مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. بهمن 1397 - 8:22   |   کد مطلب: 23794
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه ساختمان بانکی ملی موقوفه شاهزاده حسین است، گفت: رأی دادگاه در این زمینه صادر شده و عرصه و عیان به شاهزاده حسین تعلق گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کاروند امروز در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه نیت‌های واقفان با توجه به نیازهای متفاوت امروز جامعه توسعه یافته، اظهار کرد: به عنوان مثال  شهید خوش لفظ، قبل از شهادت منزل مسکونی خود را برای تسهیل امر ازدواج جوانان وقف کرد و یا خانمی منزل خود را برای درمان بیماران پروانه‌ای وقف کرده است.

وی با تأکید بر اینکه دامنه وقف بسیار گسترده است، افزود: امروز در استان همدان درمانگاهها و پارک‌های وقفی مانند سیفیه ملایر و یا اعتمادیه همدان را داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه چندین واحد مسکونی برای زوج‌های جوان کم بضاعت در نظر گرفته شده، تصریح کرد:  افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند و از بضاعت مالی مناسبی برخوردار نیستند تا سه سال می‌توانند از این منازل با کمترین اجاره ممکن یعنی 180 هزار تومان در ماه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خیرین با توجه به امکانات مالی که دارند می‌توانند در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان، موقوفاتی را داشته باشند، ادامه داد: امروز موقوفاتی که صرفاً در راه تولید و اشتغال باشد، نداریم اما این ظرفیت وجود دارد که در حوزه تولید به ویژه در بخش کشاورزی وقف‌هایی داشته باشیم که در این راستا مطالعاتی نیز انجام شده است.

کاروند با اشاره به اینکه ساختمان بانکی ملی موقوفه شاهزاده حسین است، گفت: رأی دادگاه در این زمینه صادر شده و عرصه و عیان به شاهزاده حسین تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه جلسات مختلفی با حضور مدیرعامل بانکی ملی و وزیر اقتصاد و دارایی برگزار و صورت جلسه‌ای نیز تنظیم شده، اظهار کرد: بر اساس این صورت جلسه ساختمان بانک ملی به شاهزاده حسین بازمی‌گردد و استانداری نیز مکانی به بانک ملی اختصاص ‌می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خاطرنشان کرد: البته این تصمیمات منوط به نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری  شده است و انتقال ساختمان گام به گام انجام می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار