مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. بهمن 1397 - 22:16   |   کد مطلب: 23771
امام جمعه همدان گفت: خاستگاه این انقلاب که امروز پس از 40 سال عظمت خود را به سراسر جهان نشان می‌دهد، ولایت و مردم هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،آیت‌الله طه‌محمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با گرامیداشت فجر فاطمی، گفت: خاستگاه این انقلاب که امروز پس از 40 سال عظمت خود را به سراسر جهان نشان می‌دهد، ولایت و مردم هستند.

وی با اشاره به جایگاه مهم و اثرگذار ولایت و رهبری امام راحل(ره) در  انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در انقلاب‌های کشورهای دیگر چنین جایگاهی برای راهبران انقلاب‌ها وجود ندارد، چرا که انقلاب ما برگرفته از مکتب اهل بیت علیهم اسلام است.

خطیب نماز جمعه همدان افزود: زمانی که خانه وحی را به آتش کشیدند آنجا خطبه‌ای از حضرت زهراء(س) نقل شده که مسببان آن همه درد را به استیضاح کشیده است و ایشان تأکید داشتند که امامت و رهبری ما را خداوند قرار داده تا اسلام از آشفتگی در امان بماند.

وی عنوان کرد: در این دهه فجر سال جاری که با ایام فاطمیه متقارن شده بیش از پیش می‌توان اسلام ناب را معرفی کرد.

طه‌محمدی همچنین با بیان اینکه آمریکا‌نشین‌ها و لندن‌نشین‌ها می‌خواهند وحدت ملت‌های مسلمان را از بین ببرند، اظهار کرد: جامعه اسلامی هر کجا پیروز شود به برکت رهبری است .

وی با اشاره به اینکه هر چه موفقیت در نظام به دست می‌آید، به برکت حضرت فاطمه (س) است، گفت: اگر حضرت فاطمه(س) و امامت فرزندان فاطمه نبود تمام زحمات پیغمبر هم‌ از بین می‌رفت.

نماینده ولی فقیه در همدان خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های فاطمه الزهرا‌(س) که باید یاد بگیریم تربیت فرزندانی صالح است.

وی با بیان اینکه اگر امروز پدر و مادرها غفلت کنند دشمنان، فکر و روح فرزندان آن‌ها را تسخیر می‌کنند خواستار توجه به رعایت سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی شد.

امام جمعه همدان در پایان تأکید کرد: مردم در روز 22 بهمن باید پرشورتر از سال‌های قبل در راهپیمایی حضور داشته باشند زیرا این حضور دشمن‌شکن است و ما باید از آرمان‌های انقلاب در هر شرایطی دفاع کنیم.

 

امام جمعه صالح‌آباد:

راهپیمایی 22 بهمن بیانگر مبارزه با زیاده‌خواهی دنیای استکبار است

حجت‌الاسلام افتخاری با اشاره به بیانیه‌ اخیر آمریکا و شروط دوازده‌گانه آن که صرفا یک بازی احمقانه است، اظهار کرد: این گستاخی و زیاده‌خواهی که در این بندها گنجانده شده تکلیف ما را روشن می‌کند ولی این جای تأسف دارد که برخی از مسؤولان در خواب غفلت هستند و این ماجرا را جدی گرفته و قصد اجرای آن را دارند.

وی با گلایه از عملکرد برخی از مسؤولان ادامه داد: وای بر حال این مردم که شما بر آنها ریاست می‌کنید.

امام جمعه صالح‌آباد با اشاره به حواشی مختلف جشنواره فیلم فجر خواستار نظارت و ایجاد قوانین بر این جشنواره شد تا بی‌بند و باری در این برنامه‌ی فرهنگی کمتر رواج یابد.

وی همچنین به فرارسیدن ۲۲ بهمن و سالروز حماسه آفرین مردم ایران اشاره و خاطرنشان کرد: حضور مردم در راهپیمایی بیانگر مبارزه با ظلم و زیاده‌خواهی دنیای استکبار است.

امام جمعه صالح‌آباد به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به بیان ویژگی‌های و اوصاف ایشان پرداخت.

 

امام جمعه ملایر:
22 بهمن، جشن پیروزی استقلال و عزت ایران را می‌گیرم

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری با اشاره به  مشکلات پیش آمده پس از رحلت پیغمبر(ص) اظهار داشت: مرتجعین پس از 23 سال از انقلاب پیامبر اکرم، مسیر انقلاب را تغییر دادند که حضرت زهرا نیز از آن ابراز نگرانی کردند.

وی دو عامل درونی و بیرونی را مهم‌ترین دلایل این تغییر عنوان و ابراز کرد: در بخش درونی اولین عامل دنیاپرستی است و همین مسیر اسلام را از غدیر خم به سقیفه رساند.

امام جمعه ملایر عوامل نفوذی دشمنان را عامل ضربه زدن به اسلام و ارتجاع در بخش برونی عنوان و اضافه کرد: آنها با نفوذ در بین مسلمان باعث ایجاد ارتجاع در یک حرکت دینی شدند که حتی  قرآن نیز درباره آن هشدار داده است.

وی گفت: امروز باید از آن تاریخ درس بگیریم و به آیات قرآن در این زمینه توجه داشته باشیم.

امام جمعه ملایر با اشاره به آیاتی از سوره توبه افزود: در قرآن تاکید شده که دشمن را خوب بشناسید و بیگانگان را محرم رازتان قرار ندهید چرا که آنها دوست دارند شما به مشکل برخورد کنید.

برقراری تاکید کرد: اگر ما دشمن را آن گونه که این آیات معرفی می‌کند می‌شناختمیم  هرگز  قول جان کری را تضمین نمی‌دانستیم  و به راحتی به دشمن اعتماد نمی‌کردیم.

وی ادامه داد: جای آیات قرآن در مجالس ختم نیست و مسئولان باید یک بار هم که شده آیات سیاسی قرآن را مرور کنند.

امام جمعه ملایربا تبریک فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب بیان کرد: در پرتو انقلاب اسلامی، امام(ره) نشدن‌ها را به شدن‌ها تبدیل کرد و این نشان می‌دهد اگر ما با خدا باشیم مشکلات حل می‌شود.

وی افزود: در سنت الهی هیچ تغییری وجود ندارد و اگر مثل سال 57 با خدا باشیم تحریم اقتصادی می‌شکند.

برقراری با بیان اینکه مسؤولان اقتصادی منتظر این بخشنامه‌ها و قراردادهای خارجی مثل برجام، اف. ای. تی. اف نباشند و همانگونه که رهبری تاکید کردند باید با اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل کرد، گفت:‌ ما باید پرچمدار اقتدار انقلاب در منطقه و فرا‌منطقه‌ای باشیم و از آن حفاظت و حراست کنیم.

وی ادامه داد: بعضی مسئولان به دشمن گرا داده و  می‌گویند تمام مشکلات ما از تحریم آمریکا است و آنان به دشمنان بیان می‌کند که شما در کارتان موفق بوده‌اید و این جای تعجب دارد و اینگونه اظهارنظرها را نباید بیان کرد.

امام جمعه ملایر به عفو 50 هزار نفری محکومان توسط رهبری اشاره و عنوان کرد:  این سند ماندگاری از رأفت انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به سخنان سیدحسن نصرالله اشاره و اضافه کرد: ما جشن پیروزی انقلاب را در منطقه شاهد هستیم و آزادی‌خواهان عالم برای ما جشن می‌گیرند.

برقراری حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را دشمن‌شکن عنوان کرد و گفت: امسال یک جشن ملی برگزار کرده و با حضور میلیونی مردم، آمریکا عصبانی‌تر از همیشه خواهد شد.

وی افزود: مردم ایران اسلانی نان مقاومت خود را خورده و جشن 40 سال مقاومت را با شکوه برگزار می‌کنند.

امام جمعه ملایر به نقشه‌های دشمنان برای انقلاب اشاره و بیان کرد: دشمن برای عدم حضور مردم برنامه‌ریزی کرده و حضور میلیونی مردم دشمن را ناامید خواهد کرد و بار دیگر شاهد حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ما بار دیگر جشن پیروزی استقلال و عزتمان را برگزار کرده و اتحادمان را به رخ دشمنان می‌کشیم.

 

امام جمعه تویسرکان:

22 بهمن، تجلی حکومت الله در روی زمین است

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی گفت: به فرموده پیامبر(ص)دوستداران حضرت علی (ع)از دنیا نمی‌روند مگر اینکه از کوثر بنوشند.

وی اظهار کرد: به گفته بزرگان دین کوثر همان محبت حضرت زهرا (س) است، یعنی رنگ فاطمی می‌گیرند لذا در بهشت با حضرت خواهند بود.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: طبق تعابیر بلند حضرت امام(ره)۲۲ بهمن یوم‌الله و معجزه بزرگ الهی و تجلی حکومت الله در روی زمین است که دست جهان‌خواران را از ایران کوتاه کرد.

وی تصریح کرد: سران آمریکا و اسرائیل و نیز نشریات آن‌ها اقرار کرده‌اند که گستره نفوذ ایران در منطقه، رژیم غاصب اسرائیل را رو به نابودی کشانده است.

موحدی عنوان کرد: دشمنان خارجی و نفوذی‌های مزدور به انتظار نشسته‌اند تا نتیجه فشار و خیانت خود را با کمرنگی حضور مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن ببینند اما زهی خیال باطل، چون حضور مردم به حکم قرآن، لبیک به ولایت و اعلان حمایت از امام زمان(عج)است و لذا پرشور خواهد بود.

وی ادامه داد: این موارد در حالی است که امریکا به اقرار خودشان در حال فروپاشی بوده و سران اروپا در مقابل عدالت‌خواهی ملت خود رو به افول هستند، ملت ما قدم‌های نهایی پیروزی را استوارتر برمی دارد، چراکه پیروزی ما به حکم قرآن تضمین شده است.

موحدی گفت: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم خیانت نفوذی‌ها و غربگراها به نام حضرت زهرا(س) 40 ساله شد و طبق وعده به حق امام راحل با عزت به انقلاب جهانی مهدی متصل خواهد شد.

وی اظهار کرد: به یاری خدا به کوری چشم دشمنان دهه فجر، 40سالگی انقلاب عطر و نور فاطمی به خود گرفت و عنایت حضرت رمز بقاء و اقتدار جمهوری اسلامی است.

 

امام جمعه نهاوند
مردم در راهپیمایی 22 بهمن جواب  توطئه‌های دشمنان را می‌دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی گفت: امسال مردم ایران اسلامی بار دیگر در راهپیمایی 22 بهمن جواب تهدیدها و توطئه‌های دشمنان را خواهند داد.

وی اظهار داشت: راهپیمایی امسال بسیار با اهمیت است چون دشمنان اعلام کردند که اجازه نمی‌دهیم انقلاب اسلامی جشن 40 سالگی خودش را بگیرد و در 22 بهمن مردم باید حضوری پرشورتر نسبت به سال‌های قبل داشته باشند.

امام جمعه نهاوند افزود: دشمنان در طول این سال‌ها از انواع نقشه‌ها برای نابودی انقلاب اسلامی استفاده کردند که با حضور همیشه در صحنه مردم، دشمنان موفق به ضربه زدن نشدند.

وی ادامه داد: مردم در طول این سال‌ها نقشه‌های دشمنان انقلاب را نقش بر آب کردند و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشور خود پایبندی به انقلاب را نشان می‌دهند.

مغیثی گفت: دشمنان خودشان به قدرت انقلاب اسلامی اعتراف می‌کنند و اعلام کردند که میلیاردها دلار در منطقه خرج کردند ولی به دلیل حضور موثر ایران آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی بیان کرد: وقتی پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را نسبت به رژیم ستم شاهی مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم که در عرصه‌های مختلف با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها دستاوردها زیاد است و باید به این پیشرفت‌ها افتخار کنیم و با قدرت به مسیر انقلاب اسلامی ادامه دهیم.

 

امام جمعه رزن:
۲۲بهمن متعلق به همه ملت است

حجت‌الاسلام مولازاده با بیان اینکه وجود حضرت زهرا (س) اهتمام به تربیت اولاد و همسرداری داشت، اظهار کرد: زندگی اجتماعی و خصوصی ایشان باید الگو و ملاک زنان باشد.

وی افزود: دفاع از حق و حقیقت و دفاع از حریم ولایت باعث شده است که ایشان یک ملاک و معیار محکم  برای زندگی مردم و بخصوص زنان ما باشد.

امام جمعه رزن اضافه کرد: ما این بانوی آسمانی را به همه مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت:  زوجین ما آداب زوجیت را نمی‌دانند که باید یاد بگیرند.

مولازاده با بیان اینکه زوجین باید زندگی حضرت زهرا (س) را مطالعه کنند، تصریح کرد: برخی زنان ما متأسفانه در زندگی های مشترک خود دچار تجملات شده‌اند در حالیکه بانوی دو عالم در ساده‌ترین شکل ممکن زندگی می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم یک علامت به دشمن است، ادامهداد: دشمن با دیدن  حضور پرشور مردم چشم طمع به کشور نخواهد داشت و این حضور پر رنگ ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن سناریوی همه دشمنان را بهم می‌ریزد.

مولازاده ۲۲ بهمن را روز جشن ملی عنوان  و خاطرنشان کرد: این روز متعلق به همه است.

 

امام جمعه قهاوند:
امام خمینی(ره) واسطه خیر کثیر شدند

حجت‌السلام حاج‌حسین محققی گفت: بقا و ماندگاری دین و قرآن به برکت کوثر و اهل‌بیت است.

وی افزود: بلاشک انقلاب اسلامی هم که به برکت فرزند حضرت زهرا (س) به ثمر رسید خود یکی از مصادیق کوثر است.

امام جمعه شهر قهاوند بیان کرد: امام راحل بواسطه اتصال به کوثر رسول خدا باعث خیر کثیر شدند.

وی ادامه داد: شاگردان پرورش‌یافته مکتب امام سید علی از قبیل سیدحسن نصرالله، شیخ زکزاکی، سید عبدالملک بدرالدین و قاسم سلیمانی از برکات امام  و رهبری هستند که خود خیر کثیرند.

خطیب نماز جمعه شهر قهاوند افزود: جماعتی بر مسند تفکر انقلابی، اقتصاد و معیشت مردم را به گروگان گرفته‌اند و با بر زمین گذاشتن دستورات رهبری، شکستن خط قرمزهای رهبری حاصل سال‌ها مذاکره آنها می‌شود نفت در مقابل غذا.

 

امام جمعه موقت اسدآباد:
22 بهمن امسال را با حضور پرشور خود ماندگار خواهیم کرد
حجت‌الاسلام علی سیاح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با اشاره به خصوصیات بارز حضرت زهرا (س) شهادت ایشان را تسلیت گفت و از برگزارکنندگان مراسمات مذهبی در سطح مساجد قدردانی کرد.

وی با مرور بر تاریخ و سقوط رژیم طاغوتی،گفت: مهم‌ترین روز از ایام دهه فجر ۲۲ بهمن است که با حضور و شرکت در راهپیمایی این روز را در تاریخ ماندگار خواهیم کرد.

امام جمعه موقت اسدآباد با بیان اینکه امروز نسل دهه ۷۰ و ۸۰ خیلی از ظلم و بی‌توجهی طاغوت خبر ندارند، افزود: آنان به یاد ندارند که هفته‌ای یکبار به آب گرم دسترسی داشتند و حمام‌ها عمومی بود.

وی ادامه داد: این دهه با روزهای قبل از انقلاب بیگانه است و نمی‌داند که یک خط تلفن وجود داشت و از آرزوهای مردم بود که یک تلویزیون سیاه و سفید داشته باشند.

سیاح با اشاره به امکانات پزشکی امروز و دستیابی ایران به علوم مختلف خصوصا علم پزشکی، گفت: قبل از انقلاب مادران باردار روستایی به دلیل نبود امکانات یا جان می‌دادند و یا فرزندانشان را از دست می‌دادند.

وی گفت: جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ پهلوی را از شبکه من و تو و صدای آمریکا می‌شناسند که واقعیت‌هارا بیان نمی‌کنند.

امام جمعه موقت اسدآباد با بیان اینکه امروز خیمه‌گاه ما ولایت است و باید برای ستون انقلاب از این خیمه پیروی کنیم، افزود: ان‌شالله با حضور پر شور خود در راهپیمایی یکبار دیگر با رهبر انقلاب تجدید پیمان می‌کنیم و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گوی دشمن و استکبار جهانی خواهیم زد.

وی تأکید کرد: امروز یک طرف حل مناقشات و مشکلات خاورمیانه ایران اسلامی است و این یک افتخار بزرگ برای ماست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار