندارند.

اسکات ویتكوویچ خاطرنشان کرد: امروز هیچ کالای راهبردی نیست که به طور کامل در آمریکا تولید شود و در حقیقت نمی‌توانید اسم یک کالای کاملا امریکایی را بخاطر بالا بودن هزینه‌های ساخت پیدا کنید.

وی به مقایسه زندگی آمریکا و ایران پرداخت و گفت: زن‌ها شرافت خود را می‌فروشند و مردها به توزیع مواد مخدر می‌پردازند تا امور زندگی را بچرخانند.

تئوری اسلام هیچ مشکلی ندارد، ما ضعیف عمل کردیم

ویتکوویچ با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در ایران افزود:‌ تئوری اسلام هیچ مشکلی ندارد این ما هستیم که ضعیف عمل کرده‌ایم و باید روزی در مقابل کارهایمان پاسخگو باشیم.

وی در ادامه سخنانش بزرگ‌ترین حُسن ایران را تحکیم بنیان خانواده عنوان و خاطرنشان کرد: در آمریکا برخی از فرزندان پدر و مادر خود را رها کرده و برخی نیز پدر و مادری ندارند و چیزی به عنوان ارتباط عاطفی قوی بین اعضای خانواده در آمریکا نمی‌بینید.

این مبارز آمریکایی در پایان با تأکید بر اینکه روح انقلاب جریان دارد،  خاطرنشان کرد: امیدوارم این انقلاب به همه اهداف خود در عمل برسد و زمینه ساز ظهور و انقلاب امام زمان(عج) شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار