مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. بهمن 1397 - 22:49   |   کد مطلب: 23781
سخنرانان بین‌المللی در نشست امروز مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را امیدوار کردن ملت‌های مسلمان، خودشناسی، حفظ کرامت انسانی و ناامیدی کشورهای استعمارگر عنوان کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، صبح امروز اصحاب رسانه با سخنرانان بین‌المللی در اداره کل اوقاف استان همدان  دیدار کردند.

در این نشست خبری کلودیا کازانوتا از کشور ایتالیا اظهار داشت: من دانشجوی رشته مذاهب اسلامی در تهران و  مبلغ اسلام در کشور ایتالیا هستم.

 کازانوتا در خصوص وضعیت شناخت کشورهای مختلف درباره ایران و انقلاب اسلامی گفت: کشورهای اروپایی نسبت به انقلاب اسلامی هیچ‌گونه شناختی ندارند و مردم ایران را به عنوان تروریسم می‌شناسند. من در ایران فهمیدم ایرانیان داعشی نیستند و با داعش مبارزه می‌کنند. متاسفانه در کشور ما مردم انقلاب و دلایل ایجاد انقلاب اسلامی را نمی‌دانند و در آنجا شایعه شده که انقلاب اسلامی داعش است.

کازانوتا درباره مسلمان شدن خود بیان داشت: من چهار سال قبل به ایران آمده با انقلاب اسلامی آشنا شدم، از طریق دوستم با دین اسلام آشنایی پیدا کردم و  تا آن زمان هیچ آگاهی از مذاهب اسلامی شیعه و سنی نداشتم.

آشنایی مردم نیجریه با اسلام و انقلاب از طریق شیخ زکزاکی است

در ادامه نفیسه صدیق از نیجریه ابراز کرد: مردم نیجریه آشنایی کمی با انقلاب اسلامی دارند و تنها آشنایی مردم نیجریه با اسلام و انقلاب از طریق شیخ زکزاکی است.

وی افزود: 70 درصد مردم در نیجریه مسلمان و 20 درصد از مسلمانان شیعه هستند.

صدیق در مورد نحوه مسلمان خودش گفت: عمه من در نزدیکی منزل شیخ زکزاکی زندگی می‌کند و من در آنجا با زنان محجبه اشنا شدم. من از خدا خواستم من را به راه مستقیم هدایت کند و من با یک جوان آشنا شدم و او کتابی برای معرفی شیعه به من داد.

همچنین دکتر تاراس از کشور روسیه در این نشست اظهار داشت: من به عنوان مبلغ شیعه و مبلغ بانکداری اسلامی و مترجم کتاب‌های شیعه به زبان روسی در ایران فعالیت می‌کنم و علاوه بر آنها کار مشاوره تجارت نیز  انجام می‌دهم.

وی به آشنایی مردم روسیه با دستاورد انقلاب اشاره و اضافه کرد: مردم روسیه در طی سال‌های اخیر اطلاعات بیشتری در خصوص انقلاب اسلامی کسب کرده‌اندو روسیه و ایران علیه داعش فعالیت‌های مشترکی  انجام داده‌اند.

تاراس افزود: مردم روسیه در بین کشورهای خاورمیانه دوستی نزدیکتری با مردم جمهوری اسلامی ایران دارند، و در دین‌های توحیدی خود نیز مشترکات خاصی با یکدیگر دارند.

وی تصریح کرد: تمدن روسیه باستان و تمدن جدید روسیه مبنی بر مسیحیت ارتدوکس است و مشترکات فراوانی با کشور ایران دارد. علاوه بر اینها مردم دو کشور  مشترکات اجتماعی، اعتقادی و سیاسی با هم دارند و برنامه ویژه‌ای در خصوص زیارت شهرهای مقدس و آشنایی فداکاری حضرت فاطمه (س) داشته‌اند.

تاراس خاطرنشان کرد: مشترکات اعتقادی موجب می‌شود مردم بتوانند در برابر دنیای پست مدرنیسم بایستند، در آیه 33 سوره زخرف خداوند می‌فرماید: "تمام لذت‌های دنیوی را خداوند به کافران وعده داده است. " و بر اساس این آیه موفقیت دنیوی نشانگر کمبود ایمان آنها است.

وی افزود: موفقیت دنیوی در برابر سعادت اخروی هیچ ارزشی ندارد، ما در دین اسلام به موفقیت مادی اولویت نمی‌دهیم.

کشورهای مادی‌گرا به دنبال استعمار و استثمار کشورهای ضعیف‌تر هستند

این شیعه روسی ادامه داد: دیدگاه قرآن و ائمه برای ما بر این اصل استوار است که به دنبال ساختن جامعه‌ای عادلانه و منصفانه براساس اصول بنیانگذاری مادی- اسلامی باشیم. دین اسلام در بخش اقتصاد دستور داده که مشتری و سرمایه‌گذار با هم به دنبال شکوفایی استعداد اقتصادی باشند.

وی با بیان اینکه جوهر اختلافات بین‌المللی در دنیای امروز ترک  ارزش‌های معنوی است، یادآور شد: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی این است که دولت جمهوری اسلامی مبنی بر ارزش‌های اسلامی بنیان‌گذاری شده است.

تاراس در ارتباط با دلایل مقابله آمریکا با ایران گفت: کشورهای مادی به دنبال استعمار و استثمار کشورهای ضعیف‌تر بوده و هستند.

وی خاطرنشان کرد: آنها به دنبال ایدئولوژی خاص خود و از بین بردن ارزش‌های اسلامی و سنتی هستند، به عنوان مثال کشور روسیه تمدن خود را بر اساس تمدن سنتی احیا می‌کند که این تمدن سنتی مشترکاتی با تمدن اسلامی دارد.

مهمترین دستاورد انقلاب امیدواری ملت‌های مسلمان بود

در این نشست مبارک از کشور نیجریه اظهار داشت: دولت آمریکا برای استعمار به کشور ما نیامده بود بلکه برای استثمار کشور ما آمده بود.

وی افزود: آمریکا برای تهاجم فرهنگی به کشور ما آمده بود و به برکت انقلاب اسلامی تحولات بسیاری زیادی در منطقه ایجاد شد.

این مبارز نیجریه‌ای مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را امیدوار کردن ملت‌های مسلمان عنوان و تصریح کرد: خودشناسی و پی بردن به  کرامت انسانی نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب ایران است.

وی ادامه داد: دنیای غرب از طریق رسانه‌ها، مظلومیت کشورهای آفریقایی، یمن و فلسطین را سانسور می‌کند.

مبارک خاطرنشان کرد: کشورهای غربی ثروت کشورهای آفریقایی را به یغما می‌برند و دروغ‌پردازی‌های زیادی علیه کشورهای آفریقایی انجام می‌دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار